Varekøb fra USA - moms?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-05-07 20:07

Hvordan er det med moms når man køber varer fra USA? Det beløb man bliver
opkrævet hos sælger i USA, er der indeholdt moms i det, som man kan
fratrække som moms, eller bliver der lagt moms oveni, når varen lander i
Danmark og betaler man så momsen der til dem der indfortolder det?

Nogen der kan skære ud i pap, hvordan import fra ikke EU-lande foregår
omkring moms, og hvad man kan trække fra?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 06:51

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det med moms når man køber varer fra USA? Det beløb man bliver
> opkrævet hos sælger i USA, er der indeholdt moms i det,
Nej

> som man kan
> fratrække som moms,

Nej

> eller bliver der lagt moms oveni, når varen lander i
> Danmark

Ja, og ikke bare af selve varens pris, men også af toldbeløbet, evtl
stykafgifter e.l., transport og forsikring.

> og betaler man så momsen der til dem der indfortolder det?

Nej.
Du skal selv oplyse det på din momsangivelse

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-05-07 06:56

"Nico de Jong" <nico_at_farumdata_dot_dk> wrote in message

> Nej.
> Du skal selv oplyse det på din momsangivelse

Hvis man er registreret som importør og har importeret som sådan, ikke?

Ellers kunne gud og hver mand jo importere selv og slippe for moms.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 22:37

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Nico de Jong" <nico_at_farumdata_dot_dk> wrote in message

> Hvis man er registreret som importør og har importeret som sådan, ikke?
>
> Ellers kunne gud og hver mand jo importere selv og slippe for moms.

Naturligvis. Jeg gik da ud fra at spørgsmålet blev stillet af en der er
registreret som importør. Hvordan fragtføreren så finder ud af det, ved jeg
ikke. Mon ikke de har adgang til registrene hos Skat, hvor de kan slå op med
CVRnr?

Nico

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-05-07 23:12

> Naturligvis. Jeg gik da ud fra at spørgsmålet blev stillet af en der er
> registreret som importør.

Sjov antagelse, da han også lige har stillet spørgsmål om opstart af
virksomhed.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-05-07 07:02

"Nico de Jong" <nico_at_farumdata_dot_dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stykafgifter e.l., transport og forsikring.
> Nej.
> Du skal selv oplyse det på din momsangivelse

Vil det så sige at jeg selv skal beregne momsen på baggrund af alle
omkostninger der har været i forbindelse med købet, og skrive dem på min
momsangivelse for at betale det derigennem? Og så trække dem fra igen på
samme momsangivelse?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 22:38

> [...]
> omkostninger der har været i forbindelse med købet, og skrive dem på min
> momsangivelse for at betale det derigennem? Og så trække dem fra igen på

Lige precis. Nu fortolder jeg selv, men ellers plejer man at få en
specifikation fra fragtføreren, hvor det hele står angivet.

Nico