MS Windows
briani 27239
Vista spørgsmål om surround
Fra : Brian Olesen

Dato : 06-05-07 10:00

Hejsa
Jeg har et Asus p5nd2, som Vista synes helt fint om.

Men hvordan sætter man de 3 stik op til at fungerer som surround-udgange?
I ontrolpanelet under lyd viser den i stikoplysninger, at de hele er sat til
det grønne stik.

Hvor ændrer man dette og evt. hvad er den normale opsætning for sådan noget?

Jeg mener der skal jo være 2 front, 2 bag og så en sub og en center. Er der
nogen traditionel måde mht. farver og opsætning?

Maskinen har et rødt, et grønt og et blåt stik.

Mvh. brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-07 21:24

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen traditionel måde mht. farver og opsætning?
>
> Maskinen har et rødt, et grønt og et blåt stik.

Så vidt jeg kan se, er der 3 modeller af ovenstående. 2 af dem er 8 kanals
og 1 er 6 kanals, så jeg undrer mig lidt over, hvorfor dit kun har 3
udgange. Kan du give et link?
Asus plejer at have automatisk detektering af hvad, man stikker i de
forskellige udgange, og der dukker så en boks frem, hvor man lige skal
bekræfte, at den har detekteret korrekt. Man har så samtidig også mulighed
for at ændre udgangen/indgangen til at have en anden funktion.
Har du installeret den rigtige driver til lydkortet, således at du får alle
funktioner til rådighed.

Kurt

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-05-07 21:40

> [...]
> bekræfte, at den har detekteret korrekt. Man har så samtidig også mulighed
> for at ændre udgangen/indgangen til at have en anden funktion.

Jamen 6 kanaler (5.1) er det så ikke nok med 3 mini-jack-stik?
Der er jo også spdif længere oppe, men den har jeg ikke mulighed for at
bruge med det surround-sæt jeg har.
Det hedder helt nøjagtigt: Asus P5ND2/SE

> Har du installeret den rigtige driver til lydkortet, således at du får
> alle funktioner til rådighed.

Jeg har kun installeret vista, som selv fandt en driver der passede og som
reagerer når man kobler en lydkilde fra, som den skriver.
Men ikke når man sætter et stik i.

Men kan man ikke selv få den dialogboks frem på en eller anden måde, hvor du
siger man kan indstille dette?

Mvh. brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-07 23:00

> [...]
> Men ikke når man sætter et stik i.
>
> Men kan man ikke selv få den dialogboks frem på en eller anden måde, hvor

Prøv først at hente asus driver til kortet. Den er tilpasset netop dette
kort og dets muligheder. Så vidt jeg kan se, skal der være automatisk
detektering, men det mangler nok, hvis du bruger en standarddriver fra
vista.
Du kan hente nyeste driver her:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5ND2%20SE
Generelt skal man altid hente nyeste drivere hos mb producenten, så hvis der
er andre drivere, som du heller ikke har installeret, ville jeg også hente
og installere dem.
Når du går ind på audio driver siden, er det vist den øverste du skal bruge.

Kurt

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-05-07 21:14

> [...]
> hente og installere dem.
> Når du går ind på audio driver siden, er det vist den øverste du skal

Hej Kurt
Mange tak. der er i hvert fald en nyere end den nuværende.
Så må vi håbe, at den kommer op og spørger.

Mvh. brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-06-07 15:06

> [...]
> hente og installere dem.
> Når du går ind på audio driver siden, er det vist den øverste du skal

Hej Kurt

Fik vist aldrig sagt pænt tak for info, men det gør jeg så hermed.

Mvh. brian