P3 tæt på døden
Fra : Søren Kramer

Dato : 04-07-01 08:04

http://www.theinquirer.net/03070111.htm

Jeg kan godt forstå at Intel ikke kan have en P3 1,13 på programmet der er
lige så hurtig med sd-ram som en p4 1,4 med rd-ram :)
Så der bliver kun celleron og P4 på programmet om ½ års tid. Det skal
konkurrere mod en athlon (palomino) til den billige ende og hammer serien i
den dyre.
MVH
Søren

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-07-01 09:40

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Så der bliver kun celleron og P4 på programmet om ½ års tid. Det skal
> konkurrere mod en athlon (palomino) til den billige ende og hammer serien

Artiklen mener dog, at vi vil komme til at se Pentium III (Tualatin) is OEM
systemer fra Dell, IBM etc., så helt død er den vel ikke. Men når Pentium 4
Northwood (forhåbentlig) kommer sidst på året, er der heller ingen grund for
byg-selv folket til at købe Pentium III, idet .13 micron størrelsen vil gøre
Pentium 4 mere konkurrencedygtig mht. pris.

---
Mvh
Anders

Fra : K@zz

Dato : 04-07-01 20:30

Personligt vil jeg mene at Intel er lidt på afveje med Tulatin.. Der skulle
have været lidt mere revolutionerende med den nye proc..

Så umiddelbart ligger AMD foran i proc krigen, desværre..

Og jeg må nok sige at jeg simpelthen bliver nødt til at være Intel utro ved
mit næste proc køb.. Da P4 er for dyr og Tulatin er for P3 agtig..

Mit køb kommer til at ligge på en AMD Athlon4(Palomino). Jeg tror dette
bliver en rigtig god proc. og at AMD endelig får lavet en proc som heller
ikke bliver 70grader..

Men man må håbe at Intel STRIKES BACK, når P4 Northwood udkommer...

MVH
K@zz