Smalt væghængt puslebord
Fra : henriksgruppemail@gm~

Dato : 17-04-07 15:13

Hej gruppe

Vi skal til at flytte og venter samtidig vores andet barn. Vi har et
relativt stort, fritstående puslebord, men overvejer at udskifte dette
med et væghængt, da der er lidt mere plads på vores nye toilet
(badeværelse vil nok være for stort et ord at anvende . Problemet
er, at jeg ikke umiddelbart kan finde et, der er smalt nok. Der er
nemlig kun 53 cm fra væggen til nogle vandrør på den eneste mulige
placering.

Vi har målt en puslepude (vist nok en standardmodel) til at være 50
cm, hvilket altså lige præcis vil passe med pladsen, og jeg troede
egentlig ikke der ville være problemer med at finde et puslebord, der
passer til sådan en pude, men det er der.

Hvis nogen kender til et sted, hvor jeg kan finde et sådan væghængt
puslebord, maks. 53 cm. bredt, så smid et indlæg eller en mail.

Mvh.
Henrik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-07 18:14

Hej Henrik.

Jeg er bange for, at du selv må i gang, men er det
nu så stort et problem?
Du skal have en fast kant, puslebordet kan hvile på,
og kanten skal skrues ind i væggen. Så skal du have
stærke, bøjelige beslag - og selv brædtet.
Måske skal du også have en måde at sikre bordet,
når det er udslået, men kig dig omkring, der er helt sikkert
andre, som har opfundet sådan noget.
Mvh.Bodil.

Fra : cj

Dato : 20-04-07 15:01

Hej Henrik,

Jeg tror også dette er en svær ting at finde... det eneste væghængte
puslebord jeg kender, det er Vegga fra Brio, men det er 67 cm bredt... Super
smart ellers! :)
http://www.bornebiksshop.dk/product.asp?product=87&sub=0&page=1

Måske I skulle have pusleplads et andet sted, ellers er det nok som Bodil
herunder skrev: du må selv igang.

Held og lykke, og tillykke :)

Vh
CJ

Fra : HenrikJ

Dato : 26-04-07 22:16

> Måske I skulle have pusleplads et andet sted, ellers er det nok som Bodil
> herunder skrev: du må selv igang.

Hej igen, og tak for besvarelserne, selvom det desværre bekræftede min
antagelse om, at det nok ikke var til at finde. Vi har heldigvis en
snedker i familien, så han er nu sat på opgaven. Jeg ved godt, at
puslepladsen bliver lidt lille i forhold til hvad vi er vant til, men
jeg tror det går, og det bliver en kæmpe fordel at få pusleriet ud på
toilettet med rindende vand og flisegulv. Vores sisalgulvtæppe foran
den gamle pusleplads har da i hvert fald fået lidt mén af
placeringen...

Bedste hilsener
Henrik

Fra : Anja Hansen

Dato : 29-04-07 21:15

<henriksgruppemail@gmail.com> skrev

<snip>
>Hvis nogen kender til et sted, hvor jeg kan finde et sådan væghængt
>puslebord, maks. 53 cm. bredt, så smid et indlæg eller en mail.

Hejsa, hvad med et sammenklappeligt puslebord i stedet? Det har jeg altid
synes var smaddersmart.. se fx her:
http://www.babysam.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=24470002
(der findes forskellige modeller af de sammenklappelige)

Ellers er der her et meget smalt puslebord med indbygget badekar:
http://www.babysamesbjerg.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Hvis I har badekar kan man også købe pusleborde der monteres på badekarret.

Mvh Anja