/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
indsprøjtning på peugeot 205 1,4i
Fra : jasuanlu


Dato : 28-05-07 16:37

Hej NG.

Jeg er ved at lave en peugeot 205 1,4i som ikke kan starte, men jeg er
lidt i vildrede fordi jeg kender intet til peugeot.

Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?

og hvor sidder styreenheden?

MVH
Jacob
ps. på forhånd tak.


 
 
claus b. p. (29-05-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 29-05-07 09:52


"jasuanlu" <jasuanlu@gmail.com> wrote in message
news:1180366592.534324.283580@p47g2000hsd.googlegroups.com...
>Hej NG.
>
>Jeg er ved at lave en peugeot 205 1,4i som ikke kan starte, men jeg er
>lidt i vildrede fordi jeg kender intet til peugeot.
>
>Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
>men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
>Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?

Det kan være begge dele, samt følere og sikring, pumpe mm. Check
sikringsboxen for brændt sikring, det er stort set hvad man kan som
hjemmemekker. Med mindre man bare vil indkøbe alle delene (eller en
skrotbil) og skifte fra en ende af.

>og hvor sidder styreenheden?

Ifølge Haynes: "The ECU is located behind the facia, to the right of the
steering column." Der står ikke noget om at dette ikke gælder venstrestyrede
biler...

Køb en Haynes hvis du vil videre. Det er IMO ikke den bedste de har lavet,
den om P205, men den er bedre end at famle i blinde.

/Claus



jasuanlu (29-05-2007)
Kommentar
Fra : jasuanlu


Dato : 29-05-07 11:13

On 29 Maj, 10:51, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1180366592.534324.283580@p47g2000hsd.googlegroups.com...
>
> >Hej NG.
>
> >Jeg er ved at lave en peugeot 205 1,4i som ikke kan starte, men jeg er
> >lidt i vildrede fordi jeg kender intet til peugeot.
>
> >Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
> >men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
> >Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?
>
> Det kan være begge dele, samt følere og sikring, pumpe mm. Check
> sikringsboxen for brændt sikring, det er stort set hvad man kan som
> hjemmemekker. Med mindre man bare vil indkøbe alle delene (eller en
> skrotbil) og skifte fra en ende af.
>
> >og hvor sidder styreenheden?
>
> Ifølge Haynes: "The ECU is located behind the facia, to the right of the
> steering column." Der står ikke noget om at dette ikke gælder venstrestyrede
> biler...
>
> Køb en Haynes hvis du vil videre. Det er IMO ikke den bedste de har lavet,
> den om P205, men den er bedre end at famle i blinde.
>
> /Claus

Mange tak for svaret.

MVH
Jacob


claus b. p. (30-05-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-05-07 09:29


"jasuanlu" <jasuanlu@gmail.com> wrote in message
news:1180433589.935540.135290@q75g2000hsh.googlegroups.com...
On 29 Maj, 10:51, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> >Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
> >men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
> >Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?
>
> Det kan være begge dele, samt følere og sikring, pumpe mm. Check
> sikringsboxen for brændt sikring, det er stort set hvad man kan som
> hjemmemekker. Med mindre man bare vil indkøbe alle delene (eller en
> skrotbil) og skifte fra en ende af.
>
Lige for at runde den af, startproblemer på 205'erne er ofte relateret til
tændingssystemet. Du skriver at der er tænding på, men hvordan har du
checket det? Den gamle metode med at tage et tændrør ud og se om der er
gnist, holder ikke. Du risikerer endda at brænde tændingsmodulet af. Der
skal bruges fx. en tændingspistol. Min (kones) P205 havde startproblemer en
kold januarmorgen, - stendød! Det så ud som om der var tænding på med
tændrøret ude, men med tændrøret skruet i, ikke en prut. Skiftede så
tændspole og tændmodul, og så spillede den perfekt. Det er en
karburatormodel, så der var ikke mistanke til indsprøjtningen.

/Claus



jasuanlu (30-05-2007)
Kommentar
Fra : jasuanlu


Dato : 30-05-07 18:02

On 30 Maj, 10:29, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1180433589.935540.135290@q75g2000hsh.googlegroups.com...
> On 29 Maj, 10:51, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> > >Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
> > >men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
> > >Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?
>
> > Det kan være begge dele, samt følere og sikring, pumpe mm. Check
> > sikringsboxen for brændt sikring, det er stort set hvad man kan som
> > hjemmemekker. Med mindre man bare vil indkøbe alle delene (eller en
> > skrotbil) og skifte fra en ende af.
>
> Lige for at runde den af, startproblemer på 205'erne er ofte relateret til
> tændingssystemet. Du skriver at der er tænding på, men hvordan har du
> checket det? Den gamle metode med at tage et tændrør ud og se om der er
> gnist, holder ikke. Du risikerer endda at brænde tændingsmodulet af. Der
> skal bruges fx. en tændingspistol. Min (kones) P205 havde startproblemer en
> kold januarmorgen, - stendød! Det så ud som om der var tænding på med
> tændrøret ude, men med tændrøret skruet i, ikke en prut. Skiftede så
> tændspole og tændmodul, og så spillede den perfekt. Det er en
> karburatormodel, så der var ikke mistanke til indsprøjtningen.
>
> /Claus

ok tak dit gode indput

MVH
Jacob


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste