/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Info om Pontiac Trans Am 6,6 Targa
Fra : Kent


Dato : 29-05-07 15:52

Jeg er ved at savle hele huset væk over denne:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=491800112



Nogen der har nogle specs. og info om bilen? Tophastighed
og hvad ellers der er .

Tak.

Kent.



 
 
Tom (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 29-05-07 16:03


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:465c3e04$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er ved at savle hele huset væk over denne:
>
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=491800112
>
>
>
> Nogen der har nogle specs. og info om bilen? Tophastighed
> og hvad ellers der er .

Den er alt for dyr. Det er meget billigere selv at hente en i tyskland.
Hvis du kigger på www.mobile.de så kan finde dem med data for HK osv.

--
Tom



Brian Sørup (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-05-07 16:03


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:465c3e04$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er ved at savle hele huset væk over denne:
>
>
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=49180011
2
>
> Nogen der har nogle specs. og info om bilen? Tophastighed
> og hvad ellers der er .
>

Kig grundigt efter rust - overalt - specielt i de nederste hjørner ved
forruden, bagagerummet over vangerne, de bageste hjulkasser, den bageste
del af bagskærmet bag hjulet, og bunden af døre, bagskærm lige foran
hjulkassen over panel.

Den ser fin ud på billederne, tjek instrumentbordet for revner, og at
alt elektrisk virker.

Mekanisk er der ikke de store problemer, den skal skifte ordentligt i
gearkassen, ingen klonklyde fra bagtøj/kardan, medmindre der er spær på
den, så kan den godt knirke lidt når du drejer skarpt på tør asfalt hvis
den har pladespær.

Tophastighed og 0-100 kan variere meget alt efter gearing i bagtøjet,
men regn med omkring 7-9 sek. til 100 og omkring 210-240 i topfart.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Kent Oldhøj (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 29-05-07 16:59

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:465c40ac$0
$90263$14726298@news.sunsite.dk:

> Tophastighed og 0-100 kan variere meget alt efter gearing i bagtøjet,
> men regn med omkring 7-9 sek. til 100 og omkring 210-240 i topfart.

Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det 6.6
liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm versionen
blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine. Samme bil nåede
0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2 sekunder.

Og her har vi altså med den noget sløvere 180 hestes motor at gøre. Jeg kan
ikke finde nogle tests, men et bud må være 0-100 omkring de 9 sekunder og
topfart på 185-190 km/t.

Men det er lidt ligegyldigt. En Ildfugl er ikke bygget til at køre stærkt
i. Den er bygget til at cruise i, og det er den motor som skabt til.

Men som Tom nævner: Aaaaalt for dyr. For de penge kan man relativt nemt
finde en ægte TransAm i Tyskland.

Kim Voss Schrader (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 29-05-07 17:11

Hej!

Kent Oldhøj wrote:
....
> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det 6.6
> liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm versionen
> blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine. Samme bil nåede
> 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2 sekunder.

Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt, at man
har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK

Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Tom (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 29-05-07 17:25


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:465c50b4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Kent Oldhøj wrote:
> ...
>> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det 6.6
>> liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm versionen
>> blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine. Samme bil nåede
>> 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2 sekunder.
>
> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt, at
> man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>
> Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne

hehe og så fik man det indtryk at Burt Renolds virkelig gik til stålet i
filmene med sin Trans Am. Motormæssigt må det da være noget af det lammeste
en bilkoncern i vesten har lavet når der kompenseres for volumen og det ikke
er veteranbil

--
Tom



Kent (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 29-05-07 17:54


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:465c53bf$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:465c50b4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Kent Oldhøj wrote:
>> ...
>>> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det
>>> 6.6 liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm
>>> versionen blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine.
>>> Samme bil nåede 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2
>>> sekunder.
>>
>> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt,
>> at man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>>
>> Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne
>
> hehe og så fik man det indtryk at Burt Renolds virkelig gik til stålet i
> filmene med sin Trans Am. Motormæssigt må det da være noget af det
> lammeste en bilkoncern i vesten har lavet når der kompenseres for volumen
> og det ikke er veteranbil
>

Ja - jeg havde da også regnet med, den havde flere hypper end de 180 .




KickAssCowboy (29-05-2007)
Kommentar
Fra : KickAssCowboy


Dato : 29-05-07 17:58


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:465c53bf$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:465c50b4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Kent Oldhøj wrote:
>> ...
>>> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det
>>> 6.6 liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm
>>> versionen blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine.
>>> Samme bil nåede 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2
>>> sekunder.
>>
>> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt,
>> at man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>>
>> Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne
>
> hehe og så fik man det indtryk at Burt Renolds virkelig gik til stålet i
> filmene med sin Trans Am. Motormæssigt må det da være noget af det
> lammeste en bilkoncern i vesten har lavet når der kompenseres for volumen
> og det ikke er veteranbil
>
> --
> Tom

Men der vel et godt moment i sådan en stor motor ?!?
Mvh
KaK

>



Kent Oldhøj (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 29-05-07 21:22

"KickAssCowboy" <KaK@ms.com> wrote in
news:465c5b8c$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:


> Men der vel et godt moment i sådan en stor motor ?!?

Som jeg husker det: 180 hk ved 3600 omdr., og 440 Nm ved 1600 omdr.

Per O. (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 29-05-07 21:23

KLIP
>
> Men der vel et godt moment i sådan en stor motor ?!?
> Mvh
> KaK

Ikke vildt, jeg havde en Galant GTI (2,0 146hk) som snildt trak fra en af
naboernes 6,6L Trans Am i såvel 0-100 som i mellemaccelerationer både op og
ned ad bakke. Det generede i øvrigt den stakkel fyr en del at se riskogeren
komme først hver gang

Per O.



OZ3BTO (29-05-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 29-05-07 18:58


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:465c50b4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Kent Oldhøj wrote:
> ...
> > Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det
6.6
> > liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm
versionen
> > blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine. Samme bil
nåede
> > 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2 sekunder.
>
> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt, at
man
> har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>
> Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader


og en af grundene til at de motore nærmest er umulig at slide op

Erik



Møller (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 29-05-07 20:00

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!
>
> Kent Oldhøj wrote:
> ...
>> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det
>> 6.6 liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm
>> versionen blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine.
>> Samme bil nåede 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2
>> sekunder.


ja og 25 l / 100 km

Det er som en havnerundfart i bølgegang
Eller en kampvogn på øvelse.

> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt,
> at man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK

Til den bil er det da alt for meget
Unsafe at any speed

Og så er den vulgær grim.

Møller

Brian Sørup (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-05-07 20:06


"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:465c785b$0$919$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kim Voss Schrader skrev:
> > Hej!
> >
> > Kent Oldhøj wrote:
> > ...
> >> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er
det
> >> 6.6 liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm
> >> versionen blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine.
> >> Samme bil nåede 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2
> >> sekunder.
>
>
> ja og 25 l / 100 km

Det kunne jeg klare med min Camaro, dog med en 7,1L (433CUI) og
550-600Hk, stallconverter og lav gearing = 2700rpm / 80Km/t
>
> Det er som en havnerundfart i bølgegang
Nope....

> Eller en kampvogn på øvelse.

Heller ikke

>
> > Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også
utroligt,
> > at man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>
> Til den bil er det da alt for meget

Næh 350-400Hk passer fint, den vejer trods alt over 1700Kg på gaden....

> Unsafe at any speed
Nej - det var svjh. Chevy Corvair fra starten af tresserne...

> Og så er den vulgær grim.

Dét er en smagssag.

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Møller (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 29-05-07 20:35

Brian Sørup skrev:
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:465c785b$0$919$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Kim Voss Schrader skrev:
>>> Hej!

>
>> Og så er den vulgær grim.
>
> Dét er en smagssag.

Jep. Men ikke alle andre gav ikke udtryk for, at det var deres personlige
mening der kom til kende.

Præcisering:

Jeg synes at denne amerikanske flyder med bladfjedre og stiv bagaksel er
aldeles vulgær, grin og aldeles overflødig.

Var det bedre

Møller


Brian Sørup (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-05-07 20:57


"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:465c80a7$0$935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Brian Sørup skrev:
> > "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:465c785b$0$919$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> Kim Voss Schrader skrev:
> >>> Hej!
>
> >
> >> Og så er den vulgær grim.
> >
> > Dét er en smagssag.
>
> Jep. Men ikke alle andre gav ikke udtryk for, at det var deres
personlige
> mening der kom til kende.
>
> Præcisering:
>
> Jeg synes at denne amerikanske flyder med bladfjedre og stiv bagaksel
er
> aldeles vulgær, grin og aldeles overflødig.
>
> Var det bedre

Meeeeget bedre...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Mogens (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-05-07 04:21

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:465c856f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

>> aldeles vulgær, grin og aldeles overflødig.

> Meeeeget bedre...

Overflødig? - hvorledes det?
Hvad gør denne bil mere overflødig end så mange andre?



Brian Sørup (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 30-05-07 09:02


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:A467i.949$ZA.724@newsb.telia.net...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:465c856f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> aldeles vulgær, grin og aldeles overflødig.
>
> > Meeeeget bedre...
>
> Overflødig? - hvorledes det?

Det er vel bare Møllers mening....

> Hvad gør denne bil mere overflødig end så mange andre?
>

Misundelse....
der er vel ret beset ikke ret mange der har noget bilbehov der strækker
sig udover en Astra 1,4i Stc.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Uffe Bærentsen (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 30-05-07 09:47


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:465d2f5f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> der er vel ret beset ikke ret mange der har noget bilbehov der strækker
> sig udover en Astra 1,4i Stc.

Hvorfor stc.?
Jydekrog og slæb, så kan det meste klares med en 'ikke-stc'




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Thomas (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-05-07 16:05


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
news:465c50b4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Kent Oldhøj wrote:
> ...
>> Njaaaar det er lidt vel optimistisk Jvf. salgsannoncen, så er det 6.6
>> liters motoren i 180 hestes udgaven (YU400). 220 hestes TransAm versionen
>> blev i sin tid testet til 198 km/t af Road Test Magazine. Samme bil nåede
>> 0-96 km/h på 7.2 sekuner og quartermilen på 15.2 sekunder.
>
> Den kan da snildt (være) peppet op til de 400. Det er da også utroligt, at
> man har fremstillet en 6.6L motor med usle 180HK
>
> Det var det man kaldte "miljørigtigt" i halvfjerserne
>
> --


hehe

Jeg havde lige en "Mustang feber" en overgang, og den sidste (Mach 3 var det
vist) den store fede slæde, potensforlænger x 2, kom da vist også til verden
i en årgang/ version, med en ret bovlam motor, vist også et sted mellem
150- 180 hk hvis jeg husker rigtigt fra det jeg fik læst mig frem til.......

En amerikaner skal sku have hypper, selvom den ikke kan oversætte dem til
fart eller sport.... de skal bare være der, synes jeg som iagtager fra
sidelinjen...


Mvh

Thomas




Kent Oldhøj (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 30-05-07 18:29

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in
news:465d92b2$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Jeg havde lige en "Mustang feber" en overgang, og den sidste (Mach 3
> var det vist) den store fede slæde, potensforlænger x 2, kom da vist
> også til verden i en årgang/ version, med en ret bovlam motor, vist
> også et sted mellem 150- 180 hk hvis jeg husker rigtigt fra det jeg
> fik læst mig frem til.......

Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på siger
og skriver... 120 hk En V8'er!

Hastighedsforøgelse (man kan ikke tale om egentlig acceleration her) blev
målt med en afrivningskalender. Topfarten afhang mere af vindretningen end
af speederens stilling.

Hans Paulin \(6310\) (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-05-07 23:07

Kent Oldhøj skrev:

> Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på
> siger og skriver... 120 hk En V8'er!
>
> Hastighedsforøgelse (man kan ikke tale om egentlig acceleration her)
> blev målt med en afrivningskalender. Topfarten afhang mere af
> vindretningen end af speederens stilling.

Havde den så ikke - jeg tør snart ikke skrive det - masser af moment?

En ældre Harley har vel heller ikke så mange heste - men et godt bundtræk!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Kent Oldhøj (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 30-05-07 23:38

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in
news:465df566$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på
>> siger og skriver... 120 hk En V8'er!

> Havde den så ikke - jeg tør snart ikke skrive det - masser af
> moment?

280 Nm. Hvilket er meget set i forhold til de 120 hk. Sikkert nok til at
lave en lille burnout, men man skulle nok lade det blive ved røgskyen

Hans Paulin \(6310\) (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-05-07 23:43

Kent Oldhøj skrev:

> 280 Nm. Hvilket er meget set i forhold til de 120 hk. Sikkert nok til
> at lave en lille burnout, men man skulle nok lade det blive ved
> røgskyen

Nå, okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Brian Sørup (30-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 30-05-07 23:31


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9940C62948707kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in
> news:465d92b2$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
> > Jeg havde lige en "Mustang feber" en overgang, og den sidste (Mach 3
> > var det vist) den store fede slæde, potensforlænger x 2, kom da vist
> > også til verden i en årgang/ version, med en ret bovlam motor, vist
> > også et sted mellem 150- 180 hk hvis jeg husker rigtigt fra det jeg
> > fik læst mig frem til.......
>
> Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på
siger
> og skriver... 120 hk En V8'er!

Den kunne faktisk fås med en 4cyl 2,3L ting med 90Hk i et par
årgange.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Kent Oldhøj (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 31-05-07 06:02

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:465dfafd$0
$90267$14726298@news.sunsite.dk:

>> Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på
>> siger og skriver... 120 hk En V8'er!

> Den kunne faktisk fås med en 4cyl 2,3L ting med 90Hk i et par
> årgange.......

Præcis den række-firer er lidt speciel:

Det er nemlig højre cylinderrække fra Pontiac V8'eren Det ikk' løwn!

Efter sigende en frygtelig motor. Helt uden balanceaksler eller andet,
rystede den forfærdeligt selv når den var topjusteret.

Det stunt med at halvere en V8'er er der kun et firma der har forsøgt
siden.

Uffe Bærentsen (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 31-05-07 09:56


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9941479813E44kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:465dfafd$0
> $90267$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Faktisk kunne trådens Pontiac Firebird fås med en 4.3 liters V8'er på
>>> siger og skriver... 120 hk En V8'er!
>
>> Den kunne faktisk fås med en 4cyl 2,3L ting med 90Hk i et par
>> årgange.......
>
> Præcis den række-firer er lidt speciel:
>
> Det er nemlig højre cylinderrække fra Pontiac V8'eren Det ikk' løwn!
>
> Efter sigende en frygtelig motor. Helt uden balanceaksler eller andet,
> rystede den forfærdeligt selv når den var topjusteret.


Ud fra dette konkluderer jeg så følgende:
Hvis du har en V8 og står foran en skilsmisse,
så kommer du til at ryste forfærdeligt efter skilsmissen.







> Det stunt med at halvere en V8'er er der kun et firma der har forsøgt
> siden.

Hvad Dodge ikke en lastbilmotor som var lidt modulopbygget?
Noget med at næsten samme motor fandtes med både 8, 10 og 12 cylindre?



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Kent Oldhøj (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 31-05-07 21:10

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in news:465e8d78$0$52159
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Det stunt med at halvere en V8'er er der kun et firma der har forsøgt
>> siden.

> Hvad Dodge ikke en lastbilmotor som var lidt modulopbygget?
> Noget med at næsten samme motor fandtes med både 8, 10 og 12 cylindre?

Aner det ikke. Lastbiler siger mig ikke rigtig noget.

Men flere motorer har været modulopbygget. Dog har man valgt at gå fra
lille til større og/eller forberede motoren på skaleringen fra fødslen.

Det Pontiac gjorde (og senere Porsche) var at bygge en stor motor og så
senere finde ud af at den da nok kunne gøres mindre fremfor at udvikle en
helt ny. For Pontiac gik det ikke så godt, mens Porsche faktisk fik en
rigtig god motor ud af projektet (944 motoren med søskende).

Uffe Bærentsen (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 31-05-07 21:51


"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9941E18117438kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in news:465e8d78$0$52159
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>> Det stunt med at halvere en V8'er er der kun et firma der har forsøgt
>>> siden.
>
>> Hvad Dodge ikke en lastbilmotor som var lidt modulopbygget?
>> Noget med at næsten samme motor fandtes med både 8, 10 og 12 cylindre?
>
> Aner det ikke. Lastbiler siger mig ikke rigtig noget.
>
> Men flere motorer har været modulopbygget. Dog har man valgt at gå fra
> lille til større og/eller forberede motoren på skaleringen fra fødslen.
>
> Det Pontiac gjorde (og senere Porsche) var at bygge en stor motor og så
> senere finde ud af at den da nok kunne gøres mindre fremfor at udvikle en
> helt ny. For Pontiac gik det ikke så godt, mens Porsche faktisk fik en
> rigtig god motor ud af projektet (944 motoren med søskende).

944?
Var det da ikke 'kun' en 924 på steroider? (groft sagt)
Her har jeg har gået og troet at det var en 924 turbo, med udbyggede skærme.


--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Kent Oldhøj (01-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 01-06-07 20:25

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in
news:465f3512$0$52167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Porsche faktisk fik en rigtig god motor ud af projektet (944 motoren med
>> søskende).

> 944?
> Var det da ikke 'kun' en 924 på steroider? (groft sagt)
> Her har jeg har gået og troet at det var en 924 turbo, med udbyggede
> skærme.

Langt fra. 924 var oprindeligt udviklet af VW, men blev af forskellige
grunde overtaget af Porsche. VW slægtskabet fornægtede sig ikke med bl.a.
Audi motorer og Golf dele i undervognen. Som Porsche var det ikke særligt
flatterende.

Derfor lancerede Porsche 944'eren på basis af 924. Motoren blev så den
omtalte halve V8'er fra 928, bremser fra 911 og undervognen af Macpherson
typen.

Brian Sørup (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 31-05-07 22:19


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:465e8d78$0$52159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Hvad Dodge ikke en lastbilmotor som var lidt modulopbygget?
> Noget med at næsten samme motor fandtes med både 8, 10 og 12 cylindre?
>

Svjh var det Cummins der leverede en V6-8-10-12-14-16 cyl. Diesel med
eller uden kompressor.
Kompressoren blev senere, og stadig idag, meget flittigt benyttet af
dragracere.

Chevrolet har pillet de 2 bagerste cyl af en 5,7 V8 og fået en 4,3 V6
som bl.a. bruges i Astro, Camaro m.fl.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.






Mogens (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-05-07 18:25

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:465c3e04$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg er ved at savle hele huset væk over denne:
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=491800112
> Nogen der har nogle specs. og info om bilen?

Du finder noget info her - http://de.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Firebird
Der er noget ganske særligt ved at eje en amerikaner med V8.
Prøv det :)



Kent (29-05-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 29-05-07 19:20


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:ZlZ6i.906$ZA.719@newsb.telia.net...
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:465c3e04$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg er ved at savle hele huset væk over denne:
>> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=491800112
>> Nogen der har nogle specs. og info om bilen?
>
> Du finder noget info her - http://de.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Firebird
> Der er noget ganske særligt ved at eje en amerikaner med V8.
> Prøv det :)
>

Det er sandelig også én af mine store drømme. Håber det bliver virkelighed
en dag .

Kent.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste