Triggers på SQL server
Fra : Anton Vestergaard

Dato : 05-01-01 13:28

Hej
Er der nogen der ved hvad man kan med en trigger på en SQL server 7.0
(2000)?
Det jeg gerne vil gøre er at nå en bestemt værdi i en tabel ændrer sig, skal
denne værdi
overføres automatisk til et andet program.
Overførslen til det andet program kan ikke ske via ODBC, men skal ske via et
Automation interface.
Alternativt kunne triggeren åbne et program der sørger for at overføre
værdien.
Kan dette lade sig gøre i SQL server 7.0 (2000)?

mvh
Anton

Fra : James Olsen

Dato : 05-01-01 15:05

"Anton Vestergaard" <anton_dkNONO@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der ved hvad man kan med en trigger på en SQL server 7.0
> (2000)?

Du kan opfatte triggerer som eventhandlers, som kaldes ved
Update/Delete/Insert - du kan i princippet det samme i en trigger som i en
stored procedure.

Prøv at definer overfør til et andet program - skal den ned i tabeller på en
anden SQL server eller evt. bare en anden base på samme server eller ?

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 05-01-01 15:22

Hej
Det jeg gerne vil er at at overføre værdien til et program der bruger
værdien til at lave nogen beregninger.
Problemet er bare at dette andet program ikke kan stå og polle SQL serveren
(ellere rettere bør ikke!).
Derfor ville jeg gerne kunne sende værdien fra SQL serveren og ned i
programmet. Programmet kan
kaldes via (eller ved hjælp af) COM/DCOM. For at dette skal kunne lade sig
gøre skal der nok
være en eller anden form for script sprog i SQL serveren (VBA eller lign).
Alternativt kan SQL serveren starte et andet program, der henter værdien i
SQL serveren og sender den til
det andet program, for slutteligt at lukke sig selv ned.

på forhånd tak

mvh
Anton

Fra : James Olsen

Dato : 05-01-01 18:20

Ok, så skal du lave dig en extended stored procedure, som du så kan kalde en
trigger - Extended stored procedures skrives i c og det er ikke specielt
vanskeligt og det fungere fortræffeligt. Der er et ok eksempel i books
online som du kan bruge til at komme igang med.

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 05-01-01 23:38

Du kan også oprette com objekter inde fra sql-serveren (ikke at jeg
ville anbefale det eller bare shelle ud til f.eks. en vbs fil?

--
Lauritz

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 06-01-01 22:52

Hvordan Shelle ud?

mvh
Anton

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-01 09:16

> Hvordan Shelle ud?

Der en stored procedure (xp_cmdshell), der giver adgang til sligt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 08-01-01 12:23

Thanx.
Fandt den også.
Tak for hjælpen i det hele taget. Jeg har fået nogle gode ideer til
hvorledes jeg kan løse opgaven.

mvh
Anton

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 06-01-01 22:51

Tusind tak
Det lyder som lige det jeg leder efter. Så må jeg hellere overlade det til
en af mine kolleger der kan c.