Piaggio (vespa?) Zip - Gas og luft
Fra : Santa AKA ?

Dato : 04-07-01 14:26

Hejsa NG

På min Piaggio Zip (u/ tun) virker gashåndtaget meget underligt (synes jeg).
Jeg kan dreje håndtaget omkring 1 cm før der er nogen effekt, så ½-1 cm og
så er der fuld gas. Så kan jeg så dreje håndtaget resten af vejen rundt uden
mér-effekt. Med fuld gas kan jeg slippe håndtaget ½-½ cm. og så dør den (pga
ingen gas, øjensynligt). Er det normalt????

Der er heller ingen gas i scooteren generelt. Jeg har lige fået den til at
rende 45 med at fjerne skiven i udstødningen. Nu er den så bare helt død!!!
altså i optrækket... fra 0- 27 km/t er den meget død, skal næsten skubbe den
igang. Men når den over 30 er der bare fuld knald på op til de 45-50!!!
Hvorfor nu det? Jo, den får nok for lidt luft eller noget (har ingen
forstand på det (derfor spørger jeg) Men hvordan kan det være, at lige
over 30 er der fri adgang?

Håber på en hjælpende hånd :)

Best Regards
Santa AKA ?

Remove xXx for mail

Fra : RpR

Dato : 04-07-01 18:14

> [...]
> Hvorfor nu det? Jo, den får nok for lidt luft eller noget (har ingen
> forstand på det (derfor spørger jeg) Men hvordan kan det være, at lige

Lyder som et klassisk tilfælde af opslidte ruller.
Vej de gamle på brugsens frugtvægt, den vejer ned til 0,001gr =)
Husk at rense varioen i WD 40 og tør den godt af igen. De nye ruller holder
ikke så længe hvis der er en masse skidt fra de gamle.

Ideen med en vario er jo netop at den skal beholde et jævnt træk helt fra
bunden op til top.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Santa AKA ?

Dato : 04-07-01 20:19

øhh... Sorry, men er sq ikke den helt store fartsynder her ... Hvilke
'ruller'? Hvor skal de sidde?

Fra : RpR

Dato : 05-07-01 22:14

> øhh... Sorry, men er sq ikke den helt store fartsynder her ... Hvilke
> 'ruller'? Hvor skal de sidde?

Hvis du piller motordækslet af din scooter ser du et remtræk. Den forresten
"rulle" er varioen. Inden i den sidder der 6 ruller, det er dem der er tale
om.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Santa AKA ?

Dato : 08-07-01 16:27

> [...]
forresten
> "rulle" er varioen. Inden i den sidder der 6 ruller, det er dem der er

Takker

B/R Santa