SCSI ID
Fra : Kresten Kjeldgaard

Dato : 04-07-01 23:35

davs

Når nu prioriteten på ID'erne på en SCSI controller kører 7,6,5,4,3,2,1,0,
15,14,13,12,11,10,9,8, (Wide SCSI).

er der så nogen der kan forklare mig logikken bag at det device der
bootes fra anbefales at have ID = 0, altså en ret lav prioritet, man
kunne jo falde for at mene at bootdisken godt kunne bruge at have højere
prioritet end f.eks en disk kun indeholdende data, eller et cdrom drev,
scanner og lignende, som jo faktisk kan ende med en ret høj prioritet, da
de jo kun kan sidde på 0-6 (set i forhold til eventuelle harddiske på
wide delen af bussen).

Mvh
Kresten Kjeldgaard

Fra : Testpersonen

Dato : 05-07-01 19:13

"Kresten Kjeldgaard" <gathond@finsprit.dk> wrote in message
> [...]
> scanner og lignende, som jo faktisk kan ende med en ret høj prioritet, da
> de jo kun kan sidde på 0-6 (set i forhold til eventuelle harddiske på

Ikke at jeg skal gøre mig for klog på det.. men det er da ikke priorit det
kommer an på med ID'n...
Det da bare så diskene kan udskilles fra henanden og ikke være et stort rod
lidt ala IDE :)

Testpersonen

PS: SCSI ruels :)

Fra : DWM

Dato : 05-07-01 19:42

> [...]
> scanner og lignende, som jo faktisk kan ende med en ret høj prioritet, da
> de jo kun kan sidde på 0-6 (set i forhold til eventuelle harddiske på

Fordi jo højere ID en harddisk har jo mere båndbredde vil den tage
og resultere i at de andre enheder såsom scannere, cdromdreve, brændere
osv. vil være sløve.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Peter Pan

Dato : 05-07-01 21:59

"Kresten Kjeldgaard" <gathond@finsprit.dk> skrev i en meddelelse
> Når nu prioriteten på ID'erne på en SCSI controller kører 7,6,5,4,3,2,1,0,
> 15,14,13,12,11,10,9,8, (Wide SCSI).

Det er forskelligt fra controller til controller hvordan dette er. Og det er
nok her problemmet ligger i hvad man anbefaler!

Mvh
Anders