MS Windows
briani 27239
Vista OEM ... kan den reddes?
Fra : Bjørn Larsen

Dato : 05-05-07 20:35

Hej gruppe.

Min PC er kaput. Det er enten bundkortet eller cpu'en der er defekt.
Går ud fra min Vista OEM (købt seperat uden hardware overhovedet) er gået
tabt.

Eller... er der nogen erfaringer?

på forhånd tak for hjælpen.

/Bjørn Larsen

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-05-07 20:57

"Bjørn Larsen" <bjoern_larsen@hotmail[REMOVE].com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Min PC er kaput. Det er enten bundkortet eller cpu'en der er defekt.
> Går ud fra min Vista OEM (købt seperat uden hardware overhovedet) er gået
> tabt.

- så er den jo ikke OEM ... Du har jo stadig produktnøglen og cd'erne ik?

ras

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-07 21:55

Den 05-05-07 21.57 skrev rasmus.carlsen følgende:

> - så er den jo ikke OEM ... Du har jo stadig produktnøglen og cd'erne ik?

OEM har ikke noget at gøre med, om programmet købes alene eller sammen
med hardware.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 07-05-07 13:16

OEM må kun sælges sammen med hardware.

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 07-05-07 14:34

Det er sikkert rigtigt nok. Ikke desto mindre kan den købes uden hardware.
Fx. http://www.mm-vision.dk/'
/Bjørn

Fra : jopa

Dato : 05-05-07 21:29

"Bjørn Larsen" <bjoern_larsen@hotmail[REMOVE].com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Min PC er kaput. Det er enten bundkortet eller cpu'en der er defekt.
> Går ud fra min Vista OEM (købt seperat uden hardware overhovedet) er gået

Den kan kun installeres på en og samme computer.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Henning

Dato : 06-05-07 07:21

On Sat, 5 May 2007 21:35:10 +0200, Bjørn Larsen
<bjoern_larsen@hotmail[REMOVE].com> wrote:

>Hej gruppe.
>
>Min PC er kaput. Det er enten bundkortet eller cpu'en der er defekt.
>Går ud fra min Vista OEM (købt seperat uden hardware overhovedet) er gået
>tabt.

Reparer og kør videre? Hvad er problemet - hverken MIcrosoft eller
Vista har noget imod at du reparerer din pc?

Fra : hcma

Dato : 06-05-07 09:00

> [...]
>
> Min PC er kaput. Det er enten bundkortet eller cpu'en der er defekt.
> Går ud fra min Vista OEM (købt seperat uden hardware overhovedet) er gået

så reparerer du da bare din pc. skifter det ud, der skal udskiftes (måske
sidder du tilbage med et gammelt kabinet med helt ny indmad) og installerer
Vista igen. Hvis du får problemer (hvad jeg ikke tror du får) ringer du til
M$ og fortæller at du har brug for en ny nøgle, da du har være nødt til at
skifte nogle få dele p.g.a. defekt.
m v h
hcma/-

Fra : jopa

Dato : 06-05-07 09:31

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i meddelelsen
> så reparerer du da bare din pc. skifter det ud, der skal udskiftes (måske
> sidder du tilbage med et gammelt kabinet med helt ny indmad)

Hvis han sidder tilbage med en ny computer i gammelt kabinet vil han få at
vide at Vista ikke kan registreres

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 06-05-07 10:43

Takker for Jeres svar, selv om jeg ikke blev klogere

Endnu engang viser det, at der hersker total forvirring omkring hvad man
kan/må med en OEM.

/Bjørn

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 06-05-07 10:46

øh... nogen der ved hvilket Microsoft nummer man skal ringe til?

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-05-07 12:47

On Sun, 6 May 2007 11:46:08 +0200, Bjørn Larsen
<bjoern_larsen@hotmail[REMOVE].com> wrote:

>øh... nogen der ved hvilket Microsoft nummer man skal ringe til?

http://www.microsoft.com/danmark/kundeservice/privat.mspx

44 89 01 11

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-05-07 11:14

> Takker for Jeres svar, selv om jeg ikke blev klogere
>
> Endnu engang viser det, at der hersker total forvirring omkring hvad
> man kan/må med en OEM.
>

> /Bjørn

Der er ingen forvirring om hvad man må med en OEM licens
http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/licensoversigt.mspx
klik på OEM'en og læs. Hvis du stadig er lidt forvirret så læs her
http://download.microsoft.com/download/f/a/4/fa41559a-0a1f-4835-b0c8-292ed2e3b7bc/OEM_faq.doc
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 07-05-07 14:59

Har ringet til Microsofts aktiveringscenter. Fik at vide det var okay at
skifte cpu'en hvis den var defekt.

/Bjørn Larsen