Ny scooter til høj person
Fra : Asbjørn

Dato : 14-05-07 23:47

Hvis du tænker følgende:

- jeg er 189 cm
- jeg skal køre 60-80 km/dag
- scooteren skal være rimelig i drift
- scooteren må gerne være lidt livlig - altså hurtig acceleration og
gerne lidt over de 45 uden at politiet stopper een!

Hvilken scooter ville du vælge?! Der er dem med benzinindsprøjtning,
Motorola processor og ABS - er det pengene værd (tænker her på Gilera
Runner SP PureJet, Peugeot Elystar Advance...) - eller er en simpel
Peugeot Vivacity (AC) til 13.000 bedre økonomi i længden?

Venlig hilsen

Asbjørn

Fra : Hagar

Dato : 15-05-07 00:27

"Asbjørn" <s973402@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har kørt noget på en Runner
http://www.enghavemotor.dk/scooter/RUNNER/runner-30.htm en 45 knallert, og
den er der masser af plads på til lange folk, jeg er 186 cm. Man sidder
godt, og den ligger godt på vejen, og så har den en ret stor tank, og et ret
stort rum under sadlen.
Den jeg kører på dagligt er en Aprilia Rally, den har nu gået over 60.000
km, og den passer mig fint til min højde, jeg syntes så bare at min trækker
bedre en Runneren.
http://www.sgnc.dk/image_show.asp?imgid=32 Jeg syntes også man sidder en
smule bedre på min, men det er nok noget man vender sig til.

Du skal bare være forberedt på at hvis du ikke har kørt på sådan et køretøj
før, så bliver du noget så øm bag i med så lange ture. Hvis jeg skal til min
"lokale" knallert-pusher, så når jeg 60 km når jeg er hjemme igen, og så er
jeg altså træt og øm i bagen

Hagar

Fra : Charlotte

Dato : 15-05-07 14:02

Hejsa

Hvad med at kigge efter en brugt derbi senda?, de er enormt drifts sikre og
nemme at skifte dele på.
Jeg har selv en fra 2004, har skiftet udst, membran og gearet den anderledes
og den løber 90-100 km/t. Den er behagelig at køre på, især er det en fordel
om vinteren med de store hjul og gear, har tidligere kørt scooter og synes
at de har for vane at fedte for meget rundt med de små hjul.

Mvh Charlotte

Fra : Asbjørn

Dato : 16-05-07 21:57

On 15 Maj, 15:01, "Charlotte" <derbisen...@msn.com> wrote:
> [...]
> om vinteren med de store hjul og gear, har tidligere kørt scooter og synes
> at de har for vane at fedte for meget rundt med de små hjul.

Hmm - jo nu har jeg set en Derbi Senda SM X-Treme. Tun til 90-100 km/t
er nok lidt for meget til min glæde for at bevare kørekortet
Hvordan er den på lange ture? Jeg hælder en del til PGO T-REX 50 hvis
jeg skal ud og købe en ny - virker fornuftig, simpel og billig i
reservedele.

Fra : Hagar

Dato : 17-05-07 00:03

[...]

Du går ikke galt i byen med en PGO, det er et af de gode mærker.

Hagar

Fra : Charlotte

Dato : 17-05-07 05:32

Man behøver jo ikke at køre med fuld gas hele tiden ville bare nævne den
da jeg synes den er god at køre på, plus de fordele den har om vinteren mht.
størrelse og gear.

Fra : Bertel Haarder

Dato : 17-05-07 19:09

Uanset hvad så lad være med at vælge en med små hjul, hvis du da ikke vil
nøjes med at køre i frost/snefri perioder. Har selv en Suzuki AP 50 med små
hjul, og det er noget l*** når der er sne eller bare glat!

Bertel