TDK 24/10/40 kan ikke brænde med 24X på Pl~
Fra : Per Kristensen

Dato : 05-07-01 13:17

Jeg har en TDK 24X CD brænder. Jeg har netop fået nogle nye Mr. Platinum
medier hjem, som er godkendt til 24X speed brænding. Men når jeg forsøger at
brænde en CD med Nero 5.5 så sænker den hastigheden til 16X pga. mediet.

Kan det passe at medierne så slet ikke kan klare det aligevel?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-07-01 17:30

In article <9i1lth$12d$1@news.cybercity.dk>, Per Kristensen wrote:
> [...]
> brænde en CD med Nero 5.5 så sænker den hastigheden til 16X pga. mediet.
> Kan det passe at medierne så slet ikke kan klare det aligevel?

Er du sikker på at det er pga. mediet?
Du skal have noget af en disk sat ordentligt op for at kunne føde denne
i 24x.
24 x 150KB = 3,6 MB/s

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 08:43

> Du skal have noget af en disk sat ordentligt op for at kunne føde denne
> i 24x.
> 24 x 150KB = 3,6 MB/s

De fleste hdd'ske kan levere >10 mb/s, så det er nok ikke problemet....

Har du slået DMA til?

- Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 06-07-01 10:41

Jeg har løst problemet! Det var blot Nero, der sagde at den sænkede farten
men det gjorde den slet ikke. Jeg fandt en opdatering til Nero 5.5 på TDK's
hjemmeside og nu kører det uden probs. 4 minutter for en 650MB CD ;)

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 11:36

Det skulle da gerne gå lidt hurtigere...

Jeg brænder en 650 mb på 6½ min, med en 12x...

- Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-07-01 09:23

Det kommer nok an på hvad man brænder og hvilket program man bruger. Med
Nero går der 20-40 sekunder fra man trykker brænde og til selve brændingen
begynder.

Fra : Martin

Dato : 09-07-01 09:59

> Det kommer nok an på hvad man brænder og hvilket program man bruger. Med
> Nero går der 20-40 sekunder fra man trykker brænde og til selve brændingen
> begynder.

Jeg snakker om en ISO på 650 mb... Og mit Nero bruger kun ca. 5-10 sekunder
på at komme igang...

Mit system:

AMD TB 900 MHz
A7V