Cedega problem
Fra : Petse

Dato : 04-06-07 11:20

Hej!
Jeg har hentet og installeret Cedega på Ubuntu 7.0.4.
Men når jeg så vil installere et spil, og det gælder alle spil, for jeg
denne besked:

Can't seem to be able to execute the WineX start up script /
home/user/.cedega/.winex-6.0.1/bin/winex3 - perhaps your installation of
Wine version 6.0.1 is corrupted?

Nogle der kan hjælpe mig med, at få det til at virke?

Fra : claus

Dato : 04-06-07 14:32

Petse skrev:
> Hej!
>
> Can't seem to be able to execute the WineX start up script /

Har du kørt "check for updates" , ?
eller run tests ?

Ellers kik i cedegas eget supportforum:
http://www.transgaming.com/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=5

mvh Claus

Fra : Petse

Dato : 04-06-07 22:33

Den Mon, 04 Jun 2007 15:31:44 +0200 skrev claus:

> Har du kørt "check for updates" , ?
> [...]

Jeg har kørt et system test og får disse beskeder:

OpenGL Direct Redering failed
Your OpenGL drivers do not appear to be setup correctly. Please check the
documentation for your Linux distribution and your graphics card drivers
to ensure proper installation.

3D Acceleration failed
Your graphics card does not appear to be setup correctly.

Fra : claus

Dato : 05-06-07 07:53

Petse skrev:

> Jeg har kørt et system test og får disse beskeder:

Du mangler 3d driveren til grafikkortet. Hvis du har et nvidiakort kan
automatix installere det for dig:
http://www.getautomatix.com/wiki/index.php?title=Installation
mvh claus

Fra : Petse

Dato : 05-06-07 21:41

Den Tue, 05 Jun 2007 08:53:07 +0200 skrev claus:

> Du mangler 3d driveren til grafikkortet. Hvis du har et nvidiakort kan
> automatix installere det for dig:
> http://www.getautomatix.com/wiki/index.php?title=Installation
> mvh claus

Mit grafikkort hedder ATI Radeon Xpress 200, og jeg har også fundet en
driver til den, men jeg kan ikke finde ud af at installere den. Den siger
at jeg skal være logget på som super-user, men det hjælper ikke, når jeg
går ind i terminalen og skriver <su root>. Så jeg ved ikke rigtig hvordan
jeg ellers kan komme ind som super user.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-07 15:32

Den 05 Jun 2007 20:40:52 GMT skrev Petse:

> [...]
> går ind i terminalen og skriver <su root>. Så jeg ved ikke rigtig hvordan
> jeg ellers kan komme ind som super user.

"su root" eller "su" (root er default"" giver dig kun root rettigheder,
men beholder alt andet som dig selv. Hvis du i stedet bruger "su -",
får du komplet environment som var du logget ind som root.

Mvh
Kent