MS Windows
briani 27239
Virtual PC i Vista?
Fra : Erik K.

Dato : 03-06-07 16:24

Jeg har læst et sted, at Vista Ultimate har en funktion, der hedder Virtual
PC Express. Det vil sige, at man på en separat simuleret maskine kan køre
XP, og derved køre programmer, som Vista ellers ikke vil kendes ved. - Er
der nogen der har testet denne mulighed - og virker det?? (Jeg kan ikke selv
teste, da jeg kun har Premium-udgaven).

Mvh
Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-06-07 16:54

Den 03-06-07 17.23 skrev Erik K. følgende:
> Jeg har læst et sted, at Vista Ultimate har en funktion, der hedder Virtual
> PC Express.
> (Jeg kan ikke selv teste, da jeg kun har Premium-udgaven).

Det har ikke noget med Ultima at gøre. Virtual PC er et selvstændigt
program, som du kan hente gratis fra Microsofts hjemmeside. Det virker
ganske udmærket, du skal bare være opmærksom på, at det kræver en del ram.

Du kan hente Virtual PC her:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Peter Martinsen

Dato : 03-06-07 19:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Hej Kim

Så vidt jeg kan se har det en hel del at gøre med Vista Ultimate !

System Requirements
Supported Operating Systems: Windows Server 2003, Standard Edition (32-bit
x86); Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows Vista Business;
Windows Vista Business 64-bit edition; Windows Vista Enterprise; Windows
Vista Enterprise 64-bit edition; Windows Vista Ultimate; Windows Vista
Ultimate 64-bit edition; Windows XP Professional Edition ; Windows XP
Professional x64 Edition ; Windows XP Tablet PC Edition
An x64-based or an x86-based computer with a 400 MHz or faster (1 GHz
recommended) processor with L2 cache

Processor: AMD Athlon/Duron, Intel Celeron, Intel Pentium II, Intel Pentium
III, Intel Pentium 4, Intel Core Duo, and Intel Core2 Duo

RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be
using to the requirement for the guest operating system that you will be
using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously,
total the requirements for all the guest operating systems that you need to
run simultaneously.

Available disk space: To determine the hard disk space required, add the
requirement for each guest operating system that will be installed.

Virtual PC 2007 runs on: Windows VistaT Business; Windows VistaT Enterprise;
Windows VistaT Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows
Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP
Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Edition

Os som bruger Vista Home Premium kan åbenbart ikke køre Virtual PC !

Mvh Peter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-07 19:52

Peter Martinsen skrev:

>Os som bruger Vista Home Premium kan åbenbart ikke køre Virtual PC !

I følge systemkravene kan man heller ikke køre det med XP home, at
virkeligheden så er en anden er en anden sag.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-06-07 21:40

Ivan V. Klattrup wrote:

> I følge systemkravene kan man heller ikke køre det med XP home, at
> virkeligheden så er en anden er en anden sag.

Men der findes også en del andre virtualicerings-produkter. Vmware og
VirtualBox for at nævne to.
De har også den fordel at man kan køre andre OS'er inde i disse end blot
OS'er fra MS. Og de kan køre på andre OS'er også.

/Andreas

Fra : Peter Martinsen

Dato : 04-06-07 10:07

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> I følge systemkravene kan man heller ikke køre det med XP home, at
> virkeligheden så er en anden er en anden sag.

> [...]

Ok Ivan

Det var jeg ikke klar over

Jeg kunne godt tænke mig at køre Vista Home Premium samt Xp Pro på samme PC,
da jeg har en del radioamatør 32bit windowsprogrammer som ikke kan køre i
Vista brrrr.

Til gengæld ved jeg ikke hvordan jeg kommer i gange med det.

Har installeret Virtual PC i Vista nu.

Min PC er en Pentium D (950) 2x3.4ghz med 2048 mb ram

Mvh Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-07 10:47

Den 04-06-07 11.06 skrev Peter Martinsen følgende:

> Til gengæld ved jeg ikke hvordan jeg kommer i gange med det.
> Har installeret Virtual PC i Vista nu.

Find din XP-cd frem => Start Virtual PC => klik på knappen New => Next
=> Next => skriv navnet på den virtuelle Windows [1], fx "XP til spil"
=> Next => vælg styresystem => Next => du kan regulere mængden af RAM
som styresystemet skal have adgang til. Når du har 2 GB kan det godt
betale sig at give lidt mere end standarden, fx 512 MB = mærke ud for
adjusting the RAM => angiv mængden af RAM => Next => mærke ud for A new
virtual hard disk => Next => du kan evt. angive placering af den
virtuelle XP via Browse => Next => Finish => smid XP-cd'en i drevet, og
dobbeltklik på den nye virtuelle XP i Virtual PCs oversigtsvindue. Nu
får du et vindue, der fungerer ganske som en almindelig computer, hvor
du såa bare installerer din XP.

[1] Du kan oprette flere forskellige, alt efter havd du skal bruge dem
til. Fx en, hvor du optimerer den pågældende Windows til spil, en anden,
hvor du optimerer den til Internet osv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 04-06-07 11:35

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Takker

Mvh Peter

Fra : Erik K.

Dato : 04-06-07 21:07

Jeg fik mine oplysninger fra magasinet PC Planet, så de er åbenbart ikke
klogere.
Jeg har efterfølgende med succes installeret programmet i min Premiumudgave,
så nu kan jeg igen køre nogle meget savnede programmer, der ellers ikke
fungerede i Vista.

Mvh og tak for svarene
Erik