MS Windows
briani 27239
Kan ikke forbinde med VNC
Fra : Johs

Dato : 05-06-07 20:51

Jeg har installeret Real VNC på min stationære og min bærbare computer der
begge har winXP Pro installeret. Jeg har serveren kørende på min stationære
som har IP adressen 192.168.1.100. Denne adresse forbinder jeg så til med
VNC vieweren fra min laptop men får hele tiden fejlen "timeout". Jeg kan
fint dele filer ved at dele mapper så netværket fungere fint, nogen ideer?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-06-07 21:04

On Tue, 5 Jun 2007 21:51:17 +0200, "Johs" <gjh@sdfsf.com> wrote:

> [...]
>fint dele filer ved at dele mapper så netværket fungere fint, nogen ideer?

Er der en speciel grund til du anvender RealVNC ?

Dine XP Pro har jo indbygget fjernskrivebord som jo på mange måder er
VNC overlegent....

Anyway:

Kan det være XP's indbyggede firewall der driller dig ?

Da dine computere er på lokale ip-adresser bag en bredbåndsrouter kan
du roligt deaktivere XP-firewall. Routeren beskytter dig...

Eller vil jeg anbefale dig at gennemlæse VNC-dokumentation nøje, den
findes her:

http://www.realvnc.com/documentation.html

<mlr>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-07 21:06

Den 05-06-07 21.51 skrev Johs følgende:
> [...]
> som har IP adressen 192.168.1.100. Denne adresse forbinder jeg så til med
> VNC vieweren fra min laptop men får hele tiden fejlen "timeout".

Nu skriver du ikke, hvor meget erfaring, du har med Real VNC, men har du
angivet den rette port? Du skal typisk forbinde til:
192.168.1.100:0
og du skal så have opsat serveren til at aceptere forbindelser på port 5900.
Det er muligt at benytte andre porte. Opsætter du fx serveren til at
benytte port 5905, skal du forbinde til:
192.168.1.100:5

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 06-06-07 22:12

On Tue, 5 Jun 2007 21:51:17 +0200, "Johs" <gjh@sdfsf.com> wrote:

>Jeg har installeret Real VNC på min stationære og min bærbare computer der
>begge har winXP Pro installeret.
Jeg har samme opsætning i et lille lokalnet.

Jeg kan heller ikke få RealVnc til at fungere.
Min Client PC siger
"Unable to connect to host ...fordi den pågældende socket ikke er
tilsluttet... (1057)"
Hvad er forklaringen?

De to maskiner har fin forbindelsen med hinanden i alle andre
henseender.
Der er ingen router, firewall eller antivirus indblandet.

Erik Helmer Nielsen