/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lugt på 2-takter
Fra : Kristian Bundgaard


Dato : 12-05-07 20:46

Er blevet den, indtil videre, lykkelige ejer af en gammel Honda MVX 250.

En køn lille begynder cykel, med en 2-takts motor.

Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved sådan
en fætter?



 
 
MKS - 74 (12-05-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-05-07 20:54

On Sat, 12 May 2007 21:45:37 +0200, "Kristian Bundgaard"
<Mirozel@Gmail.com.com> wrote:

>Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved sådan
>en fætter?

Lugt_gener_? Er du da rigtig rund mand, der findes ikke en bedre duft
end A747...

Men OK nogle folk _er_ mærkelige så her -

http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-6390.htm

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Nighthawk (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 12-05-07 21:19

> On Sat, 12 May 2007 21:45:37 +0200, "Kristian Bundgaard"
> <Mirozel@Gmail.com.com> wrote:
>
>>Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved
>>sådan en fætter?
>
>

2 taktere stinker af oliefims, det er en del af charmen

De larmer og lugter - ingen er i tvivl om at du har været forbi *LOL*

Nighthawk

Max Andersen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 12-05-07 22:02

MKS - 74 wrote:

> Men OK nogle folk _er_ mærkelige så her -
>
> http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-6390.htm
>

HAHAHA, JORDBÆRDUFT?!?!?

for sadan, min maue.... :D

Max

Thomas Jensen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 12-05-07 22:05


> Men OK nogle folk _er_ mærkelige så her -
>
> http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-6390.htm
>
> --
fandme nej, DTéren skal ikke stinke af jordbær, den skal da dufte som en
to-takter

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Per (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 12-05-07 21:41

Kristian Bundgaard wrote:
> Er blevet den, indtil videre, lykkelige ejer af en gammel Honda MVX
> 250.
> En køn lille begynder cykel, med en 2-takts motor.
>
> Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved
> sådan en fætter?

To-taktere lugter - og det skal de
De lugter jo ligefrem godt IMO.

MVX én er iøvrigt en ganke god mc - har selv kørt på en flere år - og den
gik endog rigtig godt - ingen rystelser overhovedet og 175 km/t på meteret.

Tillykke med den.

/Per



Kristian Bundgaard (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Kristian Bundgaard


Dato : 12-05-07 22:49

Hehe, mange tak for de kreative svar.
Lugten/den liflige duft kan diskuteres, er ikke selv direkte modstander af
den, lad os sige det sådan, men nu er jeg ikke den eneste der skal være i
nærheden af den, om det så er i form af cyklen, tøjet, eller mig selv :)

Tak for det, håber også at få nogle gode kilometer ud af den, har været ude
og køre den til, nye fløjter og lidt sjov med gearingen, burde tage den med
til tyskland, nogen siger sågar at "Den med tun kan køre ca. 800 km/t"
eller... I hvertfald hurtigt nok til en knægt som mig :P



Ukendt (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-05-07 00:12

En 2 takker lugter ikke den DUFTER

Enten af Castrol Racing
eller Motul Olie

Og det er ikke til diskussion. :)))



--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"



Aragorn Elessar (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 13-05-07 00:52

"Kristian Bundgaard" <Mirozel@Gmail.com.com> wrote in message
news:4646192b$0$52168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er blevet den, indtil videre, lykkelige ejer af en gammel Honda MVX 250.
>
> En køn lille begynder cykel, med en 2-takts motor.
>
> Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved sådan
> en fætter?

Hej Kristian.

En totakter*skal* mørklægge det halve af amtet ved opstart, og den *skal*
hørme af skøn totakts-os, længere er dén ikke.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niksenbiksen...
==================



2 (13-05-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 13-05-07 07:50

On Sat, 12 May 2007 21:45:37 +0200, "Kristian Bundgaard"
<Mirozel@Gmail.com.com> wrote:

>Er blevet den, indtil videre, lykkelige ejer af en gammel Honda MVX 250.
>
>En køn lille begynder cykel, med en 2-takts motor.
>
>Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved sådan
>en fætter?
>

Tillykke med MVX en herlig MC, stille i motoren, starter promte
1.gang. Ingen vibrationer, tiltider skal man næsten se på omdr.tæller
at motoren er igang, for den går rigtig godt i motoren.

Med 2 taktere skal man finde og forsøge sig frem til hvilken 2 takts
olie der forbrænder bedst på sin MC. På Honda MVX 250 F har jeg
fundet den hidtil bedste med Castrol R30 og R40, og et ekstra plus
de lugter ikke de dufter, og dufter godt.
Brug ALDRIG Q8 produkter de er til mere skade end gavn, de brænder
urent og giver sod og koks i store mængder!

Castrol super TT og TTS er også gode.

Til jer andre 4 takter, en ældre 4 takter som forbrænder motorolie
med, ja de lugter surt og laver temmelig meget røg, iforhold
forbrænder en 2 takter med god olie meget mere rent.

Torben

Armand (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-05-07 23:16


"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:09cd435rt2imui0m9ab80emg524blnavri@4ax.com...
>
> Tillykke med MVX en herlig MC, stille i motoren, starter promte
> 1.gang. Ingen vibrationer, tiltider skal man næsten se på omdr.tæller
> at motoren er igang, for den går rigtig godt i motoren.
> Med 2 taktere skal man finde og forsøge sig frem til hvilken 2 takts
> olie der forbrænder bedst på sin MC. På Honda MVX 250 F har jeg
> fundet den hidtil bedste med Castrol R30 og R40,
> Brug ALDRIG Q8 produkter de er til mere skade end gavn, de brænder
> urent og giver sod og koks i store mængder!
> Castrol super TT og TTS er også gode.
>
Men i den sidste ende er det et spørgsmål om kørestil:
Selvblanderpumpen trækkes af krumtappen og forsyner derfor i forhold
omdrejningerne; men den reguleres koldt og kynisk op/ned af gas-kablet - Det
er tidligere blevet nævnt at forholdet mellem tomgang og fuld gas er 1:14,
altså 14 gange mere olie ved fuld gas

Eftersom totaktere ikke yder det store ved lave omdrejninger er det
alligevel omsonst at håbe på mere acceleration ved at vride gassen i bund:
Der sker ikke meget mere omkring horisontens fremmarch, men til gengæld
hææælder maop til fjorten gange mere god totaktsolie igennem systemet - En
mængde det er indlysende at det ikke forbrændes ligeså effektivt som den
perfekte (=kun akkurat nødvendige) dosering.
Tillige efterlades dét der ikke når at blive forbrændt som halvforbrændt
koks rundt i systemet

Den enkle måde at imødegå dét problem er at undlade at give bundgas ved lave
omdrejninger hvor man alligevel dårligt mærker forskel på halv og fuld gas.
I praksis bliver man derfor nødt til at køre motoren i noget højere
omdrejninger end man ellers tenderer til og derved få den op i et
omdrejnings-område hvor den trækker så godt at man kan ændre fart kun ved
brug af en let gasgivning (jeg plejer at beskrive det som "et gear lavere
end ellers") og alligevel stadig tænke over hvad det er man gør ved
oliepumpen når øret vrides!
Man bliver hurtigt regnet for en bisse hvis man altid ligger og tæsker med
dé omdrejninger på sin to-tagger, så de højere gear bør også bruges - men at
køre i højere gear indebærer at man er vaks på venstrefoden og skifter
hurtigt ned i gear i det øjeblik man erkender at gasgivning alene ikke vil
give én den ønskede fremdrift :-|

--
Armand.



2 (16-05-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 16-05-07 08:10


>>
>Men i den sidste ende er det et spørgsmål om kørestil:
>Selvblanderpumpen trækkes af krumtappen og forsyner derfor i forhold
>omdrejningerne; men den reguleres koldt og kynisk op/ned af gas-kablet - Det
>er tidligere blevet nævnt at forholdet mellem tomgang og fuld gas er 1:14,
>altså 14 gange mere olie ved fuld gas

Ja
Blandingsforholdet kender jeg ikke præcis, men muligt det er som du
skriver. På de 2 takt MCere jeg har haft har de haft evne til at
opbygge lidt for meget olie smøring i lavere omdr. og en lang
strækning, og så give gas, som forbrænder det for meget olie i lidt
røg sky ca 50 m og så rent igen.

>
>Eftersom totaktere ikke yder det store ved lave omdrejninger er det
>alligevel omsonst at håbe på mere acceleration ved at vride gassen i bund:
>Der sker ikke meget mere omkring horisontens fremmarch, men til gengæld
>hææælder maop til fjorten gange mere god totaktsolie igennem systemet - En
>mængde det er indlysende at det ikke forbrændes ligeså effektivt som den
>perfekte (=kun akkurat nødvendige) dosering.
>Tillige efterlades dét der ikke når at blive forbrændt som halvforbrændt
>koks rundt i systemet

4 takter yder også lidt i lave omdr.!
det er kun diesel som yder en del i lave omdr., og selvfølgelig 2
takt diesel motorer på de store skibe.
Det kommer meget an på olien, derfor søg og prøv og se hvilken 2 takts
olie der forbrænder rent på sin MC


>
>Den enkle måde at imødegå dét problem er at undlade at give bundgas ved lave
>omdrejninger hvor man alligevel dårligt mærker forskel på halv og fuld gas.
>I praksis bliver man derfor nødt til at køre motoren i noget højere
>omdrejninger end man ellers tenderer til og derved få den op i et
>omdrejnings-område hvor den trækker så godt at man kan ændre fart kun ved
>brug af en let gasgivning (jeg plejer at beskrive det som "et gear lavere
>end ellers") og alligevel stadig tænke over hvad det er man gør ved
>oliepumpen når øret vrides!
>Man bliver hurtigt regnet for en bisse hvis man altid ligger og tæsker med
>dé omdrejninger på sin to-tagger, så de højere gear bør også bruges - men at
>køre i højere gear indebærer at man er vaks på venstrefoden og skifter
>hurtigt ned i gear i det øjeblik man erkender at gasgivning alene ikke vil
>give én den ønskede fremdrift :-|

Det er da kun i ukyndiges motorkendere med motorlyd og RPM, altså
hvis man kører på en 2 takter og andre tror det er en 4 takter. Men
nogle 4 taktere med 13000 rpm lyder også hidsigt

Og til min modelmotor 3,5 ccm med 35000 rpm

Bare over 4000 RPM som går og forbrænder 2 takt MC godt, og olie
mængde passer fint. På de MC jeg har prøvet

Torben

Jim Andersen (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 14-05-07 13:02

Kristian Bundgaard wrote:
> En køn lille begynder cykel, med en 2-takts motor.
>
> Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved
> sådan en fætter?

Jada. Du skal bare skifte sokker lidt oftere, så kan man nemmere nyde duften
af MC.

/jim



Hekto (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-05-07 14:28

Kristian Bundgaard brought next idea :
> Spørgsmålet er så, om der findes en måde at begrænse lugtgenerne ved sådan en
> fætter?

Ja - giv gas og kom hurtigt videre?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste