Svejse aluminium (fælg)
Fra : Tom Jakobsen

Dato : 09-05-07 21:30

Hello igen :)

Hvad siger i til sådan en sag her
http://delekassen.dk/bremsebakke/p1020581.jpg

Kan det laves brugbart/holdbart hvis jeg finder en som er god til at
svejse aluminium eller skal jeg bare leve med at jeg kun har tre gode
fælge? :) Kønt bliver det nok aldrig men hvis skidtet kan holde
(bedre) er det jo fint.

Venligst
Tom Jakobsen

Fra : Piwo

Dato : 10-05-07 00:04

[...]

Den er klart dømt død.
LAd være med at fuske noget sammen med en hurtig svejsning.
Smid fælgen ud og find en anden.

Piwo

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 12-05-07 08:58

<-------------
[...]
-------------->

Hej Tom

Kig evt. på denne hjemmeside
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm

Om det kan holde, ved jeg ikke, men spørg Jan Preuthun

Hilsen Michael

Fra : Preuthun

Dato : 23-05-07 19:58

Hej Tom.

.....og min kommentar er: smid den ud, og køb en som er i orden.
Sats ikke dit eget eller andres liv på et projekt du ikke er 100% sikker på
bliver ordentligt, for det kan jeg med sikkerhed oplyse at det bliver det
ikke! Hvis det ikke er argument nok, så overvej også, hvor lang tid du skal
bruge til 200 kr i timen for, at få et usikkert resultat set i forhold til
prisen på en reservedel.
Held og lykke med, at finde en brugbar reservedel.

Venlig hilsen
Jan Preuthun
www.veteranknallert.dk

Fra : Leif

Dato : 17-05-07 08:22

"Tom Jakobsen" <muttix@gmail.com> wrote in message

[...]

Det ligner et fælg til en maxi - hertil har jeg købt flere sæt via Ebay til
under 500kr.

Men det kan da svejses af dem, der kan alu-svejse - spørg (smede)firmaerne
omkring dig.
(Hvorfor mon den er sprunget? Har der været en lås med i billedet eller
værre endnu:
Er det pga. af materialespændinger).

Efter at egeret er bøjet og svejst på plads, kan du slibe alt det du har
lyst for at genskabe profilen.
Husk at varme egeret op inden bøjning - sådan noget støbt alu springer for
et godt ord..........

Mvh, Leif

Fra : Leif

Dato : 19-05-07 09:30

[...]