knapper på det øverste panel !
Fra : lejf jessen

Dato : 30-05-07 10:29

Hej igen!

Så har jeg igen "brilleret" ved at få fjernet de 3 venstre rullemenuer,
programmer, system, og jeg husker ikke den tredje!
Hvordan er det nu jeg får dem igen?
.... et lille ord i en terminal
--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 30-05-07 10:48

lejf jessen wrote:
> [...]
>
> Så har jeg igen "brilleret" ved at få fjernet de 3 venstre rullemenuer,
> programmer, system, og jeg husker ikke den tredje!

Regner næsten med det er debian eller ubuntu du snakker om.
Så prøv: højre klik på menubaren hvor de tre rullemenuer var før og vælg
"add to panel" eller vist "tilføj til panel" på dansk. Så finder du
"menu bar" i den lækre oversigt der og tilføjer igen.

Fra : lejf jessen

Dato : 30-05-07 11:22

Jesper Staun Hansen skrev:

> Regner næsten med det er debian eller ubuntu du snakker om.

Ja det står i min signatur

> Så prøv: højre klik på menubaren Så finder du
> "menu bar" i den lækre oversigt der og tilføjer igen.

Hej Jesper!
Tak for din respons, men jeg kan ikke finde denne "nenubar" i tilføj til
panel?

Må desvæære indrømme, at jeg har gjort det en gang før ,

da fik jeg en komando til terminalen !

Denne komando kan jeg ikke finde nu, har nok gemt den i Tomboy, så røg
nok sidste gang jeg eksperimenterede, og måtte geninstall de hele
--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 30-05-07 11:33

lejf jessen wrote:

> [...]
>
> Denne komando kan jeg ikke finde nu, har nok gemt den i Tomboy, så røg
> nok sidste gang jeg eksperimenterede, og måtte geninstall de hele

Det er da godt du kan finde "tilføj til panel" trods alt (som jeg
tror du har gjort )

Når du skal lede efter din menubar derinde, så led efter et ubuntu icon
Der skulle være to af dem.

Fra : lejf jessen

Dato : 30-05-07 11:49

Jesper Staun Hansen skrev:
> [...]

Hej Jesper!

Tak for dit svar. Jeg har i mellemtiden fundet dette ubuntu symbol, og
install på det pgl. sted. Ulempen er så bare, at man skal "holde" musen
nede, medens man vælger fra "alle" 3 menuer, idet det kun er een
rullemenu, men never mind.

Tak for hjælpen

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 30-05-07 14:49

lejf jessen wrote:

> Ja det står i min signatur

Ja men, det det er ikke godt nok. Det er absolut helt nødvendigt at give
fuldstændig oplysning om det system det drejer sig om, når man vil have
en forklaring på et bestemt fænomen.
Og postens subject er totalt intetsigende, du er heldig, at du
overhovedet har fået respons.
Hvis subject f.eks. havde været:
" Mangler knapper på det øverste panel i ubuntu 7.04 feisty." ,
havde det været helt klart hvad dit problem var.
Det er altid en god ide at formulere subject, så læseren med det samme
kan se hvad sagen drejer sig om.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : lejf jessen

Dato : 30-05-07 15:44

Jørgen Heesche skrev:

> Ja men, det det er ikke godt nok.

Nej, - ok, du har ret

> Og postens subject er totalt intetsigende, du er heldig, at du
> overhovedet har fået respons.

> " Mangler knapper på det øverste panel i ubuntu 7.04 feisty." ,

Ja - ok, du har ret

> Det er altid en god ide at formulere subject, så læseren med det samme
> kan se hvad sagen drejer sig om.

Hej Jørgen!

Det sidste har du også ret i, - desværre blev det ikke sådan.
Jeg har løst problemet, på den rigtige måde ved hjælp af "Tilføj til panel".

Når jeg har kunnet hjælpe nogen, har jeg gjort det uanser hvordan det
har været formuleret i Emne

Lad det nu ikke føre en en længere polimik, det er der nok af i forvejen

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-07 18:01

Den Wed, 30 May 2007 13:48:47 +0000 skrev Jørgen Heesche:

> Ja men, det det er ikke godt nok. Det er absolut helt nødvendigt at give
> fuldstændig oplysning om det system det drejer sig om, når man vil have
> en forklaring på et bestemt fænomen.

Nej, i dette tilfælde hvor det drejer sig om et problem med desktop-
systemet, er det mere interessant hvilket desktop-system, window
manager og evt. theme det drejer sig om.

Gnome med BlueCurve theme bør opføre sig ens uanset om den kører på
Ubuntu, Knoppix eller Solaris. Og modsat, at jeg fortæller jeg
bruger SuSE hjælper ikke folk til at finde ud af om jeg nu bruger
Fvwm2, Ion eller Enlightenment.

Mvh
Kent