Maling af flisegulv
Fra : Thorkil Jensen

Dato : 28-05-07 12:18

Mit badeværelsesgulv er stiftmosaik, - brunt fra 70'erne. - Det ville
jeg meget gerne have en lysere farve på. Og jeg kunne jo pille det op,
hvilket jeg dog ikke er så varm på.

Jeg ved, at der er mulighed for at male flisevægge, hvis blot man
anvender rette malingtype - og renser grundigt af først.

Nu er et gulv jo noget mere belastet af slid end en væg, og derfor er
jeg en smule skeptisk mht. om maling på gulv går an. - Jeg er helt
klar på, at det kræver en særdeles grundig forbehandling, men mon der
findes en malingstype, som er slidstærk nok til at stå distancen som
"sidlag" på et badeværelsesgulv?

Findes der nogen, der har prøvet sådan en øvelse? I så fald ville jeg
meget gerne høre om erfaring, råd og vejledning.

Venlig hilsen
ThJ

Fra : John V.

Dato : 28-05-07 18:16

"Thorkil Jensen" <thorkil.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der nogen, der har prøvet sådan en øvelse? I så fald ville jeg
> meget gerne høre om erfaring, råd og vejledning.

Det er ikke nemt at få maling til at sidde fast oven på glaserede ting, der
findes produkter som kan gøre det med et nogenlunde resultat, men du skal
regne med en jævnlig genbehandling. Sigma har noget som er nogenlunde.

John

www.taform.dk

Fra : Thomas Laursen

Dato : 29-05-07 13:35

> [...]
>
> Findes der nogen, der har prøvet sådan en øvelse? I så fald ville jeg
> meget gerne høre om erfaring, råd og vejledning.

Hejsa

Min Kæreste og jeg har lige været det igennem, vi malede begge vores
badeværelser, både vægge og gulve.

Om det holder skal jeg ikke kunne udtale mig om endnu, for det er kun 2
måneder siden vi gjorde det men det holder da stadig

Til formålet brugte vi Dyrups træ og metal maling.

http://www.dyrup.dk/servlet/Satellite?cid=1110983557286&aid=1032357228388&pagename=Internet%2FPage%2FGenericPageNL&c=Page&a=DP_Product

Håber du finder en løsning

God arbejdslyst

MVH
Thomas

Fra : Lau

Dato : 30-05-07 09:59

Hej Thorkil

Mit råd til Jer må være at sætte nye fliser op ovenpå de gamle. det er ikke
så svært - min kone og jeg har gjort det flere gange.
Det er efter vores mening pænere og så er det mere hygiejnisk og mere
rengøringsvenligt.

vh
Lau