Højde fra gulv til loft i nybyggeri
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 19:08

Hej

Jeg er ved at få lavet en tilbygning og i dag gik det op for mig at de har
lavet rummene lavere end i resten af huset.
Nu er spørgsmålet: hvor højt er der nomalt fra gulv til loft? I vores
eksisterende hus er der 2,41 meter og der er der faktisk lagt 2 loft under
det originale (først gips, så panel og slutteligt bræddeloft.
I den nye bygning er der 2,39 - før der er lagt gulv og sat loft op - det må
give max 2,35.
Puha, jeg håber ikke det er endnu et punkt vi skal slås med entrepenøren om
når vi er færdige.

Måske skal jeg nævne at det er et problem, fordi tilbygningen er sænket 30
cm i forhold til eksisterende bolig og det ser nu ud til at jeg (som er
1,95) skal bukke mig for ikke at støde hovedet ind i loftet i åbningen
mellem nyt og gammelt. Desuden er der det synsmæssige at der ikke bliver en
kanr, altså en slags karm, men at loftet bare bliver kørt "ind i åbningen"
mellem nyt og gammelt.

Sikke en smøre - bær over med mig.
Tommy

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-04-07 20:11

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem nyt og gammelt. Desuden er der det synsmæssige at der ikke bliver
> en kanr, altså en slags karm, men at loftet bare bliver kørt "ind i

Nye spær leveres normalt med ~240 mellem bjælke og hanebånd. Så det er nok
standarden. Jeg vil tilgengæld give dig ret i at det bliver en noget speciel
løsning med overgangen mellem nyt/gammelt...

Hvad har i aftalt før han gik i gang? Har det slet ikke været oppe at vende
at der bliver noget bøvl deromkring?

- Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-04-07 20:16

> [...]
> må give max 2,35.
> Puha, jeg håber ikke det er endnu et punkt vi skal slås med entrepenøren

Lovkrav er minimum er 2.30, hvilket også er normalhøjde mange steder.

Mvh Maria