MySQL login problem
Fra : gc

Dato : 24-05-07 13:00

Jeg har prøvet at ændret brugernavnet og passwordet til en database via
phpMyAdmin , fra standarden (root og ingen password.)

Jeg valgte at slette den gamle brugerprofil.

Men nu kan jeg overhovedet ikke få adgang til mine databaser

Jeg har prøvet at oprette en konfigurationsfil, og ændre tilbage til root i
config.inc.php men uden held.

Jeg får følgene fejl:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server;
consider upgrading MySQL client

eller:

#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Hvad kan jeg gøre ?

På forhånd tak

/Gert

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-05-07 14:13

gc wrote:
> [...]
>
> Jeg får følgene fejl:
>
> #1251 - Client does not support authentication protocol requested by server;

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/resetting-permissions.html

/ Carsten

Fra : gc

Dato : 25-05-07 09:45

> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/resetting-permissions.html

Tak, men jeg fik det ikke til at virke.
Så jeg geninstallerede mysql, heldigvis havde jeg backup af mine data.
/Gert