MS Windows
briani 27239
Free twek?
Fra : Rea721

Dato : 10-05-07 22:08

Hej gruppe

Jeg savner funktionen fra win 98 hvor man kunne bestemme hvilke programmer
man ville ha til at starte op...findes det gemt i XP? og i givet fald hvor?
Hvilket tweek (gratis) program kan anbefales til xp mediacenter version?
På forhånd tak

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Ole C

Dato : 11-05-07 10:01

Rea721 skrev blandt andet:

> [...]
> programmer man ville ha til at starte op...findes det gemt i XP? og i
> givet fald hvor? Hvilket tweek (gratis) program kan anbefales til xp

Start>Kør>msconfig

--
vh
Ole C.

Fra : Rea721

Dato : 11-05-07 15:04

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Start>Kør>msconfig

Hehe...der var den jo. Det undre mig dog at de gemmer den på den måde?

Fra : Jack

Dato : 11-05-07 10:52

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor?
> Hvilket tweek (gratis) program kan anbefales til xp mediacenter version?

Prøv evt. at hente tweakUI fra microsoft her
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Fra : Ole C

Dato : 11-05-07 10:57

Jack skrev blandt andet:

> Prøv evt. at hente tweakUI fra microsoft her
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Glimrende værktøj - som imidlertid ikke kan det ønskede
Men dette kan: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

--
vh
Ole C.

Fra : Rea721

Dato : 11-05-07 15:23

> Glimrende værktøj - som imidlertid ikke kan det ønskede
> Men dette kan: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Tak skal du ha.

Fra : Jack

Dato : 11-05-07 18:51

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jack skrev blandt andet:
>
> Glimrende værktøj - som imidlertid ikke kan det ønskede
> Men dette kan: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Så skal du da lige ha´dette med på vejen

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Security/Autoruns.mspx

Fra : Ole C

Dato : 11-05-07 20:53

Jack skrev blandt andet:

> Så skal du da lige ha´dette med på vejen
>
> http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Security/Autoruns.mspx

Har det faktisk installeret - men synes det er lidt overvældende.

--
vh
Ole C.

Fra : Rea721

Dato : 11-05-07 15:25

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at hente tweakUI fra microsoft her
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Der står:
PowerToys only work with U.S. English regional settings.

Vil ikke instalerer det hvis det laver rod.?

Fra : Ole C

Dato : 11-05-07 16:11

Rea721 skrev blandt andet:

> Der står:
> PowerToys only work with U.S. English regional settings.
>
> Vil ikke instalerer det hvis det laver rod.?

Microsofts medarbejdere ved vist ikke altid selv hvad de skriver.....
Du kan roligt installere de værktøjer du har brug for.

--
vh
Ole C.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-07 16:19

Den 11-05-07 16.25 skrev Rea721 følgende:
> "Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Der står:
> PowerToys only work with U.S. English regional settings.
>
> Vil ikke instalerer det hvis det laver rod.?

Der er enkelte af funktionerne, der ikke virker i en dansk Windows. Men
langt de fleste virker. Du kan roligt installere TweakUI, og hvis du vil
have lidt hjælp på dansk:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-tweakui-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Rea721

Dato : 11-05-07 18:43

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> dansk Windows. Men langt de fleste virker. Du kan roligt
> installere TweakUI, og hvis du vil have lidt hjælp på

Således beroliget, kaster jeg mig ud i det tak...også til Ole C

Fra : Jack

Dato : 11-05-07 20:25

> "Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der står:
> PowerToys only work with U.S. English regional settings.
>
> Vil ikke instalerer det hvis det laver rod.?

Har ikke haft bøvl med det, men heller aldrig læst det udsagn ??

Fra : Jack

Dato : 11-05-07 20:31

> [...]
>
> Der står:
> PowerToys only work with U.S. English regional settings.
>
> Vil ikke instalerer det hvis det laver rod.?

Tror det der menes er, at det kun er på engelsk ?? det virker her xp pro
sp2

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-07 21:28

Den 11-05-07 21.30 skrev Jack følgende:

> Tror det der menes er, at det kun er på engelsk ?? det virker her xp pro
> sp2

Der er enkelte af indstillingerne, der ikke virker i en dansk Windows,
fordi koden til dem er sprogspecifik. Det er ikke ret mange, og man har
jo så stadig glæden af alle de andre indstillinger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.