Problemer med LDAP
Fra : News

Dato : 10-05-07 10:18

Jeg køre Red Hat 4 og har opsat LDAP via "setup" programmet.
Jeg har nogle problemer med at autorisere mig via firmaets LDAP server (ikke
localhost).
Jeg får "authentication failure" samtidigt med en anden "ldap_search_s"
fejl:

/var/log/messages:
sshd: pam_ldap: ldap_search_s No such object
sshd(pam_unix): authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty=ssh ruser=
rhost=1.2.3.4 user=mylogin
sshd: pam_ldap: ldap_search_s No such object

Her er indholdet af mine filer:

/etc/ldap.conf:
host 4.3.2.1
base dc=myfirm,dc=com
ldap_version 2
binddn ou=employee,o=myfirm,c=com
pam_login_attribute alias

/etc/pam.d/sshd:
#%PAM-1.0
auth required /lib/security/pam_env.so
auth sufficient /lib/security/pam_unix.so likeauth nullok
auth sufficient /lib/security/pam_ldap.so use_first_pass
auth required /lib/security/pam_deny.so
account required /lib/security/pam_unix.so
account [default=ok user_unknown=ignore service_err=ignore
system_err=ignore authinfo_unavail=ignore] /lib/security/pam_ldap.so
password required /lib/security/pam_cracklib.so retry=3
password sufficient /lib/security/pam_unix.so nullok use_authtok md5
shadow
password sufficient /lib/security/pam_ldap.so use_authtok
password required /lib/security/pam_deny.so
session required /lib/security/pam_limits.so
session required /lib/security/pam_unix.so
session optional /lib/security/pam_ldap.so

/etc/nsswitch:
passwd: files ldap
shadow: files ldap
group: files ldap
protocols: files ldap
services: files ldap
netgroup: files ldap
automount: files ldap

Jeg har naturligvis Googlet på fejlen men synes ikke jeg finder noget
konkret, så jeg vil meget gerne høre fra nogen hvor det virker - måske er
det noget helt andet grundlæggende jeg mangler.