Glatbladet persille
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-06-07 16:11

Jeg har læst flere steder: Så et brev glatbladet persille, og du
har persille de næste 20 år. Men hvordan formerer den sig, skal
man dele planterne, eller smider den frø ?
mvh Ebbe

Fra : Ole Pedersen

Dato : 03-06-07 18:06

> Jeg har læst flere steder: Så et brev glatbladet persille, og du
> har persille de næste 20 år. Men hvordan formerer den sig, skal
> man dele planterne, eller smider den frø ?
> mvh Ebbe

Jeg tror det er mildt overdrevet, mine går i stok året efter de er sået, så
det kan være at det er fordi jeg fjerner planterne inden det smider frøene
at jeg ikke får dem i 20 år. Men jeg er ret sikker på at de formerer sig ved
at smide frøene.
Men det smager godt.

mvh
Ole

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-06-07 19:08

On Sun, 3 Jun 2007 19:05:56 +0200, "Ole Pedersen"
<olepedersen@ofir.dk> wrote:
Men jeg er ret sikker på at de formerer sig ved
>at smide frøene.
>Men det smager godt.
>
>mvh
>Ole

Så er spørgsmålet fra en uvidende kolonihavebonde, skal man lade
den selv smide frøene, eller plukke dem og så dem om foråret.
mvh Ebbe

Fra : Ole Pedersen

Dato : 03-06-07 21:34

> Så er spørgsmålet fra en uvidende kolonihavebonde, skal man lade
> den selv smide frøene, eller plukke dem og så dem om foråret.
> mvh Ebbe

Hej Ebbe

Her er en der har en mening om dyrkning af persille, jeg håber det kan
hjælpe dig
http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/to_og_fleraarige/135.html

mvh
Ole

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-06-07 08:26

On Sun, 3 Jun 2007 22:34:25 +0200, "Ole Pedersen"
<olepedersen@ofir.dk> wrote:

>Hej Ebbe
>
>Her er en der har en mening om dyrkning af persille, jeg håber det kan
> [...]
Mange tak for linket, meget interessant
mvh Ebbe