MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til at lave en partion om på vista
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 16-05-07 15:02

Hej allesammen
jeg vil høre om der er nogen her inde som kan hjælpe mig med at finde en
afløser for PartitionMagic 8.0 da den ikke virker til Microsoft vista, er
der nogen der ved hvad for et program som kan lave en partion om ude at
skulle slette det hele

hilsen
Jeppe Søndergaard

Fra : Henning

Dato : 16-05-07 18:24

On Wed, 16 May 2007 16:02:24 +0200, Jeppe Søndergaard
<Jeppe@js-sort.dk> wrote:

> [...]
>afløser for PartitionMagic 8.0 da den ikke virker til Microsoft vista, er
>der nogen der ved hvad for et program som kan lave en partion om ude at

Hvad er der galt med Vistas egen diskhåndtering?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-05-07 20:32

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Hvad er der galt med Vistas egen diskhåndtering?

Kan formentlig ikke ændre på den partition, hvor Windows er
installeret.

(Det kan man ihvettfald ikke på andre NT-versioner).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 16-05-07 22:22

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan formentlig ikke ændre på den partition, hvor Windows er
> installeret.
>
> (Det kan man ihvettfald ikke på andre NT-versioner).
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

hej igen

det problemet er at jeg ikke har brug for 80 gb på c drevet men mere plads
på de andre drev jeg har på min pcer
vistas egen til at lave om på partioner kan ikke lave c: drevet mindre og
jeg har gjordt masser af gange før i windowsxp med PartitionMagic så jeg ved
det kan lade sig gøre er der et program der kan det samme på vista eller
hvad håber der er nogen der kan hjælpe mig

hilsen jeppe

Fra : Henning

Dato : 17-05-07 07:43

On Wed, 16 May 2007 23:21:43 +0200, Jeppe Søndergaard
<Jeppe@js-sort.dk> wrote:

> [...]
>det kan lade sig gøre er der et program der kan det samme på vista eller
>hvad håber der er nogen der kan hjælpe mig

Igen - brug dog Vistas egen diskhåndtering! Virker også på
bootpartitionen, og findes også i Home editionen!

Fra : Hans

Dato : 16-05-07 22:53

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan formentlig ikke ændre på den partition, hvor Windows er
> installeret.
>
> (Det kan man ihvettfald ikke på andre NT-versioner).

Man kan på Vista Ultimate.

Fra : Henning

Dato : 17-05-07 07:44

On Wed, 16 May 2007 21:32:04 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Kan formentlig ikke ændre på den partition, hvor Windows er
>installeret.
>
>(Det kan man ihvettfald ikke på andre NT-versioner).
Der er sket kvantespring siden tidligere versioner - ellers var der jo
ingen grund til at udgive ny

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-05-07 11:28

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er sket kvantespring siden tidligere versioner - ellers var der jo
> ingen grund til at udgive ny

hej igen
jeg ved godt du siger at jeg skal bruge vistas egen til at lave den partion
om men nu hvor det ikke kan lade sig gøre er der så andre programmer der kan
bruges
mvh jeppe

Fra : Henning

Dato : 17-05-07 11:47

On Thu, 17 May 2007 12:28:17 +0200, Jeppe Søndergaard
<Jeppe@js-sort.dk> wrote:

> [...]
>om men nu hvor det ikke kan lade sig gøre er der så andre programmer der kan

Paragon Partition Manager 8.5 - men hvorfor kan du ikke bruge Vistas
egen?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 17-05-07 14:01

> Paragon Partition Manager 8.5 - men hvorfor kan du ikke bruge Vistas
> egen?

(dk. binaer)

Jeg synes nu også det ser ud til at det kan fungere?

Lige nu kan jeg dog ikke formindske e.l., idet mit drev C: kun har ca. 140
mb ledig.

Troels