sudo uden password
Fra : Morten

Dato : 10-05-07 16:52

Hej.

Jeg vil gerne give apache brugeren lov til at eksekvere et shell script
som en anden bruger.

/etc/sudoers:

apache ALL=(deploy) /home/deploy/bin/zd_redeploy.sh

Men - sudo prompter apache for password, og det er jeg egt. ikke
interesseret i (det er en exec fra en php side).

Er der en måde det kan klares på, eller skal jeg hellere ændre gruppe på
scriptet til apache og g+x ?

Tak.

Morten

Fra : Sune Vuorela

Dato : 10-05-07 17:07

On 2007-05-10, Morten <useless@useless.useless> wrote:
> apache ALL=(deploy) /home/deploy/bin/zd_redeploy.sh

> Men - sudo prompter apache for password, og det er jeg egt. ikke
> interesseret i (det er en exec fra en php side).

Indsæt NOPASSWD: et passende sted ;)

/Sune

Fra : Morten

Dato : 10-05-07 17:08

..

> /etc/sudoers:
>
> apache ALL=(deploy) /home/deploy/bin/zd_redeploy.sh

apache ALL=(deploy) NOPASSWD:/home/deploy/bin/zd_redeploy.sh

Var løsningen. Søgte forkert, bekagler.

Morten