/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator-problem
Fra : CM


Dato : 25-04-07 11:01

Som jeg har skrevet i indlægget "HJÆÆÆLP" i går løber der benzin ud af den
ene karburator på min nye brugte Kawa ZR 550 efter at jeg har været løbet
tør for benzin. Der er kommet et par gode råd (Tak!) om at det er
svømmeren, der har sat sig fast, og at jeg skal slå på den eller skille
den ad.

Er det dumt at kaste sig ud at skille den ad, når jeg ikke har prøvet det
før? Står jeg pludselig med tusind smådele, som jeg ikke kan samle igen?

Jeg ville allerhelst betale en mekaniker for at gøre det, men han har en
måneds ventetid, og jeg vil ud og køre NU!

Tak for gode råd!
CM


 
 
SmaRTrxxv (25-04-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 25-04-07 11:33

CM wrote:

> Er det dumt at kaste sig ud at skille den ad, når jeg ikke har prøvet
> det før? Står jeg pludselig med tusind smådele, som jeg ikke kan samle
> igen?
>
hmm..

Det kommer an på dine forudsætninger.. hvis du har en god teknisk
forståelse og er vant til at skrue burde du nok kunne overkomme opgaven
selvom du ikke har haft fat i sådan en karburator før..

Ellers se dig omkring efter en værkstedsmanual, det bliver nok ikke
sidste gang du får brug for den alligevel, der var vist en der postede
et link, her i gruppen, til en masse værkstedsmanualer forleden

M.v.h.
Thore Jensen

CM (25-04-2007)
Kommentar
Fra : CM


Dato : 25-04-07 14:49

Tak! Jeg er meget taknemmelig overfor alle de hjælpsomme mennesker her på
sitet! Jeg har en Haynes manual - ellers ville jeg slet ikke turde
overveje det. Men jeg er som sagt alligevel noget presset over tanken om
at komme til at ødelægge noget..

CM

SmaRTrxxv wrote:

> CM wrote:

>> Er det dumt at kaste sig ud at skille den ad, når jeg ikke har prøvet
>> det før? Står jeg pludselig med tusind smådele, som jeg ikke kan samle
>> igen?
>>
> hmm..

> Det kommer an på dine forudsætninger.. hvis du har en god teknisk
> forståelse og er vant til at skrue burde du nok kunne overkomme opgaven
> selvom du ikke har haft fat i sådan en karburator før..

> Ellers se dig omkring efter en værkstedsmanual, det bliver nok ikke
> sidste gang du får brug for den alligevel, der var vist en der postede
> et link, her i gruppen, til en masse værkstedsmanualer forleden

> M.v.h.
> Thore Jensen



Arne Lorenzen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 25-04-07 16:34

CM skrev den 25 apr 2007 i news:f0nm92$v3g$1@abbeden.bunk.cc:

> Tak! Jeg er meget taknemmelig overfor alle de hjælpsomme mennesker her på
> sitet!

Din hjælpsomhed kunne så bestå i at skrive under det du svarer på, som i:
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

> Jeg har en Haynes manual - ellers ville jeg slet ikke turde
> overveje det. Men jeg er som sagt alligevel noget presset over tanken om
> at komme til at ødelægge noget..

Der er de der små skiftenøgler som angiver sværhedsgraden på de forskellige
arbejdsprocesser i Haynes, de passer nu meget godt.
At være presset er helt fint, det øger koncentrationen, hvis ellers en
berettiget selvtillid er tilstede

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

F.Syndergaard (25-04-2007)
Kommentar
Fra : F.Syndergaard


Dato : 25-04-07 12:25

Hej.

Jeg har haft lidt af det samme problem.
Man behøver ikke altid skille det hele ad.
Skru svømmerhuset af og se om der ikke ligger noget snavs / vand i bunden.
Mange gange er det også muligt at skrue en strålespids ud.
Mens svømmerhuset er afmonteret så lad der rende lidt benzin igennem ned i
et bæger.
Pust lidt på det med trykluft. Ikke for meget.
Det hjalp gevaldigt på min gamle mc.

--
MVH.
Finni

"CM" <upsclausmartin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:f0n8s1$1q3$1@abbeden.bunk.cc...
> Som jeg har skrevet i indlægget "HJÆÆÆLP" i går løber der benzin ud af den
> ene karburator på min nye brugte Kawa ZR 550 efter at jeg har været løbet
> tør for benzin. Der er kommet et par gode råd (Tak!) om at det er
> svømmeren, der har sat sig fast, og at jeg skal slå på den eller skille
> den ad.
> Er det dumt at kaste sig ud at skille den ad, når jeg ikke har prøvet det
> før? Står jeg pludselig med tusind smådele, som jeg ikke kan samle igen?
>
> Jeg ville allerhelst betale en mekaniker for at gøre det, men han har en
> måneds ventetid, og jeg vil ud og køre NU!
> Tak for gode råd!
> CM
>



H. P. Holm (25-04-2007)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 25-04-07 17:03

CM skrev:
> Som jeg har skrevet i indlægget "HJÆÆÆLP" i går løber der benzin ud af den
> ene karburator på min nye brugte Kawa ZR 550 efter at jeg har været løbet
> tør for benzin. Der er kommet et par gode råd (Tak!) om at det er
> svømmeren, der har sat sig fast, og at jeg skal slå på den eller skille
> den ad.

Prøv at starte den, luk for benzinen og kør indtil den hoster, åbn for
benzinen indtil den trækker jævnt igen, luk for benzinen og kør indtil
den hoster, åbn for benzinen og kør indtil ... og så videre.

Den trænger sikkert bare til at blive brugt!

Overvej at give den noget sprit + en lille sjat (15-20ml) olie eller
Redex i benzinen engang imellem. Det holder karburatorerne fri for det
meste snask.


Armand (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-07 18:43


"CM" <upsclausmartin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:f0n8s1$1q3$1@abbeden.bunk.cc...
> Som jeg har skrevet i indlægget "HJÆÆÆLP" i går løber der benzin ud af den
> ene karburator på min nye brugte Kawa ZR 550 efter at jeg har været løbet
> tør for benzin. Der er kommet et par gode råd (Tak!) om at det er
> svømmeren, der har sat sig fast, og at jeg skal slå på den eller skille
> den ad.
> Er det dumt at kaste sig ud at skille den ad, når jeg ikke har prøvet det
> før? Står jeg pludselig med tusind smådele, som jeg ikke kan samle igen?
>
Det er under alle omstændigheder dumt at skille den ad før du har forsøgt at
"motionere" den v.h.a. nogle endog halvkraftige gok på karburatorbatteriet
med en gummihammer; en støvlehæl eller enden af en trælægte :-|
Sagen er den at svømmeren har været helt i bund da du løb tør. og nu har
svært ved at finde sit rette leje. Med bensin i svømmerhuset til løfte
svømmeren og rystelser p.g.a. slag til at ryste svømmernålen på plads skulle
det helt sikkert være nat med dét problem :-|

Dét med at afmontere og adskille vil jeg kraftigt fraråde men ikke fordi at
det er kompliceret mekanik:
- Først og fremmest sidder karburator-batteriet klemt inde mellem topstykke
og luftfilterkasse og lader sig kun med mas og vold brække fri af
topstykke-forbindelserne.
- Senere hen ved genmontering bliver det et helvede at få kringlet de gamle
og hårde gummi-muffer mellem karburator og luftfilterkasse på plads
- Svømmerhusene, som det drejer sig om lader sig meget dårligt adskille mens
karburatorerne er monteret: Der er meget lidt plads under kabburatorerne og
de krydskærvs-skruer (som kræver hårdt værktøjspres for ikke at kamme over i
kærven) som svømmerhusene er monteret med er oftest irret så grundigt fast
at der skal slag-skruetrækker til for at adskille dem uden at ødelægge
skruehovederne!

Tricket med gummihammeren er efter min opfattelse den eneste praktiske
løsning, så kom bare igang med dét - og til nød supleret med gentagne
tømninger/fyldninger under "motioneb" :-|

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste