MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
SATA-driver til XP
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 16:23

Hej !

Jeg sidder med en HP Pavilion 9000.
Den er født med Vista.
Og der er sgu for meget bøvl.
Så jeg vil gerne installere en XPpro. Jeg har en SP1,
Men der er problemer.
XP kan ikke finde nogen harddisk.
Vel nok fordi det er én SATA 150 fra Hitachi..
Hvor finder jeg en driver ?
Hos M$, Hitachi eller bundkortproducenten ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Main

Dato : 16-05-07 18:13

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev

> Hvor finder jeg en driver ?
> Hos M$, Hitachi eller bundkortproducenten ?

Fandt selv min på HPs hjemmeside. Ikke specifikt til min model men til en
DV6000 cto eller DV9000 cto. Måske du allerede ved? men du kan slå sata fra
i bios, installere XP og efter behov altid installere satadriver bagefter i
enhedshåndtering. Og så enable igen i bios.
Udover Alternativt skal du til at lave en floppydisk, spænde a-drev til din
bærbare og fimle med det under installering af XP. Eller atter igen til at
lav en xp cd med integreret satadriver. Jeg fandt det førstnævnte det
nemmeste.

Main

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 19:09

> [...]
> din bærbare og fimle med det under installering af XP. Eller atter igen
> til at lav en xp cd med integreret satadriver. Jeg fandt det førstnævnte

Tak til Main!

Det kneb med BIOS kendte jeg ikke ! - Og det virkede.

Mange hilsner

Abricosicus

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 16-05-07 22:07

"Main" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Måske du allerede ved? men du kan slå sata fra
> i bios, installere XP og efter behov altid installere satadriver bagefter i
> enhedshåndtering. Og så enable igen i bios.

Hvordan skulle det virke ? Et SATA drev er vel altid SATA og kræver derfor
at sidde på en SATA-controller ?