forespørgsel af hele tabel
Fra : Erik Petersen

Dato : 05-05-07 23:12

Hvordan skal man formulere sig hvis man leder efter eks. et navn i en
meget stor tabel, og man ikke på forhånd ved hvilken celle den ligger
i.

Eks. Forestil jer en mysqltabel med 10 felter, og i hvilket som helst
af de 10 felter kan et navn ligge. Jeg vil genenmsøge hele tabellen og
tælle op hvor mange gange navnet har forekommet i alt.

Hvordan gøres det i praksis. Synes wildcards har det svært når det
ikke er selve søgeteksten der skal bruge det :l

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-05-07 22:40

Erik Petersen wrote:
> [...]
>
> Hvordan gøres det i praksis. Synes wildcards har det svært når det
> ikke er selve søgeteksten der skal bruge det :l

Lægge alle felterne sammen til en lang tekststreng i et view
Eller brug OR for hvert felt

Jeg har set eksempler på at man har delt fx bemærkninger op i fx 5 felter
eller kundenavn op i tre felter
EFter min mening kan det være et udslag af dårligt design

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-05-07 23:48

Erik Petersen skrev:
> Hvordan skal man formulere sig hvis man leder efter eks. et navn i en
> meget stor tabel, og man ikke på forhånd ved hvilken celle den ligger
> i.

Der findes ingen anden direkte måde end at kigge i alle felterne.

Hvorfor har du overhovedet brug for det?

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.