Gipsplader i uopvarmet sommerhus - fugemas~
Fra : Lars

Dato : 28-05-07 19:24

Jeg er ved at sætte nogle nye gipsplader op på et gammelt træskelet i et
ældre træsommerhus, der står uopvarmet om vinteren (hvorfor det giver
sig hist og pist)

Hvis jeg bruger sparteltape + alm. spartelmasse til samlinger på flader
og i hjørnerne, kan jeg så være nogenlunde sikker på, at det ikke
revner, når huset arbejder?.

Eller er der noget, som er bedre til formålet?

Det er meningen, at der enten skal grundpapir eller væv (som måske er at
foretrække?) med efterfølgende maling udenpå.

pft

Lars

Fra : Mr. D

Dato : 29-05-07 10:50

Brug evt. sparteltape (papir) og ikke fiber-net.

Det burde kunne holde. Men vil gipsen blive ødelagt af fugt? Det må vi lade
være usagt til der kommer en fagmand forbi..

/D

Fra : TT

Dato : 29-05-07 13:59

Du kan evt. bruge vindgips eller vådrumsgips, den kan tåle mere fugt ...

TT.