MS Windows
briani 27239
Studielicens til vista
Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-05-07 12:33

Hej

Jeg er studerende og vil egentligt gerne købe vista. Eftersom jeg er
studerende og har flere steder set, at man kan købe en studielicens, mit
problem er at dem jeg har set alle har været opgradering kit... Jeg har ikke
XP orginal, men kræver installationen at jeg smider en xp cd og kan en
piratkopieret xp klare problemet eller endnu mere smart, findes der en
studielincens som ikke er en opgradering, for de kan vel ikke regne med at
alle studerende har haft windows før de startede med at studere, umiddelbart
en yderst underlig antagelse.

På forhånd tak

Mvh
Nikolaj W.

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-05-07 13:03

> [...]
> alle studerende har haft windows før de startede med at studere,
> umiddelbart en yderst underlig antagelse.

hvis du ikke har en original XP og dun installerer end Vista upgrade, så har
du heller ikke en original Vista. der findes dog opskrifter på hvordan man
laver en installation fra upgrade skiver, men det løser ikke
licensproblemet.

-FF

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-05-07 16:12

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> har du heller ikke en original Vista. der findes dog opskrifter på hvordan
> man laver en installation fra upgrade skiver, men det løser ikke

Det har du fuldstændig ret i, men køber jeg en OEM får jeg heller ikke en
egentligt legal licens, da jeg ikke køber en ny computer.
Men synes ikke at min SU rækker til skulle give 2200 for et OS. Det er
selvfølgeligt ikke deres problem, så kan jeg jo i princippet bare køre
linux, bsd eller noget andet. Men i stedet for at være 100% pirat, spytter
jeg lidt i kassen... Men reelt set er det ikke en lovlig licens uanset hvad
jeg gør inden for min økonomiske ramme.

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-05-07 18:04

> [...]
> jeg lidt i kassen... Men reelt set er det ikke en lovlig licens uanset
> hvad jeg gør inden for min økonomiske ramme.
Du må gerne købe en OEM, det er helt iorden ifølge Microsoft. Men med en OEM
må du kun bruge den på den maskine du først installerer den på, og du kan
ikke få support fra Microsoft.

-FF

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-05-07 13:14

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@ged.com> posting:

>Jeg er studerende og vil egentligt gerne købe vista. Eftersom jeg er
>studerende og har flere steder set, at man kan købe en studielicens, mit

Din uddannelse har muligvis tilknyttet sig MSDN Academic Alliance.
I så fald kan du via en side som
http://msdn63.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=it_univ
hente og anvende "Windows Vista Business DVD" m.m. gratis

Jeg vil tro, der er tale om denne:
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=SOFMS0392 og det er
jo så ikke en opgradering.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-05-07 13:32

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Det er en samfundvidenskabelig uddannelse, så de er ikke med i msdn...

Men har flere steder set Home Premium i studielicens, men som
opgraderingsløsning og ville egentligt gerne have den i full verison...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-05-07 13:43

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@ged.com> posting:

>Det er en samfundvidenskabelig uddannelse, så de er ikke med i msdn...

Måske, måske ikke.

CBS har fx adgang:
http://msdn63.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=tong_cbs

http://www.computerworld.dk/art/39228?a=block&i=186

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-05-07 16:14

Jeg kan da lige nævne, at jeg i via et andet forum har fundet ud af, at
akademiske licenser ikke findes som stand-alone. Var underligt det så end
lyder, for at være studerende er vel ikke lig med at man allerede er
indehaver af en windows licens...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-05-07 16:45

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@ged.com> posting:

>Jeg kan da lige nævne, at jeg i via et andet forum har fundet ud af, at
>akademiske licenser ikke findes som stand-alone. Var underligt det så end

Hvad mener du med, de ikke findes som "stand-alone"?

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-05-07 16:49

> "Nikolaj W." <nikolaj_dk@ged.com> posting:
>

> Hvad mener du med, de ikke findes som "stand-alone"?

At man skal have en licens til en vilkårlig WinXP...