Musik-tagger, som kan...
Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-05-07 00:42

Hey. Jeg søger en musik-tagger, som kan hjælpe mig med at få styr på min
samling af især mp3-filer. Det eneste sikre jeg kan sige om filerne er,
at hvert album har sin egen mappe. Det burde vel være nok, så jeg vha.
CDDB kan få et program til 1) at tagge filerne og 2) at oprette en
fornuftig biblioteksstruktur.

Nogen der kan anbefale sådan et program? Jo mindre det kan af alt muligt
andet desto bedre. Jo færre afhængigheder desto bedre. Helst GTK+, da
jeg ikke bryder mig om Qt og alt det andet. ;) Jeg vil helst undgå
kommandolinjen i det her tilfælde, men tager gerne imod anbefalinger på
den fløj også.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 28-05-07 09:18

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> jeg ikke bryder mig om Qt og alt det andet. ;) Jeg vil helst undgå
> kommandolinjen i det her tilfælde, men tager gerne imod anbefalinger på
Jeg tror easytag kan hvad du beder om.

/Magnus

Fra : Peter G

Dato : 28-05-07 15:42

Lars Stokholm <this@is.invalid> writes:

> [...]
> GTK+, da jeg ikke bryder mig om Qt og alt det andet. ;) Jeg vil helst
> undgå kommandolinjen i det her tilfælde, men tager gerne imod

Easytag.
http://easytag.sourceforge.net/

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-05-07 17:19

Peter G wrote:
> Easytag.
> http://easytag.sourceforge.net/

Hvis jeg i forvejen kan:

1) bestemme hvilke tags der skal gemmes fra CDDB,
2) bestemme i hvilket bibliotek musikken skal ligge og
3) bestemme den ønskede biblioteks-/filnavnsstuktur,

inden jeg kører programmet på *al* min musik på én gang, så er det lige
det program jeg søger. Men det kan jeg heller ikke se at jeg kan. Har
jeg overset noget?

Fra : Peter G

Dato : 29-05-07 14:34

Lars Stokholm <this@is.invalid> writes:

> Hvis jeg i forvejen kan:

Nu ved jeg ikke hvilken version du agter at bruge men jeg skal prøve at
svare dig efter bedste evne.

> 1) bestemme hvilke tags der skal gemmes fra CDDB,

Markér de relevante filer - der ligger i albumrækkefølge - og kør
'Misc -> CD Data Base Search' ?

http://img512.imageshack.us/img512/9958/cddbpm8.jpg

> 2) bestemme i hvilket bibliotek musikken skal ligge
> 3) bestemme den ønskede biblioteks-/filnavnsstuktur,

Dette skulle være dækket af 'Scanner -> Rename file(s) and Directories'.
I dens datavindue kan du sætte diverse biblioteksstrukturer og filnavnsmønstre.

http://img260.imageshack.us/img260/8235/renamevh7.jpg

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-05-07 19:31

Peter G wrote:

> Markér de relevante filer - der ligger i albumrækkefølge - og kør
> 'Misc -> CD Data Base Search' ?
>
> http://img512.imageshack.us/img512/9958/cddbpm8.jpg

Men du kører det også kun på ét album. Kan man ikke køre det på mange
albums på én gang?

Fra : Peter G

Dato : 31-05-07 10:14

Lars Stokholm <this@is.invalid> writes:

> Men du kører det også kun på ét album. Kan man ikke køre det på mange
> albums på én gang?

Nej, ikke fuldatomatisk.

Hvad med at bruge Foobar2000 under Wine? Dens cddb-plugin kan vist nok.

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-05-07 19:44

Peter G wrote:
> Hvad med at bruge Foobar2000 under Wine? Dens cddb-plugin kan vist nok.

Ja, det var måske en idé. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Skulle nogen kende til et alternativ til Linux, hører jeg dog alligevel
meget gerne om det.