/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Blik-bremselys i 1
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 09-05-07 12:09

Hejsa

Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på:

-Er det lovligt?
-Hvis ikke, hvordan sikrer jeg så lettest muligt at cyklen kan gå gennem
syn med denne type bremselampe? Evt. ved at lade nogle stik være til de
originale blinklys, som så bare kan skrues på igen...
- Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
Fordele/Ulemper?

Mvh
Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

 
 
Torben Scheel (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-05-07 12:21

Anna M. Andersen wrote:
> Hejsa
>
> Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
> hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på:
>
> -Er det lovligt?

Næppe - der skal være nummerpladeafstand mellem blinklysene i DK (jeg
husker ikke det præcise mål).

> - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
> Fordele/Ulemper?

Ulempen kunne være at blive overset når du står i SUV-Svend's bane og
venter på at svinge til venstre på landevejen. Søg Kløves erfaringer med
minimale blinklys.
Fordelene er vist rent kosmetiske - selvom de gerne påstår at
lysdioderne holder "evigt" i salgsannoncerne.

Hvad med en E-mærket klarglasbaglygte og orange pærer i blinklysene og
så tonede eller klare glas i blinkene? Det er stadig trafiksikkert,
lovligt og kosmetisk bliver cyklen lidt mere personlig :
http://stores.ebay.de/team-frikandel-speciaal

--
vh
Torben - der selv lurer på at gøre TDM'en sort/hvid

"J.C.Kløve" (09-05-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 09-05-07 13:27

Torben Scheel skrev:
> Anna M. Andersen wrote:
>> Hejsa
>>
>> Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
>> hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på:
>> -Er det lovligt?
>
> Næppe - der skal være nummerpladeafstand mellem blinklysene i DK (jeg
> husker ikke det præcise mål).
>
>> - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
>> Fordele/Ulemper?
>
> Ulempen kunne være at blive overset når du står i SUV-Svend's bane og
> venter på at svinge til venstre på landevejen. Søg Kløves erfaringer med
> minimale blinklys.
> Fordelene er vist rent kosmetiske - selvom de gerne påstår at
> lysdioderne holder "evigt" i salgsannoncerne.
>
> Hvad med en E-mærket klarglasbaglygte og orange pærer i blinklysene og
> så tonede eller klare glas i blinkene? Det er stadig trafiksikkert,
> lovligt og kosmetisk bliver cyklen lidt mere personlig :
> http://stores.ebay.de/team-frikandel-speciaal
>
Jeg må sige at jeg har vægtet et "nice look", men er nu ude i at have
2x2 blinkere bag på for at sikre, at de så også ses når jeg viser af!

<<*link til DFMC, hvis den var oppe.exe* >>
Jeg ses nu

Det er ikke spor spas at Falck folkene kan enes om at det er nogle fede
blink/lygter, medens de læsser resterne af maskinen på fejebladet efter
man er blevet jordet bagfra af 23 ton 4x4
gulplade-herkommer-jeg-motherfucker-SUV

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Jan Strandgaard (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Jan Strandgaard


Dato : 09-05-07 13:30

Jeg har hafe en kombi lygte på min Fireblade, og den blev pillet af i
weekenden - baglyset er for ringe, og der er bare ikke langt nok mellem
blinkene til at man sikkert kan afgøre, at der blinkes til den ene eller
anden side.

Gør som Torben skriver - det er meget sikrere.

Jan S
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4641ae92$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Anna M. Andersen wrote:
>> Hejsa
>>
>> Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
>> hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på: -Er det
>> lovligt?
>
> Næppe - der skal være nummerpladeafstand mellem blinklysene i DK (jeg
> husker ikke det præcise mål).
>
>> - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
>> Fordele/Ulemper?
>
> Ulempen kunne være at blive overset når du står i SUV-Svend's bane og
> venter på at svinge til venstre på landevejen. Søg Kløves erfaringer med
> minimale blinklys.
> Fordelene er vist rent kosmetiske - selvom de gerne påstår at lysdioderne
> holder "evigt" i salgsannoncerne.
>
> Hvad med en E-mærket klarglasbaglygte og orange pærer i blinklysene og så
> tonede eller klare glas i blinkene? Det er stadig trafiksikkert, lovligt
> og kosmetisk bliver cyklen lidt mere personlig :
> http://stores.ebay.de/team-frikandel-speciaal
>
> --
> vh
> Torben - der selv lurer på at gøre TDM'en sort/hvid


Armand (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-07 15:42


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4641ae92$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Anna M. Andersen wrote:
>>
>> ......... Kan godt lide de lygter
>> hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på: -Er det
>> lovligt?
>
> Hvad med en E-mærket klarglasbaglygte og orange pærer i blinklysene og så
> tonede eller klare glas i blinkene? Det er stadig trafiksikkert, lovligt
> og kosmetisk bliver cyklen lidt mere personlig :
Du nævner selv endnu et lovligheds-argument uden at hænge dig nærmere i det:
Sådan en sammenbygget sag er næppe E-.mærket of derved ejheller lovlig at
bruge!

Jeg er med tiden begyndt at anskue anvendelsen af alskens porno-lygter for
et skrigende budskab om at ejeren ikke bevæger sig meget rundt udenfor
bygrænsen, endsige har øjnene med sig i trafikken og defor overser hvor
ringe den slags porno er i brug.
Motorcyklens signalmidler er ikke til for sjov, og der er såmænd rigelig
risiko for at blive overset i forvejen, så at reducere "her er
jeg" -effekten i trafikken til fordel for "se på mig" -effekten på
Langelinie m.m. er decideret dumt :-|

--
Armand.



Ole (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 09-05-07 16:47

Armand wrote:

> Jeg er med tiden begyndt at anskue anvendelsen af alskens porno-lygter for
> et skrigende budskab om at ejeren ikke bevæger sig meget rundt udenfor
> bygrænsen, endsige har øjnene med sig i trafikken og defor overser hvor
> ringe den slags porno er i brug.
> Motorcyklens signalmidler er ikke til for sjov, og der er såmænd rigelig
> risiko for at blive overset i forvejen, så at reducere "her er
> jeg" -effekten i trafikken til fordel for "se på mig" -effekten på
> Langelinie m.m. er decideret dumt :-|
>

Problemet er bare at de lovlige lygter heller ikke er nok,
når man møder "SUV-Brian" eller "kommer der noget fra venstre, pyt
er er nok en knallert"

For pokker, det er vel ikke meningen at vi skal have rotorblink på
hjelmen.

Jeg tror ikke det betyder en (beep) hvilke lygter vi har på,
når billister kan ramme en servicebil med rotorblink på motorvejen,
så er der nok ikke meget at gøre... desværre.

mvh. Ole

Anna M. Andersen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 09-05-07 20:24

Tak for holdningerne 'so far'... Jeg har tidligere haft holdningen at
burde lade være med at pille ved blinklys af hensyn til sikkerhed....
men dog synes jeg at bremselampen som er delt i to og er ret så stor på
fazeren måske godt kunne indeholde blink... så overvejer nu at gøre
det... jeg har set lign løsning på en Suzuki og der var ingen tvivl om
at cyklen ville dreje... det var ret så tydeligt...

Men erfaringer er meget velkomne

/Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Ukendt (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-07 05:39


"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1hxv7cw.c65h2h1yzhb3kN%noname@mail.dk...
> Tak for holdningerne 'so far'... Jeg har tidligere haft holdningen at
> burde lade være med at pille ved blinklys af hensyn til sikkerhed....
> men dog synes jeg at bremselampen som er delt i to og er ret så stor på
> fazeren måske godt kunne indeholde blink... så overvejer nu at gøre
> det... jeg har set lign løsning på en Suzuki og der var ingen tvivl om
> at cyklen ville dreje... det var ret så tydeligt...
>
> Men erfaringer er meget velkomne
>
> /Anna
>
> --
> http://www.dfmc.dk/?id=672

Hej
Jeg monterede sådan en baglygte på Blackbirden i vinter, men efter
første køretur til campen hørte jeg kun hvor svært det var at se jeg
blinkede hvis jeg bremsede samtidig. Har nu monteret diodeblink
og beholdt baglygten, nu kan det ses.
PD CBR1100t
ps. havde jeg vidst det var så dårlig havde jeg ikke købt lygten.
Min fejl ike at havde undersøgt det godt nok, ja jeg ved det godt æv



Torben Scheel (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-05-07 06:57

Anna M. Andersen wrote:
> Tak for holdningerne 'so far'... Jeg har tidligere haft holdningen at
> burde lade være med at pille ved blinklys af hensyn til sikkerhed....
> men dog synes jeg at bremselampen som er delt i to og er ret så stor på
> fazeren måske godt kunne indeholde blink... så overvejer nu at gøre
> det... jeg har set lign løsning på en Suzuki og der var ingen tvivl om
> at cyklen ville dreje... det var ret så tydeligt...
>
Velbekomme - du har jo bestemt dig, det er tydeligt. Jeg kan kun ønske
dig held og lykke, og håbe på at grunden til den dødlignene tavshed fra
dem med erfaring ikke skyldes det jeg frygter. Så har jeg vist formanet
nok

--
vh
Torben

Orla Pedersen (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 10-05-07 07:07

Torben Scheel wrote:

> Anna M. Andersen wrote:
>> Tak for holdningerne 'so far'...

> Velbekomme - du har jo bestemt dig, det er tydeligt. Jeg kan kun ønske
> dig held og lykke, og håbe på at grunden til den dødlignene tavshed fra
> dem med erfaring ikke skyldes det jeg frygter. Så har jeg vist formanet
> nok

Når først beslutningen er taget, men det står da to mod nul lige nu med
erfaringer imod. :-/

Nu skal jeg lige fikse et par spejlbeslag, så er der fire blinkere foran
på "fie". Synlighed Du ved....

mvh
Orla


Anna M. Andersen (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 10-05-07 16:16

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:

> Torben Scheel wrote:
>
> > Anna M. Andersen wrote:
> >> Tak for holdningerne 'so far'...
>
> > Velbekomme - du har jo bestemt dig, det er tydeligt. Jeg kan kun ønske
> > dig held og lykke, og håbe på at grunden til den dødlignene tavshed fra
> > dem med erfaring ikke skyldes det jeg frygter. Så har jeg vist formanet
> > nok
>
> Når først beslutningen er taget, men det står da to mod nul lige nu med
> erfaringer imod. :-/
>
> Nu skal jeg lige fikse et par spejlbeslag, så er der fire blinkere foran
> på "fie". Synlighed Du ved....
>
> mvh
> Orla

Hejsa

Den endelige beslutning er ikke truffet Jeg var meget for, men ville
gerne høre nogle erfaringer. Det ser ud til at de taler imod, og det er
jo interessant. Det haster ikke for mig at træffe en beslutning idet min
nye nummerpladeramme er i restordre - der går nok 3 uger inden den er
klar, så jeg har tid nok til at høre hvad folk mener...

/Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Ukendt (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-07 20:00

On Thu, 10 May 2007 17:16:17 +0200, Anna M. Andersen wrote:

> Hejsa
>
> Den endelige beslutning er ikke truffet Jeg var meget for, men ville
> gerne høre nogle erfaringer. Det ser ud til at de taler imod, og det er
> jo interessant. Det haster ikke for mig at træffe en beslutning idet min
> nye nummerpladeramme er i restordre - der går nok 3 uger inden den er
> klar, så jeg har tid nok til at høre hvad folk mener...

Prøv at finde en Skruzuki RF900, den har noget kombineret blink/baglygte
svjh. Der kan Du få et indtryk af lovlig bredde.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Jesper Lillesø (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lillesø


Dato : 10-05-07 08:32

Hej Anna!

On May 9, 1:08 pm, non...@mail.dk (Anna M. Andersen) wrote:
> Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
> hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på:
>
> -Er det lovligt?
> -Hvis ikke, hvordan sikrer jeg så lettest muligt at cyklen kan gå gennem
> syn med denne type bremselampe? Evt. ved at lade nogle stik være til de
> originale blinklys, som så bare kan skrues på igen...
> - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
> Fordele/Ulemper?

Jeg har kørt med det et stykke tid nu. Da jeg satte dem på "kom jeg
til" at skrive det her. Se selv hvad "oldermændene" i DFM siger til
det:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bd620cc2ce1917b0/fe8f48056e6e82a7

Mine blinklys sidder højere og lyser stærkere. Det er uændret for
bremselys. Der er godt nok ikke samme afstand som originalt. Om det
har betydning kan man jo argumentere og gisne om. Jeg tror ikke der
findes statistik der underbygger at det er dårligere. Men lovligt er
det ikke.

dfmc.dk er vist lukket, så du kan ikke se før/efter billeder. Men
check dette "efter" billede. Du kan sikkert finde et af en standard
zx6r

http://veloce.dk/images/mc/zx6r-636-2.jpg

--
Jesper


Anna M. Andersen (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 10-05-07 16:16

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Hej Anna!
>
> On May 9, 1:08 pm, non...@mail.dk (Anna M. Andersen) wrote:
> > Overvejer at skifte 'røven' på min mc (FZ1)... Kan godt lide de lygter
> > hvor blink-bremselys findes i samme lygte - mit spg går så på:
> >
> > -Er det lovligt?
> > -Hvis ikke, hvordan sikrer jeg så lettest muligt at cyklen kan gå gennem
> > syn med denne type bremselampe? Evt. ved at lade nogle stik være til de
> > originale blinklys, som så bare kan skrues på igen...
> > - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
> > Fordele/Ulemper?
>
> Jeg har kørt med det et stykke tid nu. Da jeg satte dem på "kom jeg
> til" at skrive det her. Se selv hvad "oldermændene" i DFM siger til
> det:
>
> Mine blinklys sidder højere og lyser stærkere. Det er uændret for
> bremselys. Der er godt nok ikke samme afstand som originalt. Om det
> har betydning kan man jo argumentere og gisne om. Jeg tror ikke der
> findes statistik der underbygger at det er dårligere. Men lovligt er
> det ikke.
>
> dfmc.dk er vist lukket, så du kan ikke se før/efter billeder. Men
> check dette "efter" billede. Du kan sikkert finde et af en standard
> zx6r
>
> http://veloce.dk/images/mc/zx6r-636-2.jpg
>
> --
> Jesper

Tak for linket ... sikke en diskussion Jeg har umiddelbart også
synes at de var mindst lige så sikre som de andre selvom det er
ulovligt, men måske skal jeg lige have endnu en kikker på de cykler hvor
det er monteret i trafikken. Har set et par stykker hvor jeg ikke ville
være i tvivl om at baglygten var lige så god som bliker som de originale
- men noget kunne tyde på at kvaliteten varierer lidt hvis nogle piller
dem af igen... men det har nok også en del med størrelsen af baglygten
at gøre. Den er stor på FZ1eren men minimal på en R1'er... den ville jeg
slet ikke turde komme sådan en fætter på

/Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Anders Majland (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-05-07 13:47

> Tak for linket ... sikke en diskussion J
....
> - men noget kunne tyde på at kvaliteten varierer lidt hvis nogle piller
> dem af igen...

Når du har "forkølet" dig på at bygge om - så tag og gør det.

Men inden så prøv at kigge kritisk på de baglys (stop/blinklys) en dag med
kraftig solkin. Når du så monterer noget ulovligt istedet så gentag lige
seancen... Hvis muligt så køb lygten med returret, og test den inden
montering.

Jeg køere selv med ulovlige LED pærer i baglygten på min XT600. Det gør jeg
fordi de alm pærer kun holder 3måneder (~6000km) og de er pisse besværlige
at skifte. Lyset fra LED'erne er ikke på højde med 2 alm pærer - og i
kraftig solskin er bremselyset decideret svært at se - Til gengæld har jeg
suppleret med en højtplaceret stoplygte i topboksen, så den samlede
synlighed er mindst på højde med std.



Knud Dam (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 11-05-07 16:03


"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1hxukdk.73n1afzlqeivN%noname@mail.dk...

> - Er der nogen der har erfaringer med de lygter der er bygget sammen:
> Fordele/Ulemper?

Hej Anna.

Min bror, Poul har beskrevet det meget fint - det er ikke særligt tydeligt.

Jeg forstår godt, at du vil have den originale bagskærm af, det vil jeg
også, omend det ikke bliver før efter sæsonen.

Har du set løsningen på gallerien, hvor Lars D har monteret anden
nummerplade holder og gjort blinklysene kortere - det synes jeg, ser rigtigt
godt ud !

Og tak for din bedømmelse )))

; - )

KD




Anna M. Andersen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 11-05-07 17:42

Hej igen

Jeg har fået at vide at den kortere nummerpladeramme er kommet hjem, så
nu er det bare med at få den skiftet og så må jeg prøve mig frem med det
blink... jeg er bestemt ikke tilhænger af at 'slå mig selv ihjel' så jeg
skal nok passe godt på med at få valgt noget som er forsvarligt... vha
diverse tests... nu må vi så se hvad jeg ender med

/Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste