hvepsebo
Fra : Peter

Dato : 05-06-07 08:24

Der har været en del indlæg ang. hvepsebo, men jeg vil høre om en ting. Jeg
har et hvepsebo i et fuglehus som er nem tilgængeligt - Erfaring med kogende
vand, hvordan er den ? (jeg overvejer en vandpistol "pumpvandpistolerne, med
kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig tryk 16 med kogende vand
?? )

Peter

Fra : Aksel

Dato : 05-06-07 09:44

"Peter" <noreply@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kogende vand, hvordan er den ? (jeg overvejer en vandpistol
> "pumpvandpistolerne, med kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig

Læg en benzinvædet klud ind over fuglehuset, dampene slår dem ihjel.

Gør det sent om aftenen.

Hilsen Aksel

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-07 10:54

"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <noreply@dk> skrev i en meddelelse

> Læg en benzinvædet klud ind over fuglehuset, dampene slår dem ihjel.

Det gjorde vi sidste år, det virkede fint.

> Gør det sent om aftenen.

Og løb....
mvh
Kim

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-06-07 10:38

> [...]
> kogende vand, hvordan er den ? (jeg overvejer en vandpistol
> "pumpvandpistolerne, med kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig

Hvis det er sådan en legetøjs pumpevandpistol, så vil dle af den nok smelte
hvis du fylder kogende vand i den.

Pak i stedet hele fuglehuset ind i to lag sort affaldssæk og demonter det.

Smid så hele baduljen i din dybfryser i to dage.

Så kan du bagefter tage det ud og rense det.

Mvh

KA

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-07 10:53

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Pak i stedet hele fuglehuset ind i to lag sort affaldssæk og demonter det.
>
> Smid så hele baduljen i din dybfryser i to dage.

Og gør det hurtigt, de kan bide sig igennem på meget kort tid.
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 10:58

> [...]
> kogende vand, hvordan er den ? (jeg overvejer en vandpistol
> "pumpvandpistolerne, med kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig

Hvis du kan komme til det, så tag 2 plastikposer (den ene lagt indeni den
anden, så den er dobbelt) og træk over boet, så kan du slå en knude og smide
det væk. Gør det ENDELIG om aftenen efter hvepsene er gået til ro! - og det
skal gå lidt kvikt, inden de kommer til sig selv, for de bliver sq sure!!
Mvh Tommy

Fra : Ann

Dato : 05-06-07 14:37

On 5 Jun., 09:24, "Peter" <noreply@dk> wrote:
> [...]
> kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig tryk 16 med kogende vand

Hej Peter

Købt en sprayflaske med insektdræber og gå ud og giv dem et ordentlig
pift når det bliver mørkt - vupti - så er de døde i løbet af no time.

Lad være med at lege med kogende vand - det gør så pokkers ondt når
man selv bliver forbrændt.

hilsen

Ann

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 02:32

>Købt en sprayflaske med insektdræber og gå ud og giv dem et ordentlig
>pift når det bliver mørkt - vupti - så er de døde i løbet af no time.

Er det ikke lidt synd for de fugle som vil bo der bagefter?

Hvis det er sådan en kasse ting, kan du vel bare sætte en prop i hullet, og
låne en brændeovn?

/SWP

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-07 08:14

On Wed, 6 Jun 2007 03:32:20 +0200, "Søren W" <me på/fra cacba snavs
dk> wrote:

>Er det ikke lidt synd for de fugle som vil bo der bagefter?

Hvis man tømmer fuglehuset og støvsuger det bagefter tror jeg ikke det
giver nogen problemer. Det er jo netop INSEKTER det deresens
insektpudder er farligt for.

>Hvis det er sådan en kasse ting, kan du vel bare sætte en prop i hullet, og
>låne en brændeovn?

Hvorfor brænde hele fuglehuset af?

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-06-07 15:01

On Tue, 5 Jun 2007 09:24:03 +0200, "Peter" <noreply@dk> wrote:

> [...]
>kogende vand og så giv fuglehuset en ordentlig tryk 16 med kogende vand

Uha jeg skulle ikke nyde noget af kogende vand med risiko for at boet
bare går i stykker og de flyver ud.

Insektpudder er den nemme løsning syntes jeg. Jeg har brugt det på
adskillige hvepseboer omkring huset, det virker hver gang - en
ordentlig gang pudder sent om aftenen (ja de går godt nok sent i seng
de små hvepse) og dagen efter er det slut.

** Lars

Fra : Peter

Dato : 05-06-07 15:29

Takker for de gode hvepsesvar
den med pudder er jeg også med på, Jeg kan se en del anbefaler Malathion,
hvor kan det købes (aalborg) - silvan, bauhause, bilka eller ??

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-07 08:15

On Tue, 5 Jun 2007 16:29:03 +0200, "Peter" <noreply@dk> wrote:

>Takker for de gode hvepsesvar
>den med pudder er jeg også med på, Jeg kan se en del anbefaler Malathion,
>hvor kan det købes (aalborg) - silvan, bauhause, bilka eller ??

De har de alle steder, det er virkestoffet i alt insektpudder tror jeg
- i det mindste det der sælges i byggemarkeder mv. Det kan have andre
navne (f.eks. hedder det Fyfanon hos Cheminova).

** Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 12:17

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse

> De har de alle steder, det er virkestoffet i alt insektpudder tror jeg
> - i det mindste det der sælges i byggemarkeder mv. Det kan have andre
> navne (f.eks. hedder det Fyfanon hos Cheminova).

Svensk?

Har læst tråden med interesse, da det ser ud til at jeg render ind i samme
problemer

--
mvh Uffe

Fra : Peter

Dato : 06-06-07 17:40

Hej Igen

Silvan eneste "ej spray, der skal sprayes i indflyvningshulet" var
Malathion, i en dåse (som væske) - har købt det, men mangler at vide hvordan
det skal bruges - det står der ikke - nogen råd

Peter

Fra : Peter

Dato : 08-06-07 19:21

Møj, ingen held med det (opskriften stod på etiketten "indvendig" - prøver
benzin metoden iaften - og så gaffatape over hullet efterflg

Fra : Peter

Dato : 10-06-07 17:35

En dødt hvepsebo sælges billigt - især ved afhentning
Benzin til hvepsehjernen er effektiv - ikke en var i live efterflg. morgen
:)

Fra : hhv@skadedyrs-shoppe~

Dato : 27-06-07 21:28

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 23:50

<hhv@skadedyrs-shoppen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Din citatteknik efterlader meget tilbage at ønske. Er det dig der har
skrevet ovenstående? Det ser sådan ud.
HVIS det er, er det ikke så heldigt at gøre "reklame" for sig selv på den
måde. Det er ihvertfald ikke troværdigt.
Mvh Tommy