/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Surt show - utilfreds telia kunde...
Fra : Thomas Østerbye


Dato : 26-04-07 21:05

Hejsa,

Har lige fået rykket mit nummer fra unotel over til telia... Modtog nyt
simkort for længe siden, fik så i går en SMS om at det hele nu var overført
og klar til brug.

Meeen, nu er der åbenbart gået noget galt, således at jeg kan ringe og sende
sms til alle (uanset hvilket selskab de har) men jeg kan kun ringes op af
folk med Telia abonnement....

Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og mobiler
med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut tone... De kan
heller ikke sende SMS'er til mig.

Mit svar fra Telia var - at nu kunne jeg så selv tage kontakt til diverse
net i Danmark (TDC, 3 og Sonofon) og fejlmelde mit nummer hos dem !??!?! Hva
sker der lige - det burde da ikke være mig der skal tage fat i dem, eller er
det bare mig der er blevet lidt gammeldags?

Træls er det i hvertfald.... Men nu må jeg så bare fatte "tastaturet" også
gå i gang med at skrive til diverse netoperatører.... suk

Mvh. Thomas



 
 
Snuden (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 26-04-07 21:16


"Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:463105f5$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Har lige fået rykket mit nummer fra unotel over til telia... Modtog nyt
> simkort for længe siden, fik så i går en SMS om at det hele nu var
> overført og klar til brug.
>
> Meeen, nu er der åbenbart gået noget galt, således at jeg kan ringe og
> sende sms til alle (uanset hvilket selskab de har) men jeg kan kun ringes
> op af folk med Telia abonnement....
>
> Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og
> mobiler med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut
> tone... De kan heller ikke sende SMS'er til mig.
>
> Mit svar fra Telia var - at nu kunne jeg så selv tage kontakt til diverse
> net i Danmark (TDC, 3 og Sonofon) og fejlmelde mit nummer hos dem !??!?!
> Hva sker der lige - det burde da ikke være mig der skal tage fat i dem,
> eller er det bare mig der er blevet lidt gammeldags?
>
> Træls er det i hvertfald.... Men nu må jeg så bare fatte "tastaturet" også
> gå i gang med at skrive til diverse netoperatører.... suk

Man skal høre meget, men dette er godt nok mystisk. Det kan ikke være din
opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!

Snuden



Thomas Østerbye (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Østerbye


Dato : 26-04-07 21:21


"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46310840$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:463105f5$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hejsa,
>>
>> Har lige fået rykket mit nummer fra unotel over til telia... Modtog nyt
>> simkort for længe siden, fik så i går en SMS om at det hele nu var
>> overført og klar til brug.
>>
>> Meeen, nu er der åbenbart gået noget galt, således at jeg kan ringe og
>> sende sms til alle (uanset hvilket selskab de har) men jeg kan kun ringes
>> op af folk med Telia abonnement....
>>
>> Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og
>> mobiler med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut
>> tone... De kan heller ikke sende SMS'er til mig.
>>
>> Mit svar fra Telia var - at nu kunne jeg så selv tage kontakt til diverse
>> net i Danmark (TDC, 3 og Sonofon) og fejlmelde mit nummer hos dem !??!?!
>> Hva sker der lige - det burde da ikke være mig der skal tage fat i dem,
>> eller er det bare mig der er blevet lidt gammeldags?
>>
>> Træls er det i hvertfald.... Men nu må jeg så bare fatte "tastaturet"
>> også gå i gang med at skrive til diverse netoperatører.... suk
>
> Man skal høre meget, men dette er godt nok mystisk. Det kan ikke være din
> opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
> forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!
>
> Snuden

Ja, det kan ikke være rigtigt - jeg orker heller ikke til at skulle starte
sager op hos de andre net - jeg ringer til Telia i morgen, også må de tage
sig af det - det kan virkelig ikke være mit problem.

Mvh. Thomas



Jean (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 26-04-07 21:43

Thomas Østerbye skrev:
> Ja, det kan ikke være rigtigt - jeg orker heller ikke til at skulle starte
> sager op hos de andre net - jeg ringer til Telia i morgen, også må de tage
> sig af det - det kan virkelig ikke være mit problem.

Du kunne også bare leve med problemet og så portere til et seriøst selskab.
Medmindre du har bundet dig for 6 måneder. Jeg ville ikke finde mig i den
slags. Jeg ville skifte med det samme.

Mvh Jean.



Bjarke Hansen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 26-04-07 22:40

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message
news:46310840$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Man skal høre meget, men dette er godt nok mystisk. Det kan ikke være din
> opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
> forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!

Nej klart ikke.. men det er vist et kendt problem hos telia.... Det er vist
blevet omtalt i medierne for ca. et år siden.. Det lader til det ikke er
løst endnu med porterede kunder?? måske derfor telia sjællent tillader at
portere numre når man køber nye mobiler.



Carsten Riis (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-04-07 07:18

Bjarke Hansen skrev den 26-04-2007 23:40:

> Nej klart ikke.. men det er vist et kendt problem hos telia.... Det er vist
> blevet omtalt i medierne for ca. et år siden.. Det lader til det ikke er
> løst endnu med porterede kunder??

at finde nogle få eksempler siger intet om problemets størrelse.


> måske derfor telia sjællent tillader at
> portere numre når man køber nye mobiler.

Hvor har du dog den sindsyge påstand fra?


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Kenneth K (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 28-04-07 12:00


> Hvor har du dog den sindsyge påstand fra?
>

Skulle vi nu ikke lige holde en sober tone her i gruppen

Jeg vil faktisk støtte Bjarke her - Telia har i en længere periode haft
"lukkede" for nummerportering, og derfor forlagt nyoprettelser (ved speciele
tilbud) - simpelhent fordi der er store omkosteringer forbundet med en NP
(specielt hvis denne går i fejl) kontra den evt. fortjeneste der en dag
kommer på kunden.

Kenneth



Kenneth K (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 26-04-07 21:46


> Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og
> mobiler
> med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut tone... De kan
> heller ikke sende SMS'er til mig.
>
Typisk porteringsfejl - kontakt telia, og oplys dem om at de lige skal
tjecke om de andre selskaber har "godkendt" nummeret



Carsten Riis (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 26-04-07 21:52

Kenneth K skrev den 26-04-2007 22:45:
>> Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og
>> mobiler
>> med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut tone... De kan
>> heller ikke sende SMS'er til mig.
>>
> Typisk porteringsfejl - kontakt telia, og oplys dem om at de lige skal
> tjecke om de andre selskaber har "godkendt" nummeret
>
>
My words exactly.
(kan ofte klares ved at blive "lukket ned og genstartet" igen)


Derudover er det faktisk ikke Thomas som har problemet. Det er reelt
de andre kunder som ikke kan ringe til Thomas. Og derfor er det reelt
disse kunder som skal fejlmelde hos deres respektive selskaber.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Jean (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 26-04-07 21:56

Carsten Riis skrev:
> Derudover er det faktisk ikke Thomas som har problemet. Det er reelt de
> andre kunder som ikke kan ringe til Thomas. Og derfor er det reelt disse
> kunder som skal fejlmelde hos deres respektive selskaber.

Jeg synes nu det er pænt meget Thomas' problem...

Vil det sige, at når Telia porterer et nummer, og andre ikke kan ringe til
det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?
Hmm....

Mvh Jean.



Jeppe Vestergaard (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 27-04-07 06:00

> Vil det sige, at når Telia porterer et nummer, og andre ikke kan ringe til
> det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?

Helt basalt set - så ja. De øvrige operatører har ikke fået opdateret deres
system iht. OCH'en. Derfor kan fx TDC-kunder ikke ringe til nummeret, da
TDCs system stadig tror nummeret er ved TDCs netværk, og derfor sender
opkaldet et forkert sted hen.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 07:07

Jeppe Vestergaard wrote on 27-04-2007 :
> Helt basalt set - så ja. De øvrige operatører har ikke fået opdateret deres
> system iht. OCH'en.

Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet
det nummer...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston



Carsten Riis (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-04-07 07:15

Henrik Stidsen skrev den 27-04-2007 08:07:
> Jeppe Vestergaard wrote on 27-04-2007 :
>> Helt basalt set - så ja. De øvrige operatører har ikke fået opdateret
>> deres system iht. OCH'en.
>
> Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
> opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet det
> nummer...
>

Det sker i alle selskaber!



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 07:24

Carsten Riis used his keyboard to write :
>> Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde opdateret
>> OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet det nummer...

> Det sker i alle selskaber!

Ændrer ikke på at det er Telia man ofte hører om har lavet det trick.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report



Carsten Riis (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-04-07 07:40

Henrik Stidsen skrev den 27-04-2007 08:23:
> Carsten Riis used his keyboard to write :
>>> Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
>>> opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet
>>> det nummer...
>
>> Det sker i alle selskaber!
>
> Ændrer ikke på at det er Telia man ofte hører om har lavet det trick.
>

Men det fortæller ikke om hvor mange porteringer der går igennem uden
problemer.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 13:08

on 27-04-2007, Carsten Riis supposed :
>>>> Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
>>>> opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet det
>>>> nummer...

>>> Det sker i alle selskaber!

>> Ændrer ikke på at det er Telia man ofte hører om har lavet det trick.

> Men det fortæller ikke om hvor mange porteringer der går igennem uden
> problemer.

Næ, men svjh er Telia det selskab der har flest klager i forhold til
kunder ...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - Emo Philips



Carsten Riis (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-04-07 07:29

Jean skrev den 26-04-2007 22:56:
> Carsten Riis skrev:
>> Derudover er det faktisk ikke Thomas som har problemet. Det er reelt de
>> andre kunder som ikke kan ringe til Thomas. Og derfor er det reelt disse
>> kunder som skal fejlmelde hos deres respektive selskaber.
>
> Jeg synes nu det er pænt meget Thomas' problem...
>
> Vil det sige, at når Telia porterer et nummer, og andre ikke kan ringe til
> det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?
> Hmm....
>

Ja

Og sådan er det også den anden vej rundt fx hvis TDC porterer et nummer
til sig og de andre 3 operatørers (Sonofon, 3 og Telia) numre ikke kan
kontakte nummeret.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste