MS SQL 2000 Databaser i read-only mode
Fra : Jens

Dato : 09-05-07 14:55

Hej!

Er der nogen der ved hvordan jeg bringer 2 databaser på min SQL server 2000
i online mode. De er i øjeblikket i "read-only" og jeg har ikke den
fjerneste ide, hvordan de er kommet i den tilstand.

Det drejer sig om en database jeg bruger som e-mail arkiv og om model
databasen. Alle andre databaser kører uden problemer.

Jeg har prøvet at tage en komplet backup, log backup, integrity check og
optimization etc. uden held. Ved backup får jeg følgende fejl:

[Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState: 42000)] Error 3036: [Microsoft][ODBC SQL
Server Driver][SQL Server]Database 'model' is in warm-standby state (set by
executing RESTORE WITH STANDBY) and cannot be backed up until the entire
load sequence is completed.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]BACKUP DATABASE is
terminating abnormally.

Da jeg ikke har nogen komplet backup, som jeg kan bruge (den indeholder for
gamle data), vil jeg >meget< gerne have en backup af databasen inden jeg
forsøger diverse løsninger til at bringe den online (da jeg sagtens kan læse
data i databasen, men ikke skrive til den).

Er der nogen der har nogen ideer ?

På forhånd tak!

Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-05-07 07:35

On Wed, 9 May 2007 15:54:58 +0200, "Jens"
<jens.joensson@_FJERN_DETTE_gmail.com> wrote:

> [...]
>forsøger diverse løsninger til at bringe den online (da jeg sagtens kan læse
>data i databasen, men ikke skrive til den).

En simpel ide til at redde data.

1. Gem strukturen i et SQL-script.
2. Importer alle tabeller i en Accessbase.

Hvis alt efterfølgende fejler, kan du danne databasen påny, køre
sciptet og flytte data over via DTS'en.

/Jan