Ny cylinder - metallisk lyd
Fra : Nighthawk

Dato : 24-05-07 16:35

Hey

Jeg har lige fået sat en ny cylinder på min FZ50. Den gamle havde ikke mere
gevind tilbage til at holde boltene på udstødningen.

Det blev gjort på værksted, så jeg går ud fra det er gjort rigtigt.

Da jeg startede den på værkstedet, ingen problemer, og de første 5-6 km
kørte den også bare perfekt. Jeg holdt nålen mellem 15-20 km/t hele vejen,
og gav kun 1/4-1/2 gas.

Men... så pludselig, under nedgasning til en rundkørsel, døde den bare helt
pludseligt. Kunne umiddelbart få den i gang igen med et spark på kick'en,
men over de næste 2-3 km blev lyden nede fra cylinderen meget metallisk.

Den døde så helt, og jeg trak den en lille kilometer og så stod den udenfor
et bibliotek mens jeg var derinde i 5 minutter.

Eftf startede den fint igen, og lød ok, men efter få minutter begyndte den
metalliske klingen igen.

Trillede meget meget forsigtigt hjem med 10-15 km/t.

Lod den derefter stå en 4-5 minutter og startede den igen - og umiddelbart
lød den fint, men jeg er bange for der er noget galt.

Er der nogen der har prøvet det samme, og som ved hvad det skyldes?

kan jeg med god ro i sindet køre den på værkstedet i morgen - der er 10 km.
Meget roligt og forsigtigt, eller skal jeg have fat i trailer og så bakse
den på værksted?

Det er bare et lortetidspunkt lige nu, har ikke andre køretøjer at bruge
andet end busserne...

Nighthawk

Fra : Brian

Dato : 24-05-07 21:11

"Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
> [...]
> kick'en,
> men over de næste 2-3 km blev lyden nede fra cylinderen meget metallisk.

Klassisk eksempel på at stemplet er lige ved / har sat sig.

Fra : julemanden

Dato : 25-05-07 17:37

det kan også være låseringen der er røget ud eller stempelringen der er
kænkket men hvis det var mig ville jeg køre ned med den igen så han kunne
lave den.
det skal han betale hvis der er noget galt inde i cyllinderen.
mvh
larsen