MS Windows
briani 27239
vista: gfxKort mangler driver, kører stan~
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 07-06-07 19:11

Jeg har i min maskine et gammelt pci raedon 7000 grafikkort og et nyere agp
geforce 6800.
Når vista loader så kan den ikke finde driver til raedon-kortet og det kører
så som standard vga. Det er sådan set fint nok for det kører ok, og der
findes tilsyneladende ingen ny driver.
Problemet er at når det ene kort kører standard vga, så deaktiverer vista
mit nyere kort (som ellers har drivers). Jeg kan tilsyneladende ikke køre
mit nyere kort sammen med et der kører standard vga, men det virker lidt
tåbeligt, så jeg tænkte om ikke det er mig der bare ikke kan finde ud af
hvordan.

Jeg har i device manager deaktiveret raedonkortet og genstartet. Hjælper
ikke. Det er igen aktivt og geforce er deaktiveret.
Endnu har jeg ikke hevet kort ud af maskinen, da det er lidt besværligt som
den står lige nu, og jeg jo trods alt også satser på at få liv i dem begge.

Nogle tips til hvad jeg kan prøve?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-06-07 19:25

Jakob Nielsen skrev den 07-06-2007:
> [...]
> den står lige nu, og jeg jo trods alt også satser på at få liv i dem begge.

Kan være jeg spørger dumt: hvad skal du med 2 grafikkort?
Hvis dit GeForce-kort har 2 udgange kan du smide 2 skærme på... og det
er noget enklere.
Ellers vil jeg tro du skal tjekke BIOS opsætningen: hvilket VGA kort
først: PCI eller AGP?
...::JMJ::..

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 07-06-07 20:33

> Kan være jeg spørger dumt: hvad skal du med 2 grafikkort?
> Hvis dit GeForce-kort har 2 udgange kan du smide 2 skærme på... og det er
> noget enklere.

Ikke når man bruger tre skærme. Ja, det har to udgange.

> Ellers vil jeg tro du skal tjekke BIOS opsætningen: hvilket VGA kort
> først: PCI eller AGP?

Pci er først. Kan da se om jeg kan vende rundt på det. Jeg vil dog så tro at
jeg bare ikke kan få pci'en til at køre, men det er da et forsøg værd.
Maskinen står dog og brygger lige nu, så det må blive i morgen en gang.