Problemer med skabelon i Word 2000
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 04-07-01 17:02

Hvorledes bestemmer jeg markørens placering ved start af en skabelon? Jeg
har en lille tekstrude med logo øverst i skabelonen, og her starter man
altid - og altså ikke nedenunder, hvor jeg gerne vil...

Anyone?

Mvh
Sigurd H. Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-01 19:37

"Sigurd Hilbert Madsen" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en lille tekstrude med logo øverst i skabelonen, og her starter man
> altid - og altså ikke nedenunder, hvor jeg gerne vil...

Jeg går ud fra, at man aldrig skal ind i området over det sted, hvor du vil
have markøren til at stå? Så skal du indsætte et sektionsskift af typen
Fortsat lige over det sted, hvor markøren skal stå. Derefter vælger du
Funktioner-Beskyt dokument og vælger det nederste punkt med Udfyldning af
formularer. Du skal lige trykke på Indstillinger og sørge for, at der kun er
flueben ud for Sektion 1, idet det kun er den øverste sektion, som skal
beskyttes.
Derefter trykker du OK. Om du bruger kodeord eller ej er ligegyldigt for
virkningen.
Tryk derefter på Gem.
Hent så din skabelon via Filer-Ny og din markør skulle stå det ønskede sted.

Kurt

Fra : FoxLadi - Britt Malk~

Dato : 04-07-01 20:24

On Wed, 4 Jul 2001 18:01:40 +0200, "Sigurd Hilbert Madsen"
<dont@spam.me> wrote:

>Hvorledes bestemmer jeg markørens placering ved start af en skabelon? Jeg
>har en lille tekstrude med logo øverst i skabelonen, og her starter man
>altid - og altså ikke nedenunder, hvor jeg gerne vil...

Du kunne indsætte logoet i sidehoved i stedet for.

Britt Malka

www.supermalka.dk - www.malkadesign.dk - www.malka.dk
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Download på www.malkadesign.dk/pc/the_bat.exe

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 06-07-01 10:09

"FoxLadi - Britt Malka" <britt@malka.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne indsætte logoet i sidehoved i stedet for.

Det startede jeg også med - problemet er blot, at tekst i sidehovedet (el.
sidefoden) skrevet i farve, bliver vist som gråt i Word. Da det er en
elektronisk udgave af vores brevpapir (som indeholder farvet tekst), går det
desværre ikke. Jeg prøver lige med Kurt's forslag, men ellers tak for
forslaget.

Mvh
Sigurd H. Madsen

Fra : pre

Dato : 09-07-01 17:14

Blot for en ordens skyld vil jeg påpege, at både sidehoved og -fod er dele
af dokumentet og kan redigeres gennem Words almindelige rutiner. Det er
endda muligt at ha' sidehoved over hele siden (Vandmærke).

Jeg har netop gjort en side med Clipart og flere farver. Sig til om du vil
ha' den.

Men den mest almindelige løsning på dit problem er den du fik af Kurt.

Mvh
pre