wow linux
Fra : Leif Neland

Dato : 06-05-07 22:32

Så har pigen sparet nok sammen til en maskine til at køre World of Warcraft
på.

Men der mangler lige ca 750kr til en WinXP.

Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?

Nogle distributioner, der er bedre end andre?

Leif

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 06-05-07 22:36

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Men der mangler lige ca 750kr til en WinXP.
>
> Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?
>
> Nogle distributioner, der er bedre end andre?

Skulle køre ganske problemfrit under wine med opengl
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=6482

Fra : Diablo

Dato : 06-05-07 22:42

Hej Leif, lur lidt på denne side...:)

http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=707

Søgeord google: wow under linux

Mvh. Diablo

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-05-07 22:42

On Sun, 6 May 2007 23:31:58 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men der mangler lige ca 750kr til en WinXP.
>
>Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?
>
>Nogle distributioner, der er bedre end andre?

Jeg fandt lige den her:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install_and_update_World_Of_Warcraft_with_wine

Jeg har hørt en del om folk der har fået det til at virke.

Prøv evt. at google på "wine world of warcraft"
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-05-07 00:03

On Sun, 6 May 2007 23:31:58 +0200, Leif Neland wrote:

> Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?

Jeg kører den ikke selv under linux, men ja det skulle være muligt. Der
ligger en guide her:
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=285139220&postId=2849838775&sid=1

> Nogle distributioner, der er bedre end andre?

Tag en distro på toppen af toplisten hos distrowatch.com og du er rimelig
sikker på god support i form af forummer m.m.

Jeg ved dog ikke om der findes distributioner der er mere velegnede til
spil end andre.

Fra : Diablo

Dato : 07-05-07 07:23

Hej Leif, prøv at læs lidt her.
http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=707

http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=6101

Mvh. Diablo

Fra : Leif Neland

Dato : 08-05-07 22:42

Diablo wrote:
> Hej Leif, prøv at læs lidt her.
> http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=707
>
> http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=6101

Jeg er nu ved at følge denne, men "hænger" ved dette:
- - - - - -
Vi skal nu installere "Mozilla"-pakken, som kan hentes fra www.mozilla.org,
eller fra gem dette link til din disk:

http://download.mozilla.o...001;=en-US

Kør den hentede fil med wine (altså "wine exefil.exe").
- - - - - - - --
Mozilla er jo ikke en browser mere, skal man prøve med firefox for windows i
stedet?

Leif

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-05-07 16:01

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Men der mangler lige ca 750kr til en WinXP.
>
> Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?
>
> Nogle distributioner, der er bedre end andre?

Dum ide.
Linix og spil kan kun gå op i en enhed hvis man ved hvad man skal
gøre for at få det til at spille sammen. Det virker ikke bare af
sig selv.
Og fatter hun senere interesse for et andet spil, er det ikke
*sikkert* at der overhovedet er mulighed for at spille det.
Bliv ved Windows lidt endnu.
Også selvom det koster knap en tusse.

http://www.blades.dk/pub/pc-mac-linux.jpg
http://www.sewellsupport.com/wp-content/pic1/pcvsmacvslinux1ib.gif

:)

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kent Friis

Dato : 07-05-07 16:21

Den Mon, 7 May 2007 17:00:41 +0200 skrev Thomas Hejl Pilgaard:

> [...]
> Og fatter hun senere interesse for et andet spil, er det ikke
> *sikkert* at der overhovedet er mulighed for at spille det.

Hvordan kan du sige "bliv ved Windows" til en der ikke har Windows?

Og mener du han skal låne pengene i banken for at købe Windows, når
nu han ikke har råd?

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-07 17:49

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Og mener du han skal låne pengene i banken for at købe Windows, når
> nu han ikke har råd?

Windows 98 kan som regel fås ret billigt brugt. Det plejer at kunne
køre de fleste spil.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-05-07 18:32

Kent Friis wrote:

> Hvordan kan du sige "bliv ved Windows" til en der ikke har Windows?

Jeg syntes, at det virkede som et kvalificeret bud, at Leif og/eller
pigen havde maskine(r) med Windows.

Og du vil vel heller ikke benægte at sandsynligheden taler for det?

Nuvel, det var dovent af mig ikke at skrive "Jeg går ud fra at du/I
i øjeblikket kører Windows". Men det mente jeg var underforstået.

> Og mener du han skal låne pengene i banken for at købe Windows, når
> nu han ikke har råd?

Det blander jeg mig da ikke i. Der er mange andre muligheder. Man
kunne for eksempel vente lidt længere. Eller købe en lidt billigere
maskine (den vil utvivlsomt stadig kunne spille WoW), MED Windows.

Og så var det vist pigen der ikke havde råd...

Fra : Kent Friis

Dato : 07-05-07 18:50

Den Mon, 7 May 2007 19:31:51 +0200 skrev Thomas Hejl Pilgaard:

> Jeg syntes, at det virkede som et kvalificeret bud, at Leif og/eller
> pigen havde maskine(r) med Windows.
>
> Og du vil vel heller ikke benægte at sandsynligheden taler for det?

Sandsynligheden for at man ønsker at købe Windows, og ser sig nødsaget
til at nøjes[1] med Linux, hvis man allerede HAR Windows, er for
mig at se ikke ret stor.

> Nuvel, det var dovent af mig ikke at skrive "Jeg går ud fra at du/I
> i øjeblikket kører Windows". Men det mente jeg var underforstået.

Jeg syntes det modsatte fremgik.

> Det blander jeg mig da ikke i. Der er mange andre muligheder. Man
> kunne for eksempel vente lidt længere.

Hvis de køber nu er der en rimelig chance for at hun kan komme til
at spille nu. Og hvis ikke, kan de købe XP når pengene er der. I
mellemtiden kan PC'en så bruges til andet.

Hvis de venter, er der 0% sandsynlighed for at hun kan komme til at
spille nu.

Hvor er gevinsten i at vente?

> Og så var det vist pigen der ikke havde råd...

Ok, det overså jeg.

Mvh
Kent

[1] I og med at vi snakker om et OS til et spil der er rettet specifikt
mod Windows.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-05-07 06:54

Kent Friis wrote:

> Sandsynligheden for at man ønsker at købe Windows, og ser sig nødsaget
> til at nøjes[1] med Linux, hvis man allerede HAR Windows, er for
> mig at se ikke ret stor.

Det er ikke alle, der allerede har Windows, der bare kan installere det
på den nyindkøbte maskine. Rigtigt mange har en OEM version, der
fulgte med sidste maskine de købte. Det antog jeg var tilfældet.
Dermed ville de kunne allerede have Windows, og alligevel skulle
skaffe det igen... Eller "nøjes" med Linux.

> [...]
> mellemtiden kan PC'en så bruges til andet.
>
> Hvis de venter, er der 0% sandsynlighed for at hun kan komme til at

Man sparer abonnementsomkostningerne til WoW... ;)

For mig er gevinsten at slippe for at rode med emuleringsværktøjer på
et hidtil ubekendt OS. Om Leif har erfaring med Linux skal jeg ikke
kunne sige, men jeg fik på fornemmelsen at det ikke var tilfældet.
Skal vi spørge ham? Det er ikke så velopdragent at sidde her og
diskutere en anden person, der muligvis kan "høre" os, synes jeg. :)

Fra : Kent Friis

Dato : 08-05-07 15:36

Den Tue, 8 May 2007 07:53:32 +0200 skrev Thomas Hejl Pilgaard:

> [...]
> Dermed ville de kunne allerede have Windows, og alligevel skulle
> skaffe det igen... Eller "nøjes" med Linux.

Hvis skidtet ikke kan installeres, er det svært at blive ved Windows.

> Man sparer abonnementsomkostningerne til WoW... ;)

Jeg tror ikke heeeelt de ser sådan på det.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-05-07 16:26

Kent Friis wrote:

> Hvis skidtet ikke kan installeres, er det svært at blive ved Windows.

Det er vist sproglig uenighed nu. Jeg kan sagtens se det som at
"blive ved Windows", at man køber windows til den næste maskine også.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-05-07 16:32

Den Tue, 8 May 2007 17:25:36 +0200 skrev Thomas Hejl Pilgaard:

> Det er vist sproglig uenighed nu. Jeg kan sagtens se det som at
> "blive ved Windows", at man køber windows til den næste maskine også.

Køber uden penge?

Mvh
Kent

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-05-07 06:08

Kent Friis wrote:

> Køber uden penge?

Nu er du for langt ude.

Da jeg skrev "bliv ved windows" indebar dét forslag naturligvis at
man på en eller anden måde skaffer pengene, enten ved at låne (ikke
nødvendigvis gennem banken), eller ved at vente.
Som du selv siger, man KAN ikke købe uden penge.

Fra : Smirge

Dato : 07-05-07 22:44

wrote:

>Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?
nix desværre...

*Smirge

Fra : Diablo

Dato : 08-05-07 22:51

Hej Leif, prøv at læs lidt her.

"

Fra : TT

Dato : 09-05-07 18:13

> Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?
Måske er der lidt hjælp her:
http://www.blizzplanet.com/content/459/

Jeg ved at der var et problem engang, at man kunne blive banned for at
benytte linux & wow sammen. Men det er vist fortid...

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-05-07 06:10

TT wrote:
> Måske er der lidt hjælp her:
> http://www.blizzplanet.com/content/459/
>
> Jeg ved at der var et problem engang, at man kunne blive banned for at
> benytte linux & wow sammen. Men det er vist fortid...

Ja. Det resulterede i at Blizzard nu arbejder sammen med
programmørerne af dét program, der forårsagede dette ban,
for at få det til at slippe gennem nåleøjet hos Blizzard.

Fra : claus

Dato : 10-05-07 14:25

Leif Neland skrev:
> Så har pigen sparet nok sammen til en maskine til at køre World of Warcraft
> på.

Prøv at se her:

http://frankscorner.org/index.php?p=strategy

Fra : Leif Neland

Dato : 11-05-07 23:13

Leif Neland wrote:
> Så har pigen sparet nok sammen til en maskine til at køre World of
> Warcraft på.
>
> Men der mangler lige ca 750kr til en WinXP.
>
> Er det efterhånden muligt at køre Wow under linux?

Det ver muligt, men ikke med tilfredsstillende performance.
Jeg investerede i en OEM-XP, og det gik mange gange hurtigere end under
linux, desværre....

Leif