MS Windows
briani 27239
XP til Vista
Fra : Keld Mortensen

Dato : 31-05-07 20:38

I forbindelse med opgrade fra XP til Vista ville jeg gerne lave et par
partitioner på min HD, men det giver Vista ikke mulighed for ved
installationen - Jeg har en opgrade version af Viste.
Nogle ideer ?

Mort1s1

Fra : Jack

Dato : 31-05-07 22:02

"Keld Mortensen" <mortensens@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> partitioner på min HD, men det giver Vista ikke mulighed for ved
> installationen - Jeg har en opgrade version af Viste.

Det burde vel være muligt, at partitonere den inden du instalere ??

Fra : Mort1s1

Dato : 31-05-07 22:38

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Keld Mortensen" <mortensens@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det burde vel være muligt, at partitonere den inden du instalere ??

Det troede jeg også, men Vista Opgrade skal startes fra Win XP, så jeg får
ikke valg muligheden.

Mort1s1

Fra : Jack

Dato : 31-05-07 22:58

"Mort1s1" <mortensensvæk@udmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det troede jeg også, men Vista Opgrade skal startes fra Win XP, så jeg får
> ikke valg muligheden.

Så er der jo den sure vej, og geninstalere XP os partitionere der. ..

Fra : Jack

Dato : 01-06-07 10:22

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

PS. hvis det er forfi du kan beholde dine programmer m.m så kan jeg anbefale
pertition magic som kan køre på xp.

Fra : Mort1s1

Dato : 01-06-07 10:40

> "Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> PS. hvis det er forfi du kan beholde dine programmer m.m så kan jeg
> anbefale pertition magic som kan køre på xp.
Nej, det er såmænd fordi jeg oprindeligt havde 'en stor partition, og nu
ønsker to eller tre.

Mort1s1

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-06-07 20:33

Mort1s1 skrev:

> fordi jeg oprindeligt havde 'en stor partition, og nu
> ønsker to eller tre.

Jeg har aldrig rigtig set fidusen med flere partitioner,
jeg brugte den engang, men holdt hurtigt op med det
igen - det var pissebesværligt at flytte slillevæggen
hvis en partition blev for lille.

I dag lægger jeg det bare i forskellige mapper, det er
meget nemmere at styre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hans

Dato : 02-06-07 23:13

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig rigtig set fidusen med flere partitioner,
> jeg brugte den engang, men holdt hurtigt op med det
> igen - det var pissebesværligt at flytte slillevæggen
> hvis en partition blev for lille.

Det er rimelig uinteressant, hvad du kan se fidusen ved, og hvad du gør.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-07 00:46

Hans skrev:

> Det er rimelig uinteressant, hvad du kan se fidusen
> ved, og hvad du gør.

Nej, det er faktisk temmelig interessant, og et oplæg
til debat om hvad andre gør.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jack

Dato : 04-06-07 16:37

> Nej, det er faktisk temmelig interessant, og et oplæg
> til debat om hvad andre gør.

Fidusen på min er, at dokumenter og mail m.m gemmes på drev g og når jeg så
har brug for, at gendanne mit c drev via ghost, så ligger alle mine ting
inkl. mail der stadig, uden nogen former for backup. Defrakmentering er også
hurtigigere overstået med mindre c drev og der er sikkert mange flere gode
grunde. hvis man da ellers har brug for en grund

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-06-07 23:08

Jack skrev:

> Fidusen på min er, at dokumenter og mail m.m
> gemmes på drev g og når jeg så har brug for, at
> gendanne mit c drev via ghost, så ligger alle mine
> ting inkl. mail der stadig

Jeg gør det selv på samme måde - det ligger bare
på en ekstern harddisk på netværket.

På den måde kan jeg tilgå min mail og dokumenter
udefra, uden at min pc er tændt - eller tage den med
mig, det kan jeg ikke med en partition.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : mvama

Dato : 02-06-07 12:39

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er der jo den sure vej, og geninstalere XP os partitionere der. .

Man behøver vel ikke, at install. hele XP det burde gå, bare at lade
install. komme til selve XP install, der kan du så Partionere den i to C og
D ( dvs. du Partionere C så der er plads tilbage til D, som du Partionere
senere når Wista er install.ligesom det gøres i XP) Så standse du windows
install.processen, og derfra starter du op påny, nu med Wista, som du
lægger på den første Partion altså C. Nu har du to Partioner, selvom du
først laver den sidste efter Wista er lavet, jeg er sikker på du kan gøre
det på den måde.
Mvh.Jama.

Fra : Henning

Dato : 01-06-07 10:42

On 31 May 2007 19:38:17 GMT, Keld Mortensen <mortensens@mail.dk>
wrote:

> [...]
>partitioner på min HD, men det giver Vista ikke mulighed for ved
>installationen - Jeg har en opgrade version af Viste.

Når du har installeret Vist bruger du den egen diskmanagement til at
lave dine partitioner - uden at miste data. Endnu en feature ved
Vista