Videolan og sort skærm..?
Fra : "René Nielsen"

Dato : 05-07-01 02:30

Hej NG..
Jeg har efter det blev anbefalet herinde af Peter, installeret Videolan,
til at se DVD med, men der er et problem, jeg får sort skærm, når jeg
sætter en DVD i... Lyden er der, og det kører derud af - bortset fra at
der ikke er noget billede (vinduet hvor billedet skulle være bliver også
generet, men det er sort)
Nogen som har et forslag til hvad der er galt..?

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 07-07-01 07:41

René Nielsen wrote:

> [...]
> generet, men det er sort)
> Nogen som har et forslag til hvad der er galt..?

Hvilket grafikkort har du, og hvilken opløsning kører du med?

/Sune

--
I've never had major knee surgery on any other part of my body.
- Winston Bennett , University of Kentucky basketball forward

Fra : "René Nielsen"

Dato : 08-07-01 03:07

I artikel <3B46AF09.4000506@molgaard.org>, skrev "Sune Mølgaard"
<sune@molgaard.org>:
> Hvilket grafikkort har du, og hvilken opløsning kører du med?
Asus v2740 AGP - 1024 x 768 i 16 Bit farver..

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 19-07-01 21:54

René Nielsen wrote:

> I artikel <3B46AF09.4000506@molgaard.org>, skrev "Sune Mølgaard"

> Asus v2740 AGP - 1024 x 768 i 16 Bit farver..
>
> René

Sorry for the delay...
Min ide var, om der var tale om, at du ikke kunne generere yuv-overlay.
Det plejer dog at give en blå skærm. Prøv i en lavere opløsning. Ellers
er jeg tom for ideer.

M.v.h.,

Sune Mølgaard

--
I cna tyep 400 Wrods pre miuet

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 07-07-01 08:11

In article <9i05b4$6sd$1@sunsite.dk>, "René Nielsen" <mig@renenielsen.com>
wrote:

> Nogen som har et forslag til hvad der er galt..?

http://www.videolan.org/doc.html:
I get sound but no image !

This may be due to a bug in RedHat's gcc 2.96.
Try to launch vlc with option --yuv yuv to see if it works better.

--
Morten - http://www.sickhumor.dk/
It still bugs me that my Dads last words were

Fra : "René Nielsen"

Dato : 08-07-01 03:06

I artikel <9i6cfm$fcb$1@sunsite.dk>, skrev "Morten Breum Mikkelsen"
<mbreum@odense.kollegionet.dk>:
> This may be due to a bug in RedHat's gcc 2.96. Try to launch vlc with
> option --yuv yuv to see if it works better.
Desværre - den dør bare uden videre, "decoder fifo full!" er beskeden til
mig

Mit system er RedHat 7.1 med 384Mb Ram, et Asus V2740 Grafikkort hvis det
er til nogen hjælp

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]