MS Windows
briani 27239
install af win xp
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 10:25

Sidder med en HP pavilion bærbar som fra fabrik kommer med en recovry cd som
ligger win xp ind med en hel masse extra programmer

problemet er synes jeg at den kun laver et drev c drev og ligger en masse
programmer ind som jeg ikke har brug for
jeg ville gerne lave et extra drev og kun lægge XP ind på c drevet
vil der ske noget ved at slette harddisken lægge xp ind fra en måske ikke
helt lovlig XP install cd
og under installeringen bruge det serie nr som følger med til de originale
recovery cdèr
vil det blive opfattet som en original Win xp??????????????????

Det er måske ikke helt lovligt er jeg godt klar over
men siden jeg har betalt for win xp i form af de recovery cdèr så har jeg
ikke det store problem med at gøre dette hvis det virker

Fra : kep

Dato : 04-05-07 10:37

"jan larsen" <xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> men siden jeg har betalt for win xp i form af de recovery cdèr så har jeg
> ikke det store problem med at gøre dette hvis det virker

Hej
Prøv at kigge på den her :
http://www.sendspace.com/file/qfjdeu

--
M.v.h.
kep

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 10:50

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "jan larsen" <xxx> skrev i en meddelelse

> Hej
> Prøv at kigge på den her :
> http://www.sendspace.com/file/qfjdeu
>
> --
> M.v.h.
> kep
>Jo det e rigtigt det havde jeg godt hørt om
men man er jo lidt doven og da jeg har en ikke original xp cd til at ligge
fra før i tiden ville jeg vide om man evt kunne bruge den og så anvende det
originale serie nr og lave en ægte XP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-07 11:11

jan larsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]

Svaret er helt klart måske.........

Et Windows serienr passer kun til den variant af Windows, som det
det er beregnet til.

Dvs at hvis du har en Windows XP Home dansk CD - så skal
serienummeret også være til en Windows XP Home dansk for at de
passer sammen.

Men hvis de er samme variant af Windows, så kan du godt bruge en
vilkårlig CD til et vilkårligt serienr.

Problemet er så at du har en recovery CD - den har måske sin egen
nummerserie, så den ikke passer sammen med en almindelig CD.

Men prøv ad - det værste, der kan ske, er at du må lægge recovery
CD'en på igen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-05-07 11:21

Jan Vestergaard wrote:
> Problemet er så at du har en recovery CD - den har måske sin egen
> nummerserie, så den ikke passer sammen med en almindelig CD.

Hvis der sidder et "oem klistermærke" på den, er det bare at bruge en ganske
almindelig oem cd.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 11:12

"jan larsen" <xxx> wrote in message
> Det er måske ikke helt lovligt er jeg godt klar over
> men siden jeg har betalt for win xp i form af de recovery cdèr så har jeg
> ikke det store problem med at gøre dette hvis det virker

Det _skal_ være samme version af xp (home, pro m.fl.)
Den brokker sig hvis det ikke er ok, så det er vel bare og prøve?

Mvh Kim

Fra : Gamle

Dato : 04-05-07 11:19

jan larsen wrote:
> [...]
> masse programmer ind som jeg ikke har brug for
> jeg ville gerne lave et extra drev og kun lægge XP ind på c drevet

Hej Jan.

Jeg har lagt en pdf.fil i dk.binaer om hvordan man opretter en org. XP Cd
med ens egen key på.

Mvh.
Torben

Fra : Peter

Dato : 04-05-07 11:44

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lagt en pdf.fil i dk.binaer om hvordan man opretter en org. XP Cd
> med ens egen key på.

Bare synd at der er fejl i PDF filen.

Peter

Fra : Gamle

Dato : 04-05-07 16:42

Peter wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bare synd at der er fejl i PDF filen.

Her er det direkte link til pdf.filen
http://peecee.dk:80/uploads/1206/opret-original-xp-cd.pdf

Mvh.
Torben

Fra : Peter

Dato : 04-05-07 17:17

> Her er det direkte link til pdf.filen
> http://peecee.dk:80/uploads/1206/opret-original-xp-cd.pdf

Se det virkede bedre - takker mange gange.

Peter

Fra : Gamle

Dato : 04-05-07 17:58

Peter wrote:
> Se det virkede bedre - takker mange gange.

Selvtak.
Det var et link fra et indlæg i gruppen d. 24/4.

Mvh
Torben

Fra : Gamle

Dato : 04-05-07 16:44

jan larsen wrote:
> Sidder med en HP pavilion bærbar som fra fabrik kommer med en recovry
> cd som ligger win xp ind med en hel masse extra programmer

Direkte link til pdf.filen som fortæller hvordan man opretter en org. XP.