Fedora 7 mirrors i DK?
Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-06-07 08:53

Findes der nogen Fedora 7 mirrors i DK?

Hverken klid.dk eller dotsrc.org har fedora 7.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-06-07 09:09

On Fri, 01 Jun 2007 09:52:40 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

>Findes der nogen Fedora 7 mirrors i DK?

Der er vist ingen lige for øjeblikket...

Men hvorfor ikke bare hente den over bittorrent ?

<mlr>

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-06-07 09:14

Michael Rasmussen wrote:
> Men hvorfor ikke bare hente den over bittorrent ?

Det har jeg gjort.

Jeg vil bare finde et lokalt mirror for at hente ekstra
pakker og opdateringer hurtigt.

Det man henter på torrent er kun en delmængde af Fedora 7,
resten (det, der hed extras i "gamle dage") skal hentes
over nettet.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 01-06-07 21:47

Den Fri, 01 Jun 2007 09:52:40 +0200. skrev Mogens Kjaer:

> Findes der nogen Fedora 7 mirrors i DK?
>
> Hverken klid.dk eller dotsrc.org har fedora 7.

Vi har diskproblemer på klid. Vi håber at have installeret ny 500 GB
disk i morgen og få fedora 7 på maskinen. Vores maskine er af ældre dato
og kan vist kun boote fra en mindre disk, under 133 GB.

Hilsen
keld

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-06-07 08:31

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Vi har diskproblemer på klid. Vi håber at have installeret ny 500 GB
> disk i morgen og få fedora 7 på maskinen. Vores maskine er af ældre dato
> og kan vist kun boote fra en mindre disk, under 133 GB.

I mellemtiden har jeg lagt DVD iso'er og Live iso'er
for i386 og x86_64 på:

ftp://ftp.crc.dk/pub/mirrors/fedora/linux/releases/7/Fedora/

Jeg skal finde et sted at rsynce resten fra...

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 02-06-07 17:14

Den Sat, 02 Jun 2007 09:30:31 +0200. skrev Mogens Kjaer:

> [...]

klid.dk kom op igen i morges, og med ny disk på 500 GB, sponsoreret af
Claus Larsen! Det har betydet at vi nu har plads til den nye fedora.
Så vi er ved at hente den hjem. Det skulle faktisk være på plads nu.
Og jeg har tjekket alle iso-erne med sha1sum.

Hilsen
keld

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-06-07 18:41

Keld Jørn Simonsen wrote:
> [...]
> Så vi er ved at hente den hjem. Det skulle faktisk være på plads nu.
> Og jeg har tjekket alle iso-erne med sha1sum.

Til lykke med det, og tak til Claus Larsen!

Stien er lidt forkert; Fedora 7 hedder ikke "core" mere.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 02-06-07 20:28

Den Sat, 02 Jun 2007 19:41:11 +0200. skrev Mogens Kjaer:

> Til lykke med det, og tak til Claus Larsen!
>
> Stien er lidt forkert; Fedora 7 hedder ikke "core" mere.

Det hedder stien altså hos os, for nærværende. Vi prøver at være
bagudkompatible. Men det kan da være vi laver nye navne.
De nye er en del pænere. Men vi beholder nok også de gamle stier.

Hilsen
Keld

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 03-06-07 11:10

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Det hedder stien altså hos os, for nærværende. Vi prøver at være
> bagudkompatible. Men det kan da være vi laver nye navne.
> De nye er en del pænere. Men vi beholder nok også de gamle stier.

OK, det er jo dit valg.

I øvrigt ser

ftp://klid.dk/fedora/linux/core/updates

underligt ud. Det ser ud til at de symbolske links peger
på sig selv. Jeg har derfor mistet alle updates i mit spejl

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 03-06-07 23:20

Den Sun, 03 Jun 2007 12:10:10 +0200. skrev Mogens Kjaer:

> I øvrigt ser
>
> ftp://klid.dk/fedora/linux/core/updates
>
> underligt ud. Det ser ud til at de symbolske links peger
> på sig selv. Jeg har derfor mistet alle updates i mit spejl

Ja, det er da noget rod. Det er affødt af den nye struktur. Skal kigge
på det.

keld

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 18-06-07 17:54

Den Sun, 03 Jun 2007 22:19:44 +0000. skrev Keld Jørn Simonsen:

> Ja, det er da noget rod. Det er affødt af den nye struktur. Skal kigge
> på det.

Nåh, nu har jeg skiftet over til den nye struktur, idet den gamle dog
stadig fungerer, og updates er nu i orden.

Hilsen
keld