MS Windows
briani 27239
Fra Vista til XP (evt. bare delvist)
Fra : Marianne

Dato : 18-05-07 13:00

Hej

Har overtaget en nyere men ikke særlig kraftig bærber (HP Presario V6000 m
1GB RAM og en Intel Celeron CPU, 1,73 GHz). Den har Vista installeret, men
jeg skal af forskellige grunde have XP i stedet.

Hvordan gør jeg det? Kan jeg installere XP på en del af harddisken (den er
2 - logiske, formoder jeg - med hhv 77 GB ledig plads (C) og 5,3 GB ledig
plads (D)).

Eller skal jeg have Vista helt ud?

mvh
marianne

Fra : PA

Dato : 18-05-07 13:47

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 - logiske, formoder jeg - med hhv 77 GB ledig plads (C) og 5,3 GB ledig

Du bliver nød til at sige farvel til
Vista .
dit d drev er for lille til styresystem.
Forslag .;;;;;
formater c:drev instaler XP,men søg for at
have alle drivere til hardware på cd rom m.m.
NB. Din cpu og ram er for lille til Vista.

MVH Per

Fra : Marianne

Dato : 18-05-07 15:04

> Du bliver nød til at sige farvel til
> Vista .

> dit d drev er for lille til styresystem.

OK

> Forslag .;;;;;
> formater c:drev instaler XP,men søg for at
> have alle drivere til hardware på cd rom m.m.

Ja! Hmmm ... jeg har WinXP, men ikke som installation. Der plejer jeg at
bruge disketter! Denne maskine har ikke disk-drev (men jeg har nu et løst).
Mon ikke jeg skal omkring disketter og så WinXP?

> NB. Din cpu og ram er for lille til Vista.

Ja ... hvorfor f..... mon butikken overhovedet lægger det på????

Tak for hjælpen

mvh
Marianne

Fra : Ole C

Dato : 18-05-07 15:13

PA skrev blandt andet:

> Du bliver nød til at sige farvel til
> Vista .
> dit d drev er for lille til styresystem.

Kan ændres.

> NB. Din cpu og ram er for lille til Vista.

Ikke ifølge Microsoft:
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/homebasic/default.mspx

Men der jo også dem som mener at 1 Gb er aaallt for lidt til XP - og at den
helt sikkert går i stå hvis der kun er 512 Mb

--
vh
Ole C.

Fra : Hans

Dato : 18-05-07 17:04

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formater c:drev instaler XP,men søg for at
> have alle drivere til hardware på cd rom m.m.
> NB. Din cpu og ram er for lille til Vista.

Sikke en gang vås.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 18-05-07 17:22

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i meddelelsen

> "PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke en gang vås.
Så kom dog selv med et forslag i stedet for!

Mogens

Fra : Hans

Dato : 18-05-07 20:13

"Mogens Nielsen" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i meddelelsen

> Så kom dog selv med et forslag i stedet for!
>
> Mogens

Du har samme mærkelige indstilling som andre herrer og damer:
Hellere skrive en gang forkert vås for at udstille den umådelige uvidenhed
end holde sig fra tastaturet.