MS Windows
briani 27239
"Manglende" indbygget kortlæser
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 05-05-07 20:08

Hej NG

Jeg har problemer med at min indbyggede kortlæser periodisk
"forsvinder" - når jeg sætter et kort i lyser den op i lysdioderne på
fronten, som for at vise at den har registreret at der er et kort i
den, men så sker der bare ikke mere!
Efter et par genstarter virker det nogen gange og straks ryger
billederne ind på computeren.
Når jeg kigger i "Computer" ligger de forskellige kortlæseråbninger
der som individuelle drev (når skidtet virker!), og når den ikke
virker er de ikke vist der!!!

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg tror det er noget
softwaremæssigt og ikke en mekanisk defekt, da der jo altid kommer lys
i den når jeg sætter et kort i den..!!??

Det er rent ud sagt møgirriterende og da jeg er helt grøn i Vista ved
jeg ikke hvad jeg skal gøre - jeg har ledt vidt og bredt i div.
indstillinger, men kan ikke rigtig finde noget...
Den kører Windows Vista Home Premium.

Hvis nogen herinde har en idé eller løsning ville det være skønt...

Mvh
Carsten N.

Fra : Mort1s1

Dato : 05-05-07 20:58

"Carsten Nielsen (slet BDCNO)" <carsten77@BDCNOmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11783924050.17237868450869@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Den kører Windows Vista Home Premium.
>
> Hvis nogen herinde har en idé eller løsning ville det være skønt...

Tidligere havde i hvert fald Medion dette problem - løsningen, når pc'en
ikke kan finde drevene, er at slukke pc'en og tage strømforsyningskablet ud
af åc'en i 15-20 sekunder. Herefter kan man starte op igen, så skulle det
virke en periode igen.

Mvh
Mort1s1

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 06-05-07 15:01

Mort1s1 <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev:

>"Carsten Nielsen (slet BDCNO)"
> [...]

Hej igen. Det har jeg forsøgt flere gange, men det virker
ikke...!

Andre der har nogen idéer...?

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen