/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bandit 6½ bøvl med chokerstart efter 1000 ~
Fra : Andy


Dato : 30-04-07 16:46

Hentede Banditten efter sit 1000km service. Den var svær at få i gang, gik
istå et par gange. Værkstedet var lukket, og ja - jeg skulle hjem, fik den i
gang og kom afsted.

Efter ca. 1 km kørsel gik den istå, i første lyskryds. Chokeren var slået
fra, den fik choker og blev lokket i gang med lidt gas samtidigt.

Næste stop efter ca. 40 km, den gik ned på lige over 500 o/min i tomgang,
havde svært ved at tage gas, kom ind til siden og fik tomgang skruet op til
godt 1000 o/min. Har nu stillet den så den går 1200-1250 o/min med varm
motor.

Ved koldstart kan den kun startes med ca ¾ choker. Og her kører den lige
knap 1000 o/min. Får den lidt mindre eller lidt mere choker går den istå.
Jeg kan ikke få den op på de anbefalede 2000-3000 o/min på choker mere, og
den går som regel istå et par gange inden den er varm nok til at køre uden
choker.

Både halvvarm og varmstart kan også være lidt triggy, og der skal nogle
gange køres et par sekunder på starteren før den vil slår igang.

Det kan også bare være mig der er blevet lidt hys, og det er blevet varmere
i vejret, men den har ikke drillet sådan før.

Når jeg kører ud af lige vej 4500 o/min - dvs. uden at motoren rigtigt
arbejder, virker motorgangen mere grov, er der (kommet?) en snurren i
styret, jeg ikke har bemærket før, ja jeg er nok bare blevet hys

Har snakket med værkstedet, de har tid om nogle dage, de snakkede om at den
nok skulle stilles CO og at det med den lave tomgang på 500 o/min da jeg
hentede den, kunne være fordi den ikke havde været så varm da de
synkroniserede karburatorer.

Men ... piller man ved eet eller andet ved sådan et 1000km eftersyn, som kan
gøre sådan noget, eller er det bare der ikke rigtigt kan finde ud af sådan
en Bandit nu hvor det bliver varmere i vejret?




/Andy



 
 
Armand (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-07 21:04


"Andy" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46360eb6$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hentede Banditten efter sit 1000km service. Den var svær at få i gang, gik
> istå et par gange. ..............
> Efter ca. 1 km kørsel gik den istå, i første lyskryds. Næste stop efter
> ca. 40 km, den gik ned på lige over 500 o/min i tomgang, havde svært ved
> at tage gas, kom ind til siden og fik tomgang skruet op til godt 1000
> o/min. Har nu stillet den så den går 1200-1250 o/min med varm motor.
> Men ... piller man ved eet eller andet ved sådan et 1000km eftersyn, som
> kan gøre sådan noget, eller er det bare der ikke rigtigt kan finde ud af
> sådan en Bandit nu hvor det bliver varmere i vejret?
>
Jeg vil byde ind med et af mine mantra'er: Måske at værkstedet har benyttet
bensinhanens PRI og derved lukket vand fra tanken og i karbunaderne :-/
Prøv at give tankens indhold en spritkur imod (rest)forekommende vandindhold
og tøm derefter svømmerhusene v.h.a. den skrue der sidder allernederst på
karburatorernes svømmerhuse - Og se om ikke dét klarer problemet :-/

--
Armand.



Per K. Nielsen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 01-05-07 10:21

On Mon, 30 Apr 2007 22:04:13 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>Jeg vil byde ind med et af mine mantra'er: Måske at værkstedet har benyttet
>bensinhanens PRI og derved lukket vand fra tanken og i karbunaderne :-/
>Prøv at give tankens indhold en spritkur imod (rest)forekommende vandindhold
>og tøm derefter svømmerhusene v.h.a. den skrue der sidder allernederst på
>karburatorernes svømmerhuse - Og se om ikke dét klarer problemet :-/

Der er ingen benzinhane på en Bandit 650.

Står tomgangen korrekt?

Andy (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 01-05-07 17:07


"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ii1e33tsarndi6vcl7n13uhp7nmd0qk9rc@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2007 22:04:13 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
> wrote:
>
>>Jeg vil byde ind med et af mine mantra'er: Måske at værkstedet har
>>benyttet
>>bensinhanens PRI og derved lukket vand fra tanken og i karbunaderne :-/
>>Prøv at give tankens indhold en spritkur imod (rest)forekommende
>>vandindhold
>>og tøm derefter svømmerhusene v.h.a. den skrue der sidder allernederst på
>>karburatorernes svømmerhuse - Og se om ikke dét klarer problemet :-/
>
> Der er ingen benzinhane på en Bandit 650.
>
> Står tomgangen korrekt?

Hej, relativ ny model (K6), dog ikke den helt ny med indsprøjtning, og der
er ingen benzinhane. Tomgang, ja stillet til ca. 1250 o/min når den er
gennemvarm.

Her til morgen, meget tidligt hvor der var ca. 5 grader og let fugtigt vejr
prøvestartede jeg den, og kunne faktisk holde den igang ved at fitle lidt på
chokeren, men havde svært ved at få den op og blive på bare 1500 o/min.

Har ikke kørt på den idag, og prøvede igen her til aften med ca. 20 grader
tørt vejr, kunne starte med ca. 1/2 choker, og slog straks choker fra, den
holdt sig lige under 1000 o/min i tomgang, fik den lidt choker (over 1/2)
gik den længere ned igen. Men den kunne holde sig igang.

Hmmmm ... måske skal den bare gøre sådan, men den var nu nemmere at have med
at gøre før, måske fordi det var koldere i vejret ... nu skal der nok bare
køres

/Andy



Arne Lorenzen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 01-05-07 20:24

Andy skrev den 01 maj 2007 i
news:46376530$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> Har ikke kørt på den idag, og prøvede igen her til aften med ca. 20
> grader tørt vejr, kunne starte med ca. 1/2 choker, og slog straks choker
> fra, den holdt sig lige under 1000 o/min i tomgang, fik den lidt choker
> (over 1/2) gik den længere ned igen. Men den kunne holde sig igang.
>
> Hmmmm ... måske skal den bare gøre sådan, men den var nu nemmere at have
> med at gøre før, måske fordi det var koldere i vejret ... nu skal der
> nok bare køres

Undskyld, men det er noget vrøvl..

Den har symptomer, som ikke er til at se bort fra, og du vil køre det væk?
Check nu lige de karbonader og bliv glad

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Andy (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 01-05-07 21:33


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9923D9B0211C9alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> Andy skrev den 01 maj 2007 i
> news:46376530$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Har ikke kørt på den idag, og prøvede igen her til aften med ca. 20
>> grader tørt vejr, kunne starte med ca. 1/2 choker, og slog straks choker
>> fra, den holdt sig lige under 1000 o/min i tomgang, fik den lidt choker
>> (over 1/2) gik den længere ned igen. Men den kunne holde sig igang.
>>
>> Hmmmm ... måske skal den bare gøre sådan, men den var nu nemmere at have
>> med at gøre før, måske fordi det var koldere i vejret ... nu skal der
>> nok bare køres
>
> Undskyld, men det er noget vrøvl..
>
> Den har symptomer, som ikke er til at se bort fra, og du vil køre det væk?
> Check nu lige de karbonader og bliv glad
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Køres væk ... øøøø
Som jeg skrev i mit oprindelige indslag: Så skal den på værkstedet igen !!
Da jeg snakkede med værkstedet om startproblemet mente de den skulle stilles
i CO. Måske det bare er det der skal til, og måske havde nogen her i gruppen
oplevet eller kendte til tilsvarende?
Så den skal altså lige starte og køre mig på arbejde et par dage endnu inden
værkstedet kan ta' den, og værre kører den nu heller ikke.
Mvh Andy



Armand (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-07 21:21


"Andy" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46376530$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ii1e33tsarndi6vcl7n13uhp7nmd0qk9rc@4ax.com...
>> On Mon, 30 Apr 2007 22:04:13 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
>> wrote:
>>
>>>Jeg vil byde ind med et af mine mantra'er: Måske at værkstedet har
>>>benyttet bensinhanens PRI og derved lukket vand fra tanken og i
>>>karbunaderne :-/
>>>
>> Der er ingen benzinhane på en Bandit 650.
>
> Hej, relativ ny model (K6), dog ikke den helt ny med indsprøjtning, og der
> er ingen benzinhane.
Heller ingen fysisk reserve-funktion :-/

Anyhow!
Eftersom det ikke er indsprøjtningsmodellen, så er der jo nogle svømmerhuse
som kan trænge til at blive tømt - Uanset årsagen dertil. Prøv det - Prøv
det!

--
Armand.

--
Armand.



Per K. Nielsen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 01-05-07 21:56

On Tue, 1 May 2007 22:21:21 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>> Hej, relativ ny model (K6), dog ikke den helt ny med indsprøjtning, og der
>> er ingen benzinhane.

>Heller ingen fysisk reserve-funktion :-/

Nej.
Suzuki har i deres visdom besluttet at en LCD-benzinmålre må være nok.

Andy (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 02-05-07 21:01


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4637a12f$0$52195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Andy" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46376530$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:ii1e33tsarndi6vcl7n13uhp7nmd0qk9rc@4ax.com...
>>> On Mon, 30 Apr 2007 22:04:13 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>>Jeg vil byde ind med et af mine mantra'er: Måske at værkstedet har
>>>>benyttet bensinhanens PRI og derved lukket vand fra tanken og i
>>>>karbunaderne :-/
>>>>
>>> Der er ingen benzinhane på en Bandit 650.
>>
>> Hej, relativ ny model (K6), dog ikke den helt ny med indsprøjtning, og
>> der er ingen benzinhane.
> Heller ingen fysisk reserve-funktion :-/
>
> Anyhow!
> Eftersom det ikke er indsprøjtningsmodellen, så er der jo nogle
> svømmerhuse som kan trænge til at blive tømt - Uanset årsagen dertil. Prøv
> det - Prøv det!
>
> --
> Armand.
>
> --
> Armand.
>

Hej, drænede de to yderste karburatorer idag. Ingen synlig skidt eller vand
i dem.
Og de to midterste - der ska' man vist enten have meget små fingre og et
fingerbøl for at komme ind, eller en fleksibel umbracho med forlænger + og
fingerbøllet på en stang. Det kan være det næste ønske til værktøjskassen


Der var nok omkring de 20 grader, den blev startet uden choker blot med en
anelse gas, og den kunne køre sig lidt varm omkring 8-900 omdr uden choker.
Nå, men den kommer ihvertfald lige hen og bliver checket en gang til.

Mvh Andy



eller



Jes Vestervang (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-05-07 21:59

Per K. Nielsen <pkn.usenet@gmail.com> writes:

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote:
>
>>> Hej, relativ ny model (K6), dog ikke den helt ny med
>>> indsprøjtning, og der er ingen benzinhane.
>
>>Heller ingen fysisk reserve-funktion :-/
>
> Nej. Suzuki har i deres visdom besluttet at en LCD-benzinmålre må
> være nok.

En fysisk reservetank kan jo også være en sikkerhedsrisiko. Den vil
man nok tit udsætte sig for hvis man er typen, der altid kører tanken
næsten tom før der tankes på ny.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Per K. Nielsen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 01-05-07 22:17

On Tue, 01 May 2007 22:58:47 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>En fysisk reservetank kan jo også være en sikkerhedsrisiko. Den vil
>man nok tit udsætte sig for hvis man er typen, der altid kører tanken
>næsten tom før der tankes på ny.

Huh?
Vel ikke mere risikofyldt end at køre tom pga et misvisende
instrument? Vel nærmest mindre, idet man med reservetank ikke behøver
gå tur på en motorvej.

Jes Vestervang (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-05-07 22:49

Per K. Nielsen <pkn.usenet@gmail.com> writes:

> Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:
>
>> En fysisk reservetank kan jo også være en sikkerhedsrisiko. Den vil
>> man nok tit udsætte sig for hvis man er typen, der altid kører
>> tanken næsten tom før der tankes på ny.
>
> Huh? Vel ikke mere risikofyldt end at køre tom pga et misvisende
> instrument?

Næh, men hvorfor skulle instrumentet også være misvisende? Jeg ved
godt at tankmålere sjældent er særligt gode, men vises der tæt på tom
tank, så ved man godt at der er risiko for at køre tør snart og kan
derfor indordne sin kørsel efter det.

> Vel nærmest mindre, idet man med reservetank ikke behøver gå tur på
> en motorvej.

Det er jo rigtigt jvos man ellers kører på motorvejen med lysende
tanklampe, men jeg synes alligevel at en lysende lampe er et bedre
varsel end et pludseligt tab af motorkraft.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Per K. Nielsen (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 02-05-07 07:42

On Tue, 01 May 2007 23:48:40 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>> Huh? Vel ikke mere risikofyldt end at køre tom pga et misvisende
>> instrument?
>
>Næh, men hvorfor skulle instrumentet også være misvisende?

Min Bandit 650 K5 har ofte mere end 100km tilbage når LCD'en begynder
at blinke, og displayet opfører sig ikke linært. Desværre.

>> Vel nærmest mindre, idet man med reservetank ikke behøver gå tur på
>> en motorvej.
>
>Det er jo rigtigt jvos man ellers kører på motorvejen med lysende
>tanklampe, men jeg synes alligevel at en lysende lampe er et bedre
>varsel end et pludseligt tab af motorkraft.

En lysende tanklampe, som kom på ved et realistisk tidspunkt ville jeg
have det fint med. Havde Bandittens LCD-segment blinket noget senere
ville det også have bæret bedre, men lige her er LCD altså ikke
voldsomt anvendeligt. Om et segment blinker eller er på konstant er
ikke noget man ser hurtigt

Jim Andersen (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 02-05-07 10:30

Per K. Nielsen wrote:
> Min Bandit 650 K5 har ofte mere end 100km tilbage når LCD'en begynder
> at blinke

Det er da meget passende?

/jim



flopper (02-05-2007)
Kommentar
Fra : flopper


Dato : 02-05-07 14:03

Jim Andersen formulerede onsdag:
> Per K. Nielsen wrote:
>> Min Bandit 650 K5 har ofte mere end 100km tilbage når LCD'en begynder
>> at blinke
>
> Det er da meget passende?
>
> /jim

kommer vel an på hvor man befinder sig. I de store skove i Sverige
ville jeg da sætte pris på en advarsel med ca 100 km tilbage, men på
nordsjælland, hvor der aldrig er over 5 km til en tank kan det godt
virke overdrevnt forsigtigt.

mvh

Flopper



Per K. Nielsen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 04-05-07 09:03

On Wed, 2 May 2007 11:30:26 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>> Min Bandit 650 K5 har ofte mere end 100km tilbage når LCD'en begynder
>> at blinke
>
>Det er da meget passende?

En tredjedel af tanken? Der er vi uenige.

Ikke at det betyder noget. Jeg er gået over til kun at bruge
triptælleren til det.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste