/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sivepunktering del 2
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 29-04-07 13:23

Hej

Fulgte rådet om at putte skum i dækket, og det har gjort det helt tæt
(samme tryk i dag som i går).

Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.

Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?

Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
hastighed og op efter ?

Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
enkel dæk ?

mvh
Michael


 
 
Peter Dalgaard (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 29-04-07 13:41

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> writes:

> Hej
>
> Fulgte rådet om at putte skum i dækket, og det har gjort det helt tæt
> (samme tryk i dag som i går).
>
> Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
> der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
> 2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
> gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.
>
> Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?
>
> Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
> enkel dæk ?

Hmm, efter mine udregninger roterer et bilhjul omkring 10-12 gange i
sekundet ved 85 km/t, så der må være noget resonans indblandet. Jeg
ville i den grad se at få checket støddæmperne!

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

ERLO (29-04-2007)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 29-04-07 14:01

mbk112@hotmail.com skrev:
> Hej
>
> Fulgte rådet om at putte skum i dækket, og det har gjort det helt tæt
> (samme tryk i dag som i går).
>
> Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
> der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
> 2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
> gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.
>
> Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?
>
> Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
> enkel dæk ?
>
> mvh
> Michael
>
Hej
Hvis karkassen på dækket er skadet og der er en bule på - eller skæv
fælg- kan du kun mærke denne op til ca. 30 km/t.
Ved højere hastigheder plejer det at være støddæmperne eller
uafbalanceret dæk.
Hvis der kommer lyde når du først giver gas og så herefter slipper
gaspedalen har jeg været ude for at hjulmøtrikkerne ikke var spændt.

Mvh. ERLO

Leon Hulstroem (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 29-04-07 14:19

>Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
>der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
>2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
>gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.

>Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?

Ja hvis du har fyldt det op med polythanskum

>Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
>hastighed og op efter ?

Ja, det kan godt passe. Det rykker altid godt i rattet ved lige en bestemt
hastighed.
Det samme gør et defekt hjulleje og en defekt bærearm på en Escort.

Jeg har lige måtte skifte fordæk på fruens Polo, fordi kassen var gået på
det ene.
Den valdrede som en and ved langsom hastighed.

>Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
>enkel dæk ?

Hvis det er dækket, ja. Regn med 100-150kr

-Leon



Lars Holst (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 29-04-07 14:23

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> said in
news:1177849408.326017.55300@l77g2000hsb.googlegroups.com:

> Hej
>
> Fulgte rådet om at putte skum i dækket, og det har gjort det helt tæt
> (samme tryk i dag som i går).
>
> Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
> der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
> 2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
> gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.
>
> Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?
>
> Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
> enkel dæk ?
>
> mvh
> Michael
>

Skum æder dækket op indefra.

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-04-07 17:54

> Skum æder dækket op indefra.

Det har jeg ikke hørt før.. men en ting er helt sikkert:

Man bliver edersatme uvenner med sin dækmand når/hvis man bruger det lort.


mbk112@hotmail.com (29-04-2007)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 29-04-07 15:38

> >Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
> >hastighed og op efter ?
>
> Ja, det kan godt passe. Det rykker altid godt i rattet ved lige en bestemt
> hastighed.
> Det samme gør et defekt hjulleje og en defekt bærearm på en Escort.

Har fået haft et "larme"-hastighed. Under og over denne hastighed var
der ingen problemer.

Men her starter det fra 85 km/t og tiltager i styrken og interval, des
hurtigere jeg kører (stoppede ved 110 km/t).


mbk112@hotmail.com (29-04-2007)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 29-04-07 15:42

> Men her starter det fra 85 km/t og tiltager i styrken og interval, des
> hurtigere jeg kører (stoppede ved 110 km/t).

Ups, det sidste kan vist misforstås. Jeg stoppede med accelere ved 110
km/t, ikke rysteriet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste