Linux og LDAP/NIS autorisation på Red Hat ~
Fra : News

Dato : 16-05-07 12:32

Jeg vil gerne have følgende opsætning mht. SSH adgang på min Red Hat 4
Linux:

Hovedserver = LDAP klient og NIS server
Server 2 = NIS klient
Server 3 = NIS klient
Serv... osv.

Dvs. at jeg har én hovedserver, der autorisere op imod en LDAP server
somewhere.
Alle andre servere skal autorisere deres brugere op imod hovedserveren via
NIS således, at vi kan køre med de samme grupper og user ID's på alle
servere.

Hovedserveren har jeg fået til at virke - jeg har oprettet alle LDAP brugere
lokalt på serveren og kan nu logge ind som min LDAP bruger på hovedserveren.

De andre servere kan jeg IKKE få til at virke, hvis jeg logger ind som en
LDAP bruger. Hvis jeg logger ind med en bruger som kun er oprettet på NIS,
kan jeg fint logge ind så selve NIS delen fungere fint. Jeg kan også tage en
"finger ldap_user" og få informationerne fra NIS serveren.

/etc/nsswitch.conf står selvfølgelig til NIS.

Har jeg misforstået noget eller burde man ikke kunne få ovenstående scenarie
til at fungere? Hvad gør jeg galt?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-05-07 12:41

I dk.edb.system.unix, skrev News:
> Har jeg misforstet noget eller burde man ikke kunne f ovenstende scenarie
> til at fungere? Hvad gr jeg galt?

Ja, NIS-serveren deler lokale filer dvs. /etc/passwd+etc.
Du skal sætte de andre til at gå op mod LDAP-serveren også.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : News

Dato : 16-05-07 13:48

> Ja, NIS-serveren deler lokale filer dvs. /etc/passwd+etc.
> Du skal sætte de andre til at gå op mod LDAP-serveren også.

Jeg synes så bestemt, at jeg havde prøvet det tidligere men jeg må have
klokket i det - det virker nu, da jeg opsatte LDAP.
Mange tak

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-05-07 10:37

Du har nok tænkt på http://www.padl.com/Products/NISLDAPGateway.html