Gnaven over gnavpander
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-05-07 23:35

Jeg kan næsten ikke arbejde i haven for tiden, eftermiddag/aften. Der er
gnavpander i dynger. Jeg stod og sprayede mig selv i hovedet/henover hovedet
med en fluespray for blot af få en lindring.

Er der gode forslag mod problemet? Det allerværste er at jeg ved, at såsnart
gnavpandeplagen aftager, starter myggeplagen....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Kloster

Dato : 31-05-07 07:23

On Thu, 31 May 2007 00:34:54 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der gode forslag mod problemet? Det allerværste er at jeg ved, at såsnart
>gnavpandeplagen aftager, starter myggeplagen....

Det lyder som om, du er meget plaget af det ubehagelige fænomen, der
benævnes natur.
En flytning til byen plejer at løse det

Mvh.

Jens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-05-07 19:52

"Jens Kloster" <sdr.green***@***gmail.com> skrev
> Det lyder som om, du er meget plaget af det ubehagelige fænomen, der
> benævnes natur.
> En flytning til byen plejer at løse det

Der bor jeg, Esbjerg.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 12:11

In news:465dfc0e$0$99262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> typed:
> [...]
>
> Er der gode forslag mod problemet? Det allerværste er at jeg ved,
> at såsnart gnavpandeplagen aftager, starter myggeplagen....

Thrips også kendt som gnavpander og tordenfluer er for intet at
regne mod myggene. Jeg *har* allerede myg her (bor også på landet).

Jeg skal ud og investere i et myggenet til min seng én af dagene. De
sidste par år har jeg i den grad været plaget af myggestik. Jeg har
prøvet omtrent alt hvad jeg har fået af råd og intet hjælper
tilsyneladende. Stærke B-vitaminer og hvidløgskapsler er bare et par
af tingene. Jeg smører mig ind i creme med eucalyptus og menthol på
halsen og i ansigtet inden jeg går i seng, og da man ikke må komme
det på den tynde hud under øjnene, så er det ikke svært at regne ud
hvor jeg fik et stort myggestik for et par nætter siden. Lige under
venstre øje, så jeg ser "yndig" ud. Jeg må være superallergisk over
for insektstik.

Jeg kan blive desperat ved tanken om, at det i år er et ekstra stort
myggeår på grund af den milde vinter vi havde, så hvis nogen har det
ultimative middel til at undgå myggestik, vil jeg være evigt
taknemmelig. Jeg har ikke tænkt mig at flytte eller at nedlægge mit
dejlige havebassin, så nogle vil måske mene at jeg ligger som jeg
har redt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-05-07 15:40

>Jeg har ikke tænkt mig at flytte eller at nedlægge mit dejlige havebassin,
>så nogle vil måske mene at jeg ligger som jeg har redt.

Er der ikke noget om at man kan komme til at
tabe et skvat petroleum i dammen. Noget med
at det kan æggene ikke lide. Koppen skal så
selvfølgelig har et mål der modsvarrer størrelsen
på dammen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 16:10

In news:f3mmnh$78n$1@newsbin.cybercity.dk,
Andersen [3650] <siger@det.ikke> typed:
> [...]
> tabe et skvat petroleum i dammen. Noget med
> at det kan æggene ikke lide. Koppen skal så
> selvfølgelig har et mål der modsvarrer størrelsen

Mange tak for rådet. Jeg har vist hørt om det før. Min mand siger
dog, at det ikke er nødvendigt, da der er for meget "røre" i dammens
overflade p.g.a. pumper og lignende. Det er noget der ikke er godt
for myggeæg, de skal helst have nogenlunde stillestående vand. Det
er et 10.000 ltr. bassin vi har.

Fra : Tomas Jensen

Dato : 01-06-07 08:56

Tove Krieger skrev:

> [...]
> overflade p.g.a. pumper og lignende. Det er noget der ikke er godt for
> myggeæg, de skal helst have nogenlunde stillestående vand. Det er et

Guldfisk løser det problem effektivt... og økologisk sundere

Tomas

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-07 11:28

In news:465fd108$0$47922$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Tomas Jensen <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> typed:

> Guldfisk løser det problem effektivt... og økologisk sundere
>
> Tomas

Vi har skam både guldfisk, guldemder,guldskaller og rudskaller plus
en enkelt shubunkin, så vi er nødt til at have både pumper og div.
filtre kørende.

Fra : Armand

Dato : 31-05-07 21:58

> [...]
> Jeg har ikke tænkt mig at flytte eller at nedlægge mit dejlige havebassin,
> så nogle vil måske mene at jeg ligger som jeg har redt.

TIdligere, hvor jeg var langt mere ude i naturen om aftenen (á spejder og
sidenhen værnepligt) kunne min hånd hæve voldsomt efter årets første
myggestik på håndryggen, men derefter blev myggestik kun nogle små hårde og
næsten umærkelige knopper.
Jeg regner hændelsen for at være så voldsom at kroppen selv dannede nogle
antistoffer, der efterfølgende gjorde livet lettere sæsonen igennem :-/

Måske at det var værd ligefrem at tilstræbe en sådan egen reaktion bevidst,
først på sæsonen :-/

--
Armand.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 22:13

In news:465f36e0$0$906$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Armand <kim-armand@mail.dk> typed:

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 12:53

.....det her må være noget for dig : http://www.mosquitotechnologies.com/

--
Med venlig hilsen,

David

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-07 14:14

In news:466008a3$0$861$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
DrPepper <davidb(a)FJERNindutek.com> typed:

> ....det her må være noget for dig :
> http://www.mosquitotechnologies.com/

Hej David.

LOL Det lyder aldeles forjættende, men det gør prisen desværre
også.......Hvis den kunne købes her hjemme i stedet for i USA, ville
det være en overvejelse værd.....men når man ved at der kommer
særdeles mange afgifter, forsendelsesomkostninger o.s.v. på, så er
det vist bedst at den forbliver i USA. Man kan erhverve myggebalsam
nok til et helt liv for de penge.

Du skal dog have mange tak for rådet, den lyder til at være
effektiv.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 31-05-07 12:15

> Er der gode forslag mod problemet? Det allerværste er at jeg ved, at
> såsnart
> gnavpandeplagen aftager, starter myggeplagen....

Gør som min kone(hun tiltrækker myg, lopper og meget andet) : Udstyr dig
med et af disse myggenet man tager over hovedet og hatten - som navnlig
lystfiskere bruger.
Mvh
Aksel

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 12:44

In news:ca072$465eae2a$551828d9$19471@news.arrownet.dk,
Aksel Pedersen <akselp@hotmail.com> typed:
> [...]
> Udstyr dig med et af disse myggenet man tager over hovedet og
> hatten - som navnlig lystfiskere bruger.

Ja tak, det var da en idé, men hvad så med resten af kroppen ? De
stikker igennem tøj og strømper også, det er helt grotesk.

Jeg må se om jeg også kan få samlet et arsenal af myggelys og
aromalamper med citronellaolie. Det kan myggene vist heller ikke
lide. Myggespiraler er jo kun til udendørs brug.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-05-07 20:58

> [...]
>
> Jeg må se om jeg også kan få samlet et arsenal af myggelys og aromalamper
> med citronellaolie. Det kan myggene vist heller ikke

Du kunne da bare købe noget citronellaolie og komme et par dråber i
natcremen - og bruge den. Det samme med fødderne. Det virker faktisk
rimeligt godt.
Og så skal man lade myggestikkene være. Ikke smøre bedøvende noget-som-helst
på. Antihistamin hjælper nogle, men hos mig bliver myggestikkene bare 4
gange så store.

Mvh Maria

Fra : Per Tordrup\(MIL\)

Dato : 31-05-07 21:33

Min kone slår osse ud med kæmpestore mygstik, indtil hun fik akkupunktur mod
det, det hjalp sgu. Det kunne være der var en sådan akkupunktør i jeres nær
område, ham hun brugte bor i Aalborg

Per

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 22:06

In news:465f30de$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Per Tordrup(MIL) <ds013aper@mil.dk> typed:
> [...]
> sådan
> akkupunktør i jeres nær område, ham hun brugte bor i Aalborg

Hej Per.

Vi nærmest er oversvømmet med akupunktører her på Vestsjælland. Min
datter har en meget dygtig akupunktørdame som hun jævnligt går til,
så det kunne da være at jeg skulle prøve at ringe til hende og
spørge hvad hun mener. Hun bor kun få kilometer herfra. Tak for
rådet.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-07 15:45

Nu skal I bare høre (gad vide om det er svaret på mine bønner).

Fik reklameavisen fra Superbest ind ad døren idag.

Fra på søndag (og til salg i et begrænset antal), kan man købe 2
slags myggeskræmmere. Den ene er til 220 volt (stikkontakten), og
den anden batteridreven til at bære på sig. Den første har en
rækkevidde på 20 m. og den anden 2 m.

De afgiver en lyd som en hanmyg, og fordi det kun er hunmyggene der
stikker (fordi den er befrugtet står der), så flyver de væk når de
hører en hanmyg. Det lyder næsten for godt til at være sandt, (og
det kan jo også være at det er det).

De 2 apparater koster tilsammen kun 200,- kr., så det vil jeg prøve.
Hvis de virker er det jo kun et lille beløb jeg har ofret på sagen.
Hvis de ikke virker, så kan jeg jo altid smide dem efter myggene og
håbe på at jeg rammer. LOL

P.S. Prøv ikke at råde mig fra købet, for jeg gør det alligevel selv
om jeg derved risikerer at blive totalt til grin. Jeg skal nok melde
tilbage..............også selv om de ikke virker.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 21:21

In news:466030d6$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> [...]
> melde
> tilbage..............også selv om de ikke virker.

Jeg lovede at melde tilbage ang. myggeskræmmerne vi købte.

Da jeg ikke er blevet stukket af myg den sidste uge (jeg købte
myggeskræmmerne sidste søndag i "Superbest" ), vil jeg gå ud fra at
de virker. Både den lille batteridrevne og den til stikkontakten er
åbenbart pengene værd, så de små 200.- kr. ser ikke ud til at være
spildt.

Det ville da være rigtig skønt hvis det fortsætter sådan.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-06-07 21:32

Tove Krieger skrev:

> Det ville da være rigtig skønt hvis det fortsætter sådan.

Jeg fik 6 myggestik 2. nat med dimsen i vores soveværelse.
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 22:12

In news:466c5fda$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Jeg fik 6 myggestik 2. nat med dimsen i vores soveværelse.

Åh nej, nu var jeg ellers lige så glad. Jeg vil lige tilføje at jeg
desuden tager en Mygoplex (stærk b-vitamin) hver morgen. Det kan jo
også være at det er det der holder myggene væk.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-06-07 23:15

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-05-07 23:21

"Per Tordrup(MIL)" <ds013aper@mil.dk> skrev i en meddelelse
> Min kone slår osse ud med kæmpestore mygstik, indtil hun fik akkupunktur
mod
> det, det hjalp sgu.

Hvorfor betale for noget, når nu myggene gør det gratis?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 22:01

In news:465f2903$0$48957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> typed:

> [...]
> Og så skal man lade myggestikkene være. Ikke smøre bedøvende
> noget-som-helst på. Antihistamin hjælper nogle, men hos mig bliver

Hej Maria.

Tak for rådet. Det lyder faktisk som en bedre idé end cremen med
eucalyptus/menthol, og så dufter det jo heller ikke så stærkt. Det
tror jeg at jeg vil prøve.

Jeg har lige klasket en af de rædselsfulde insekter, den sad på
kinden og nåede heldigvis ikke at stikke. Jeg smører aldrig noget på
myggestikkene, det hjælper ikke har jeg fundet ud af. Det er bare så
ærgerligt at sommeren delvis bliver ødelagt fordi man er
"myggemagnet", og det er jo desværre heller ikke nogen trøst at
mange andre er i samme situation.

Fra : Armand

Dato : 02-06-07 12:11

> Jeg må se om jeg også kan få samlet et arsenal af myggelys og aromalamper
> med citronellaolie. Det kan myggene vist heller ikke lide. Myggespiraler
> er jo kun til udendørs brug.

Det slår mig lige at persille regnes for et godt felt-råd, så persille i
beddet/altankasserne omkring terrassen, endsige på terrassebordet, var måske
også en mulighed :-/

--
Armand.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 12:19

In news:46615003$0$834$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
> [...]
> persille i beddet/altankasserne omkring terrassen, endsige på
> terrassebordet, var måske også en mulighed :-/

Persille har jeg også hørt om. Mit persillebed ligger desværre et
stykke fra terrassen. Det råd jeg i sin tid fik var, at man skulle
smøre persillesaft på huden, og det prøvede jeg så. Det virkede
ikke, i hvert fald ikke på mig.